VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#118035
A ten prostor půjde nějak rozčlenit, nebo jsme limitovaní jenom jedním pásmem přednášek. Jestli by třeba nemohly běžet paralelně hodně odborné přednášky a k tomu něco pro laickou veřejnost. Nebo paralelně přednášky a ukázky letu. Myslím, že na nějaké z těch fotek byl ten prostor nějak rozčleněn stěnami...
Je to jenom nápad...

No mohla bych vzít s sebou jak stolní počítač, tak notebook. Na řízení mi stačí notebook, klidně ten můj stolní počítač může alespoň na část doby sloužit jako sim pro veřejnost. Aspoň by měli možnost kromě MSFS zkusit taky X-plane. Mám tam celkem slušné scenérky VFR ČR s ortofotem a běhá to mezi 20 a 60 fps.
Naposledy upravil(a) Araneus dne 19 lis 2014, 18:25, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Pavel
#118036
Určitě to rozčlenit jde, jde to rozdělit dvěma mobilními stěnami v konfiguraci 1 sekce přes celé, nebo 1 velká a 1 malá sekce, nebo 3 malé sekce. Nicméně se trochu bojím abychom si právě nekradli návštěvníky tím paralelním během přednášek...

PB
Uživatelský avatar
By Pavel
#118037
Bannery zveřejníme až bude web (na kterém se nyní pracuje), protože mi je jasné že ihned leaknou na veřejnost a až se někdo podívá na ten web, tak ať to za něco stojí.

Aleši, to že budeš létat Tupoleva je fajn, ale spíš napiš až ho budeš umět opravdu zodpovědně létat a vědět přesně co k čemu je a jak se s tím zachází. Z mé chabé znalosti tohoto letadla nevěřím, že je možné se s ním za 2 měsíce naučit tak, abys ho znal perfektně. Raději doporučuju letět s něčím co tě nemůže ani v nejmenším překvapit.

PB
#118038
Toho paralelniho programu bych se prave bal.
Paralelne pobezi jednotlivci, kteri budou cely den letat a ridit a tito budou schopni i odborne odpovidat na dotazy odbornych zvedavcu. Tech budou imho jednotky. Hlavni program by mel byt pro masy a ten bych netristil.

Rada
#118039
Rozumím. Přemýšlím, jestli je lepší risknout, že když se někdo bude na jedné přednášce nudit, tak bude mít šanci se přesunout do druhé sekce na druhou přednášku, kde bude něco, co je mu bližší nebo vsadit na to, že když to někoho nebude bavit, tak se přesune k simulátorům. Zas paralelně dvě přednášky = dvakrát tolik lidí na přednášky = náročnější sestavování programu.

Je v plánu nějak oddělit tu část s řídícími a simulátory od přednášek?
Uživatelský avatar
By Pavel
#118041
Je v plánu oddělit třetinu sálu kde budou piloti a řídící od zbývajících dvou třetin sálu, kde bude hlediště a jeviště. Neodděloval bych to neprodyšne, ale tak 7/8 stěny bych nechal zatáhnout (funguje to jako veliký závěs) aby tam byl průchod ale aby se tyto dvě sekce vzájemně nerušily.

PB
#118043
[quote="Pavel Brodský"]
Aleši, to že budeš létat Tupoleva je fajn, ale spíš napiš až ho budeš umět opravdu zodpovědně létat a vědět přesně co k čemu je a jak se s tím zachází. Z mé chabé znalosti tohoto letadla nevěřím, že je možné se s ním za 2 měsíce naučit tak, abys ho znal perfektně. Raději doporučuju letět s něčím co tě nemůže ani v nejmenším překvapit.
[/quote]

Ok, jen mě to tak napadlo, sám netušim jak dlouho se to budu učit :)
#118048
Blbý je, že pracujeme s jednou nevyzpytatelnou proměnnou.. Nemůžeme ani odhadnout, jaké procento lidí, kteří přijdou, se zdrží max. 30 minut (nebude je to bavit/budou někam odlétat a jen tak přijdou zabít čas/čekají na někoho, kdo přiletí apod.) a jaké procento lidí se zdrží déle než (řekněme) dvě hodiny..
Kdyby bylo víc těch, kteří by jen propluli kolem, asi by bylo lepší udělat více přednášek s kratšímu časy trvání.. Pokud by naopak přišlo víc lidí, kteří by se o to více zajímali, asi by se dalo udělat méně přednášek o delších časových úsecích..

