- 21 črc 2009, 15:52
#54274
Tak pokud Ti to v reálu situace umožní, tak je dobrý zařvat alespoň volačku a EMERGENCY DESCEND, nebo nastavit kód 7700 a hlavně se podívat pod sebe (TCAS), případně vybočit - zatáčka je doporučeným postupem, ne závazným.
Řídící by s takovouto možností - že začneš padat jak švestka bez jakéhokoliv upozornění - měli počítat, ale je to samozřejmě průser, obzvlášť v dnešním provozu.
Proto se občas užívají tzv. Strategické tratě OFFSET nebo taky jinak řečeno offsetové tratě (L4444, Hlava 15)
15.1.4 Nouzové klesání
15.1.4.1 Po přijetí zprávy, že letadlo provádí nouzové klesání ostatním provozem, musí se ihned učinit všechna opatření k ochraně všech dotčených letadel. Považují-li to stanoviště řízení letového provozu za nezbytné, musí okamžitě rozhlasovým vysíláním odeslat zprávu o nouzi pomocí vhodných radiových prostředků nebo není-li to možné, požádat vhodné spojovací stanice o okamžité rozhlasové vysílání takové zprávy.
15.1.4.2 Činnost velitele letadla
Předpokládá se, že letadlo, které přijme takové rozhlasové vysílání, opustí stanovené prostory a zůstane na poslechu na příslušném radiovém kmitočtu a vyčká dalších povolení od stanoviště řízení letového provozu.
15.1.4.3 Následná činnost stanoviště řízení letového provozu
Ihned po takovém rozhlasovém vysílání o stavu nouze, oblastní středisko řízení, přibližovací stanoviště řízení nebo letištní řídící věž, jichž se to týká, musí všem dotčeným letadlům předávat další povolení, týkající se dodatečných postupů, jež se mají dodržovat během nouzového klesání a po jeho ukončení. Dotčená stanoviště ATS musí kromě toho také informovat ostatní stanoviště ATS a řídící pracoviště, která mohou být tímto dotčena.