- 31 srp 2012, 18:50
#100974
O nehodě staré 22 let bych se opravdu nebavil, od té doby se v tomto ohledu leccos změnilo. Jsem si též vědom toho, jak minimální množství paliva ovlivňuje letadlo a co hrozí. Proto je tady hodnota final reserve fuel, které v souladu s doporučením výrobce zajišťuje správnou funkčnost systémů a možnost 30 minutového vyčkávání nad letištěm.
Všechny divertované Ryanairy toho dne údajně sedly s palivem nad hodnotou FRF, takže splnily požadavek zákona. Bavil jsem se o omezování množství extra fuel, které je již nad rámec minimálního množství paliva pro let. To, že v RYR neumožňují brát svým kapitánům moc tohoto paliva navíc je jejich problém, protože si tím sami způsobují podobné problémy; v letadle prostě potom není dost paliva pro nějaké dlouhé čekání nebo oblétávání bouřek a jakmile je něco podobného nutné, hoši musí hned na zálohu. Bezpečnost ale akutně ohrožena není.
Létám pomalu, nízko a v zatáčkách brzdím.