Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By Filipos
#77357
Zde (celé vlákno a můj poslední příspěvek), tady a třeba i tady, to je z praxe.

Čím je těžiště více vzadu a tedy větší procento MAC, tím letadlo lépe plachtí, stoupá, méně žere, má měnší odpory, větší dostup. Čím je těžiště víc vepředu, tím je letadlo stabilnější, ale má o něco horší vlastnosti. U 737 je obyčejné CG mezi dejme tomu 15-25%, jiné typy to můžou mít jinak, viz, ty odkazy. Stačí? ;)
Uživatelský avatar
By mipeba
#80893
Poslední dobou se mi stává, že se \"vypnou\" respektive \"stáhnou\" v letové hladině motory. N1 prostě spadne z třeba 85% na 40 a pak pomalu klesá až na nulu a EGT u toho stoupá. AP se snaží zabránit stallu, ale nakonec to musím vzít ručně a trochu klesnout kde motory se pomalu zase rozběhnou.
Vyhřívání mám zapnuté, používám FSInn. Hraniční hladina je někde kolem 280 - 300
By oupa
#80894
Samotný FSInn počasí tohle dělá, u Wilco Airbusa a možná u jiných letadel. Generuje tam nesmyslné hodnoty, což ty motory nezkousávají. Nutno buď vypnout, nebo použít ActiveSky.
Uživatelský avatar
By amalka
#80896
jde o známý bug simconnectu popsaný hned na první stránce při stahování fsinnu. Nad určitou fl fsx špatně interpretuje teplotu vzduchu a výsledkem je, že wilco omezí výkon motorů a následuje klesání až pád letadla do nižších letových hladin (obvykle za řevu A.FLOOR) kde se motory z důvodu již opět správně okolní teploty zase chytí.

S Fsuipc to nijak nesouvisí a obecně se doporučuje s activesky fsuipc resp jeho wx modul vůbec nepoužívat protože v této kombinaci generuje nepředvídatelné efekty. (wind shifty, blokaci aktualizace počasí atp.)
By PBily
#80899
Já mám právě problém s těmi wind shifty. A pravda, smooth weather mi moc nepomohlo. Zkusím to na základě nově získaných onformací vypnout.

Díky ;-)
Uživatelský avatar
By mipeba
#80901
OK, takže řešení by mohlo být:
- po prostoupání cca FL250 vypnu na Control Panelu FSInnu stahování počasí (výškoměr mám nastaven na STD, ale přesto se bud propadnu a pár set ft nebo \"vyskočím\", snad to nebude ATC vadit)
- při sestupu se snažit nezapomenout ten \"obláček\" na panelu FSInnu zase zapnout (a ATC poskočit ve výšce...)

A ještě mě trápí zobrazování počasí ve FSInn, podle METARU je CAVOK, ale při proklesání cca 5000ft se viditelnost sníží jako by byl opar nebo kouřmo. Směr a síla větru mi sedí. Co kde jak nastavit?
Active Sky jsem kdysi zkoušel a sralo mě tam právě to, že vůbec neodpovídal vítr a to byl pro mě větší problém než viditelnost.
Uživatelský avatar
By amalka
#80902
Pozor, uvedený postup není použitelný, protože v hladině ti bude generovat jinou výšku než okolní letadla, tzn ATC bude řvát... Ev. je možno si do RMK ve FPL napsat NEGATIVE RVSM, což by mělo ATC upozornit na neschopnost letadla provozu v RVSM airspace a pracovat s ním jako s vojenským provozem (2000ft separace).

Jediné plně funkční řešení pro VATSIM, FSX a FSINN je externí zdroj počasí, tedy Active Sky, REX nebo tak něco.

Ohledně počasí ve FSINN nevím, jen upozorňuji na to, že třeba do LKPR se klesá přes LKKB, který má vlastní metar, zhusta jiný než ten Ruzyňský, takže vzhledem k prodlevě, je obvyklé, že letadlo má ještě na finále dráhy 24 v LKPR počasí dle metaru z LKKB. U ActiveSky toto částečně řeší FORCE DESTINATION WX (v případě podaného FPL do AS).

EDIT: Teď mě napadlo, že by asi šlo po odpojení FSINN počasí nechat FSX stáhnout aktuální počasí (interně ve FSX). Toto bude velice podobné tomu skutečnému, takže by rozdíl tlaku byl minimální a ATC by tak prskat nemusel.
Uživatelský avatar
By mipeba
#80903
Navrhuji přesun - založení jiného vlákna, ať tady \"nezašviháme\" Airbus, co nějaký Admine?
A tam nějaké funkční řešení? Pro FSX a FSInn.
Uživatelský avatar
By amalka
#80904
Myslím že to není nutné dále rozebírat. Detailní popis problému je ve FSINN fóru a jediné řešení je externí počasí. Cokoliv jiného je obskurní workaround.
Uživatelský avatar
By Čondra
#84832
Ahoj,

dneska jsem si zkusil zaletět s tou novou Evolution verzí A319 od Wilca. Let do Amstru byl v pohodě, všechno makalo, ale když jsem letěl nazpět do Prahy, tak se mi letadlo nechytlo do GS. LOC to zvládlo, usadilo a když jsem dal APP, tak letadlo prostě letělo dál rovně a neklesalo. Po přistání jsem si všiml, že na PFD je pod horizontem PR/109.100 242 (Což jsem nastavil já v RAD NAV v MCDU), ale vpravo na druhé straně je 242, nemohlo to být tím?

Děkuji, Č.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13