- 22 dub 2009, 17:00
#51634
[quote="dubajss"]Americkej systém je jednoduchej, ale pasuje na Ameriku, v Evropě, kde je hustota letišť vyšší by docházelo k tomu, že by se letadla sklesávali na různá QNH při průletech více TMAs v místech kde je hodně letišť, taky to naráží na geografické faktory a schopnost dohodnout se mezi státy.[/quote]
No, ja nevim, jestli je v Evrope vyssi hustota letist nez treba na takovem Vychodnim pobrezi a v oblasti Velkych jezer -- myslim, ze i pohled na skolni globus napovi.
Z me zkusenosti, Evropane maji primo chorobnou touhu vsechno sprznit, co to da, vydavat miliony vyhlasek, narizeni, razitek a tak. Cim vychodneji, tim je tato uchylka vetsi. (CR je DOST vychodni.) V U. S. je letani daleko jednodussi, protoze praktictejsi. Americane letaji, my o tom jen zvanime -- jako ve vsem.
Pro rychlopsave kolegy bych pripomenul, ze prostor v kompetenci FAA zabira i velkou cast Pacifiku a dalsi vybrane staty, takze dohromady je to nejmene 1/4 Zeme, mozna i 1/3. Kontinent, oceany, niziny i velehory 3x vyssi nez Snezka, Aljaska i Hawaii. Vsechno se muze ridit jednemi (a nejjednodussimi) pravidly. Oproti tomu v Evrope, kazda prdel, kterou preletite driv, nez stacite preladit radio, musi mit samozrejme sve vyhlasky, sve urady, sva razitka, svou vlajkoslavu.
Dost mi takova omezenost vadi a stydim se za ni.
Mrzi me, ze kdyz se srazi Embraer a 737, tak vsichni mluvi o praci ATC, kvalite softwaru a kdesi cosi, onoho ATC zavrou a treba i popravi a nikdo se jaksi nezmini o tom, ze by stacilo, kdyby byla v onech sousednich zemich stejna pravidla (zde pridelovani FL). K takovehle veci pak proste nedojde.
Tak to jen takove poselstvi pro "pasujici Evropany"...
Keep 'Em Flying!