Nicméně si myslím, že by i tak nemělo povídání překročit právě těch 30 minut. Na andragogice nás učili, že dospělý člověk si něco zapamatuje jen v případě, že se mu podstatné věci zopakují alespoň třikrát během jedné prezentace a ta navíc by neměla svou délkou překročit dvacet minut. Pokud jim chceme něco předat tak, aby si to zapamatovali, musíme být hodně struční a rychlí..
#118063
[quote="Petr Bílý"]
Dane, co varianta, ze by prijeli polaci prezentovat ten jejich prevozny sim B737? To by byla megapecka.
[/quote]

taky me to napadlo, tusim ze sem to jiz tady zminoval, na druhou stranu neni to zadarmo sem prijet a ukazovat jen tak kokpit nekomu kdo tomu vubec nerozumi, ale zeptam se Filipa, Moje nabidka je z me strany 50/50 ze se zucastnim
Uživatelský avatar
By Pavel
#118067
[quote="Daniel Tuma"]
[quote="Petr Bílý"]
Dane, co varianta, ze by prijeli polaci prezentovat ten jejich prevozny sim B737? To by byla megapecka.
[/quote]

taky me to napadlo, tusim ze sem to jiz tady zminoval, na druhou stranu neni to zadarmo sem prijet a ukazovat jen tak kokpit nekomu kdo tomu vubec nerozumi, ale zeptam se Filipa, Moje nabidka je z me strany 50/50 ze se zucastnim
[/quote]

To chápu že to není zadarmo, přece jen je tam dost jejich potenciálních zákazníků, ale věřím že kdyby nám zaplatili večeři tak bychom jim přístup pro ně a ten jejich kokpit zařídili  ;)

Mě se líbí myšlenka těch půlhodinových přednášek, věřím že kdo přijede zdaleka a zůstane déle tak si raději vyslechne dvě kratší a mezi nimi pauzu na procházku po hale, než jednu dlouhou...

PB
#118069
[quote="Pavel Brodský"]
Mě se líbí myšlenka těch půlhodinových přednášek, věřím že kdo přijede zdaleka a zůstane déle tak si raději vyslechne dvě kratší a mezi nimi pauzu na procházku po hale, než jednu dlouhou...
[/quote]
Taky mi to připadne rozumné. Tedy celkově hodinové cylky s půlhodinovou přestávkou. Další přednášející bude mít dost času si tam nachystat svoje pidlofrčičky a ten předchozí zodpovědět otázky o své činnosti na podiu.
#118086
Z me strany sem kontaktoval Filipa z Simworldu. 

Co me ještě napadlo a možná jak připoutat více lidi když je to plánováno jako asi největší akce pro vacc-cz. Když uz ve velkým tak ať to za to stojí :)

1) což třeba také kontaktovat Mathijs Kok od Aerosoftu jestli nemají zájem se zúčastnit. Byla by to příležitost pro nováčky zakoupit soft/hardware přímo na místě

2) když uz je zmínka o přednáškách co třeba pozvat ČSA/Skytravel někoho z reálných pilotů a umožnit jim nějakou přednášku o tom jak se stát reálným pilotem, co to vše obnáší atd.  Myslím si ze by to upoutalo ještě více lidi ;)

3) kontaktovat canadskou firmu jetmax taktéž s nápadem se zúčastnit. Mají zastoupeni v Berlíně takže to pro ne není až tak daleko. Já s PB a PB jsme měli možnost v Lalystadu poznat jednoho jejich vývojáře tuším ze se jmenuje Martin což je Pražák a pracuje pro ne v Berlíně. Mají pěkný single b737 simulátor;)
Naposledy upravil(a) Datum13 dne 20 lis 2014, 12:42, celkem upraveno 1 x.
#118089
[quote="Daniel Tuma"]
...pozvat ČSA/Skytravel někoho z reálných pilotů a umožnit jim nějakou přednášku o tom jak se stát reálným pilotem, co to vše obnáší atd. 
[/quote]
Souhlasím :)
#118090
[quote="Daniel Tuma"]2) když uz je zmínka o přednáškách co třeba pozvat ČSA/Skytravel někoho z reálných pilotů a umožnit jim nějakou přednášku o tom jak se stát reálným pilotem, co to vše obnáší atd.[/quote]

