VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#11416
variable - proměnný
brake = používá se to jako přerušení předcházejícího vysílání s tím, že řídící potřebuje rychle říct něco někomu jinému. Takže když ti například dá povolení k pojíždění a pak řekne break, tak následuje vysílání s jiným letadlem napr. potřebuje dostat rychle povolení k přistání, no a až to vysílání celé skončí, tak ty mu teprve zoopakuješ tu pojížděcí instrukci. Tohle je takové laické vysvětlení, takže ti ještě určitě někdo napíše jak to je celé správně. To já jen abys to věděl do toho Frankfurtu, protože tam bude sakra provoz !!!!!!!!!! :O
#11421
používá se

Brake
a
Brake, Brake (tj 2x)

Jednou je to pro rozdělní 2 informací stejnému letadlu, a při 2x brake znamená, že bude pokračovat se sdělením jiném letadlu.

VRB - variable, prostě vítr, který vane každou chvili z jiného směru. Nicméně se to vyskytuje typicky bez větrného počasí a rychlost takovéh variablu bývá typicky kolem 2kt. Takže pro tebe jako pilota to znamená bezvětří.

rychlejí větry už jsou způsobeny výrazným meterologickým jevem a mají jasně daný směr a už nemůžou být variable.
By David Přibyla
#11422
Break (tedy jednou) se používá také k oddělení sdělení jiným letadlům a obvykle se to používá více než druhý případ. Informace jednomu letadlu není potřeba tímto oddělovat.
Break break (cili 2x) je vice naléhavé, rychlejší, myslím že je možné to použít i tak, že někomu řídící skočí do řeči a umlčí ho.

Ace2 má sice podle rtf postupů pravdu ale používá se to hlavně jak píšu já.

DP
#11428
To je šílený ---> BRAKE :)

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pochopitelně se to píše BREAK, česky MEZERA (opravdu se teď říká mezera v české konverzaci - ne brejk).
Jinak je to tak jak píšou Ace a DP je to v předpisu jinak než se používá.
Teorii k tomu nemám.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Nejdůležitější věc pro piloty ohledě fráze Break/Mezera :

Po frázi Break se nereadbackuje.
ATC plynule pokračuje a sděluje další část zprávy/zprávu jinému letadlu.
Když skončí, pak teprve piloti readbackují a to v pořadí \"FILO\" , First In - Last Out.
Čili poslední oslovený pilot readbackuje jako první a první jako poslední.
Toto je nutné vědět , jinak si skočíte do řeči a celý break je na prdlačku, protože původně myšlené zkracení se protáhne.

Př: (sledujte tok volaček)

ATC: CSA111 turn right heading 020 for spacing
ATC: Brejk
ATC: CSA222 turn 20deg to the left for separation
ATC: Brejk
ATC: OK-AIR, descend 4000ft qnh 1022hpa
....
....
OK-AIR: Descending 4000tousand, 1022, OK-AIR
CSA222: ééé ... say again .....?
CSA111: right 020, csatriplvan

Jasný ?
:)