VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By koudi 25
#16708
Ahoj, mám na vás zase jeden dotázek, nevím jak mám presne zjistit jakou rychlostí musím letet kdyz chcu zatočit do presnýho kurzu drahy. Pro lepsí pochopení otázky dám príklad letim s 737 default smerem 115 od bodal na BNO chci pristát na rwy28 nad BNO tocím 119 jak rika mapa potom letím 10nm a tocím do leva, problém je v tom ze nevím jak prudce mám zatocit abych to dotocil do 276 je mě jasný ze kdyz poletím rychleji tak budu muset tocit víc a naopak. Taky je me jasný ze uplne presne to asi nepujde ale jestli existuje nejaka metoda jak tohle urcit tak bych byl moc rád kdyby se nasla nejaka dobrá duse a nejak me poradila.
Díky Koudi
#16712
Točíš cca 3stupně/sec a pak to vyjde ( nejn v LKTB ) , když rychlost držíš porád stejnou.

Určitě se to tady někde řešilo s mnoha zdůvodněními ( hledej též: přístrojová zatáčka, základní zatáčka , apod ).
#16737
[quote="Gozer"]Taky jsem nad tím váhal-ještě podle starý mapy na přiblížení RWY24 přes OKL pro non-rnav:[/quote]
Jak "podle starý mapy" ?

a) Přiblížení přes OKL není nijak zastaralé, je stále platné, a určitě bude platné z x-důvodů i pořád.
b) Přiblížení přes OKL není žádné non-rnav. Je to přiblížení pro ILS na dráhu 24. Není to žádný STAR (kde se může rozlišovat rnav/nonrnav). To, že ho lze zaletět i jen s klasickými IFR budíky ještě neznamená, že je nějaké non-rnav, to je úplně o něčem jiném.

Musím znovu a znovu připomínat - je létání IFR a létání VFR.
Nic jiného. Naučte se létat IFR podle přístrojů. Časem k tomu přidávejte i další zpřesnění navigace za pomoci FMC a jiných aparátů - to pak si říká, že se létá s prostorovou navigací, čili tzv. RNAV. Ale není možné létat podle FMC (jakoby RNAV) a současně neznat VŠECHNO z "obyčejného"přístrojového (IFR) létání.
#16744
Upřesňuju a sorry:matně jsem si pamatoval,že došlo ke zrušení NON RNAV SID od 5/12/06 a zaměnil to s dotčenou mapou - měl jsem na mysli mapu a2-pr-ils24 (AD 2-37-3)

[quote="PavelS"]... to pak se říká, že se létá s prostorovou navigací, čili tzv. non-rnav. Ale není možné létat podle FMC ( jakoby non-rnav ) a současně neznat VŠECHNO z přístrojového (IFR) létání.[/quote]
Nejde tady o překlep? Žiju v domnění,že prostorová navigace = RNAV.
viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_let ... ch_zkratek

A nakonec si dovolím skromě ujistit ev.čtenáře z řad ATC/ACC,že to co předvádím ve vzduchu není žalostný výsledek hybridní navigace VOR,DME + FMC jelikož mašinu s FMC u mě nelze použít (jeden důvod sedí před klávesnicí a druhý je v kompu-líná stará mrcha) :-)
#16745
Byl to překlep - opraveno, sorry.
Jinak skromné ujištění z řad ATC/ACC, že uvedená připomínka ohledě používání FMC bez základních znalostí jiných podstatných věcí, nebyla určena Tobě, jen se vhodně využilo Tvého příspěvku k oprávněné kritice systému jako celku :).

Pozn.: náhodně jsem se podíval do odkazu na wikipedii, cože jako říká o RNAV .... a hrůza !!
Pozor na to - prostorová navigace to sice je, ale s \"VOR navigací mimo letové cesty ...\" to má společného hodně málo (dále jsem to raději nezkoumal).

Nemyslím, že Wiki je pro naš účely dobrý zdroj - v letectví je přesnost a důslednost životně důležitá a každý znak nebo slovíčko má svůj význam a nelze je nahodile - byť v dobré vůli - nějak měnit nebo opomíjet.