Nápad dobrej.. jen si nejsem jistej, jestli někdo z orlů přiletí udělat x přednášek zadarmo..
#118091
Tak, mame mezi sebou vlastniho pilota Boeingu, ktery se o sve zazitky treba rad podeli a zatim se ve vsi skromnosti k tomu neprihlasil :-)
Ad 30 minut na prednasku... bude to challenge...
Ad nevyzpytatelna promenna - tou bych se skoro ani netrapil. Kdo prijde zamerne, pobude dyl, kdo jen nahodou odboci pred odletem, dostane aspon vizitku s odkazy. Nelze uspokojit vsechny.

Rada
Uživatelský avatar
By Pavel
#118095
Otázka je, chceme-li mít něco s CATC společného  :D

Jako nápad aby promluvil nějakej reálnej pilot proč ne, nicméně nevím jestli by měl být uplně zvenku, přece jen chceme propagovat virtuální létání, né kariéru s ATPL v kapse...

Pozvat Flight Deck Solutions z Berlína a Aerosoft by možná šel, jen by se to muselo nějak zaobalit, nevím jestli je uplně dobré na prostory které jsme dostali zadarmo zvát komerční subjekt který by tam jel za účelem prodávat svůj SW/HW... Asi by to šlo nějak vymyslet, zkusím se poptat jestli by měli zájem a pak bych to zajel na letiště probrat.

PB
Uživatelský avatar
By Macek
#118112
[quote="Daniel Tuma"]


3) kontaktovat canadskou firmu jetmax taktéž s nápadem se zúčastnit. Mají zastoupeni v Berlíně takže to pro ne není až tak daleko. Já s PB a PB jsme měli možnost v Lalystadu poznat jednoho jejich vývojáře tuším ze se jmenuje Martin což je Pražák a pracuje pro ne v Berlíně. Mají pěkný single b737 simulátor;)
[/quote]

Ten Jetmax se kdysi provozoval v provozovně iPilotu v Praze,  Robert Skribuckij mne na tom učil FMC. Možná by nebyl takový problém zapůjčit, pokud jsou trochu dobré vztahy. Je to jednočlověčí B737 bez overheadu s trochu ošuleným TQ a hlavně mně to připadalo jako ještě "převozitelná" varianta.
#118115
[quote="Martin Machura"]
[quote="Daniel Tuma"]


3) kontaktovat canadskou firmu jetmax taktéž s nápadem se zúčastnit. Mají zastoupeni v Berlíně takže to pro ne není až tak daleko. Já s PB a PB jsme měli možnost v Lalystadu poznat jednoho jejich vývojáře tuším ze se jmenuje Martin což je Pražák a pracuje pro ne v Berlíně. Mají pěkný single b737 simulátor;)
[/quote]

Ten Jetmax se kdysi provozoval v provozovně iPilotu v Praze,  Robert Skribuckij mne na tom učil FMC. Možná by nebyl takový problém zapůjčit, pokud jsou trochu dobré vztahy. Je to jednočlověčí B737 bez overheadu s trochu ošuleným TQ a hlavně mně to připadalo jako ještě "převozitelná" varianta.
[/quote]

no co jsme videli v Lelystadu tak to take byl single seat B737 s nemotorizovanym TQ ale uz s plne funkcnim OVH a LCDkem, taktez prevozne;)
Uživatelský avatar
By Pavel
#118119
Nic proti, ale PP/MM jsou sice reál, ale "jen" PPL, je to dostatečně poutavé na přednášku? Přece jen motorářů máme víc, kupř. RV... Pokud by PK měl zájem a byl ochoten říct něco o reálu bylo by to super - právě jelikož je člověk který zná jak vatsim tak reál dopravní létání, jak to vidíš, Pavle?

