1. Planoval by som vysku trate v prvom rade podla toho, ake restricted a ine pic*viny su na ceste. Toto je najdolezitejsie.
2. Predpokladam Low-Enroute, tak si okuknem najnizsie vysky casti trate.
BERVA - ODNEM nevím, ale M748 ODNEM BODAL je minimum 3500ft.
BERVA dep. z LZIB je také bez jakéhokoliv omezení
Tzn. až sem bez problému.
3. Kedze je prevodna vyska v LZIB 8000ft, predpis mi hovori (ako aj pisal Dubajs), ze pod prevodnou hlasim altit a nad - FL. OK to je jasne. Nahovno je, ze si planujem vlastne tu istu vysku pre enroute. Podla AIP nesmies planovat nizsiu vysku ako je max trans. altitude. teda, ak je prevodna 8000ft, tak musim planovat vyssie. Ale, dosiahnes tuto vysku este v CTR LZIB kde je stanovena? To, ze nemas masky nikoho nezaujima
Pokud AIP SR praví, že nelze plánovat IFR ENROUTE pod TA tak jsme pořád s 8000ft enroute altitude správně. To jestli dosáhnu tuto výšku v CTR LZIB je irelevantní a nechápu souvislost.
Takže i zde bez problému ne?
4. Riesit dilemu ci moze byt taky tlak (LZBB-LKAA) neviem objasnit, zda sa mi to nejak nepochopitelne
Nechápu?
5. Tymto padom pokial mam taketo problemy, planujem VFR let Moravou povedzme na BNO, nie IFR. Samozrejme podla pravidiel musim vo FPL uviest vyst. bod z SR ODNEM napr. a tak dalej...
6. Sry ted este ta zmena tlaku. Logicky to tak vychadza ze ano, po prelete hranic by si mal menit na vase pravidla, ale toto je len moj nazor (ina krajina ine pravidla). Ale kedze je to blbost uz od zaciatku (neplanuj FL totozny s TA), tak nic
FL je nad TL, plánovat FL totožný s TA nejde už z principu... Chápu to tak že si myslel cruise altitude shodnou s TA.
Bohužel AIP SR se nedá stáhnout, nevím jestli to je trvalý stav nebo jen teď, takže otázku, jaká je min. povolená enroute altitude/fl pro IFR na trati fakt nevím. Předpokládám, že pokud ale omezení obecně na enroute IFR je, tak ho ATC v LZBB znají a povolení na let s letovou hladinou/výškou pod povolené minimum (teď nemluvím o omezení plynoucí z konkrétní trati, to nečekám že ATC kontroluje).