Pojďme tedy sepisovat ty přednášky konkrétně ať to nějak poskládáme... Můj předběžný nástřel:

1) 9:00 - 9:30 Co je VATSIM a jak se připojit - to je ta Radkova přednáška, správně si vzpomínám? Radku byl bys ochoten jí teda vzít? Asi bychom nemuseli jít uplně do detailů, spíš jako takovou introduction že vůbec existujou nějaké simulátory, nějaké online, že stačí joystick a headset...
2) 10:00 - 10:30 Poslední minuty před přistáním na mrazivé Ruzyni - chtěl by opět letět Petr Bílý? Posledně to docela fungovalo, ale celý let je dost na krev, napadlo mě že by nějaký vhodný mluvčí (co takhle Jindřích?  ;)) odříkal nějaký úvod o tom co uvidíme, jaká je situace atd, a pak by se na plátno připojil pilot který by mezitím letěl a v době začátku přednášky by byl třeba na začátku STARu odkud by s komunikací přistával za komentáře druhého mluvčího... Ještě přemýšlím čím to zakončit, aby to nebylo jen vyšumění tak by to chtělo něco na konec, napadlo mě vypůjčit si tenhle nápad: https://www.facebook.com/video.php?v=10205213261961500 a sehrát to na pódiu, že by u gejtu přišel marshaller a zavedl pilota na stání naživo, což by diváci mohli ocenit potleskem (pro nefacebookáře - pilot po přisátní na vatsimu pojíždí ke stání a přijde fyzicky před jeho stůl člověk převlečený za marshallera a odmává mu plácačkami přijezd na stojánku).
3) 11:00 - 11:30 VATSIM pohledem reálného pilota - sem bychom mohli šoupnout tu výše zmíněnou, pokud by se někomu chtělo něco říci, něco ve stylu srovnání že postupy a předpisy nám celkem dobře sedí, ale že v reálu je k tomu ještě navíc ta zodpovědnost za lidi a za letadlo (plnění, nakládání, papírování), a aby to nebylo jen suché povídání tak třeba na druhou část přednášky dát videomontáž real vs virtual, na jeden obraz vlevo promítnout záběr z přistání z reál kokpitu (klidně někde ukradený z youtube) a na pravou polovinu natočit přesně to samé z FSky s tím že by to dokonale odpovídalo ale po přistání by ta FSka skončila a ten reálný by tam musel ještě dořešit nějaké věci s papírama, problém s cestujícími, atd - což by byla pointa potvrzující to co se předtím říkalo... Po skončení jednu přednášku pauza na oběd (náš)
4) 13:00 - 13:30 Odlet plně naloženého obřího Boeingu 777. Letí DT, komentuje JK. Ať to není taková nuda tak by se mohlo zkusit sehnat vLetušku která by na konci roznesla třeba kafe posádce a bonbóny první řadě diváků, nebo tak něco (letušku nemám k dispozici, nutno zajistit outsouricng, JM poptává).
5) 14:00 - 14:30 Co je vatsim a jak se připojit - opakování pro ty kdo to nestihli ráno
6) 15:00 - 15:30 Řízení letového provozu na vatsimu - abych tu jen nerozdával úkoly tak bych si klidně vzal, celkem se mi líbilo jak jsme tohle jeli ve Vratislavicích kdy jsem o tom řekl nějaký úvod a pak jsme sledovali LKPR_APP při práci s tím že jsem komentoval co a proč ten člověk dělá, takže bychom to asi touto formou zopakovali, ideálně i s tím že bychom tam mohli mít připravenou na závěr nějakou emergency, na posledních 5 minut třeba (ideálně s komunikací v češtině pomalu zřetelně aby tomu ti lidé rozuměli, což bych se jim samozřejmě snažil vysvětlovat, nebo mít připravené titulky)...
7) 16:00 - 16:30 Virtuální armáda a její letectvo, prezentace CEFv
8) 17:00 - 17:30 Vyhlídkový let na Karlštejn s něčím malým, theoreticky by to šlo začít jakože VFR výlet z bodu A do bodu B a neříci lidem nic o tom letadle, a nakonci by se zjistilo že to letíme v nějakém superakrobatickém speciálu a kopnout tam nějakou jednoduchou akrobatickou sestavu...


Jsou to jen nápady, neberte to jako žádný závazný program, jen věci co mě napadly, budu rád za jakoukoliv diskuzi co z toho je dobré a co nechat, co vyhodit, co přidat, atd... Tak do mě :)

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 03 pro 2014, 23:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By JKol
#118123
A320 bych v kombinaci vojčat neviděl moc dobře, BS o tom neví vůbec nic, takže by to ani neodkecal ani neodletěl a já bych radeji jenom kecal a vůbec nelítal, napadá mě B777 v kombinaci PK + já, v TB to tak dopadlo docela dobře
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19