Diskuze sdružující všechny mise Czech Air Force Virtual.
Uživatelský avatar
By Gelba
#120210
Obrázek

V rámci pokračovacího výcviku na letounech L-39 Albatros je potřeba důkladně procvičit frazeologii při nejběžnějších procedůrách. Výcvikový event bude sestaven z různých aktivit, počínaje standardním letem po okruhu, přes overhead přiblížení, letu do zóny, letu po systému OSP až po PAR přiblížení.

Každý pilot dostane svůj unikátní letový úkol, který bude obsahovat sled procedur, tak aby byl provoz promíchán a všichni neletěli to samé tupě ve vláčku za sebou.

Podrobný brief, včetně vysvětlení všech zmíněných procedur bude následovat jako obvykle později a bude zveřejněn zde na fóru.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 16 kvě 2015, 20:17, celkem upraveno 1 x.
#120536
Oddělení taktického výcviku CLV Pardubice

Letový rozkaz 24-02-15

Úkol: Nácvik letu po systému OSP, PAR, Zóna, Overhead.

K letovému dni bude připraveno na východní stojánce sedm cvičných strojů L-39 C reg. 0103,0113,0115,0441,0444, 0445, 0448 a jako případná záloha stroje 213. výcvikové letky L-39 ZA.
Záložní letiště: Čáslav
Prostory: TRA67 FL95-FL245

K zahájení pokračovacího výcviku jsou povoláni piloti des. Tuma, voj. Barčák, prap. Hrdlička, por. Zíka, por. Gelbič, čet. Plechatý, čet. Bílý
voj. Benda, voj. Javorský

Zálet počasí provede por. Gelbič
Vedoucí letové směny mjr. Machalínek
Stanoviště PAR civilní zaměstanec ŘLP p. Brodský a por. Ondráčková

Briefing:
Každý pilot obdrží svůj vlastní letový úkol se sledem letěných procedur. Ty se skládají z následujících částí:

OVERHEAD

Procedura vysvětlena zde ->http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Overhead_approach
LET PO SYSTÉMU OSP
Věnováno samostatné vlákno -> http://www.vacc-cz.org/forum/index.php/ ... #msg120535
PAR
Procedura vysvětlena zde ->http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem
ZÓNA
Jedná se o jednoduchý let k radiomajáku s důrazem na procvičení komunikace při letu do zóny, frazeologie zde -> http://cefvirtual.cz/_files/zaklady_voj_let_1.0.pdf

Pořadí vzletu a jednotlivých procedur bude operativně přiděleno včetně schématické mapky. Toto pořadí dodržujte i při žádosti o letové povolení.
Naposledy upravil(a) Gelba dne 20 bře 2015, 23:14, celkem upraveno 1 x.
#120539
Dvě technické:

Zkus upřesnit, co budou dělat piloti, kteří nejsou povoláni k vycviku, resp. kteří neabsolvovali základní výcvik, ale pro CEF aktivně lítají - Filip a Petr. Mohli by si možná taky zalítat, ne?

Na čem můžou letět piloti v X-Planu? Zkoušela jsem toho Delfína, ale zdá se mi, že lítá nějak divně, když tak na něm ještě potrénuju. Nebo Mig 29, ale to rozhodně není cvičný letoun. Nicméně mám na něm nalítáno nejvíc...
#120540
S Petrem Bendou i Filipem, jsme domluveni že budou pokračovat v pokračovacím výcviku a zkoušku základního si zaletí někdy příště.

Ostatní piloti se mohou účastnit samozřejmě také (naopak tím lépe pokud poletí :) ):
genmjr. Jachym Vohryzek na vlastní žádost převelen k 24. letce dopravního letectva
kpt. Linek se omluvil z výcviku CEFv
svb. Tolka je taktéž prozatím omluven

Pokud ti ten Delfín vadí tak klidně vezmi miginu...v houšti albatrosů se snad ztratí :)
#120542
No a jak já ? Poletim to teda na křídle s Michalem nebo sám ? Asi by bylo lepší když to poletim sám abych si zvykl na komunikaci ale upřímně si moc nevěřim takže rozhodnutí spíš nechávám na tobě :)
#120544
[quote="Filip Barčák"]
No a jak já ? Poletim to teda na křídle s Michalem nebo sám ? Asi by bylo lepší když to poletim sám abych si zvykl na komunikaci ale upřímně si moc nevěřim takže rozhodnutí spíš nechávám na tobě :)
[/quote]

Poleť sám, hlavu ti nikdo neutrhne...od toho je to training day :)
#120563
Předletový briefing

Pro zjednodušení budete rozděleni do dvou skupin. Skupiny mají vliv na pořadí jednotlivých úkolů, které poletíte za sebou. Čísla za jmény udávají pořadí na žádost o letové povolení a zároveň pořadí stání letounů na appronu EAST.

A:                         B:
(1) por. Gelbič            (2) por. Zíka
(3) prap. Hrdlička        (4) des. Tuma
(5) čet. Bílý                (6) voj. Barčák
(7) čet. Plechatý        (8 ) voj. Javorský
(9) voj. Benda


A: 1. OVERHEAD  B: 1. ZÓNA
    2. OSP                  2. PAR
  3. ZÓNA                3.OVERHEAD
  4. PAR                    4.OSP


Obrázek

Volací znaky zůstávají nehledě na přidělení ke skupině stejné.

Příklad možné komunikace během letového úkolu:
(předpkládáme že bude online APP a stanoviště PAR)

PILOT: Pardubice radar, good evening, CEF680, request start up for mission, first overhead.
ATC: CEF680, Pardubice radar, good evening, start up approved, runway 27, QNH 1007.
PILOT: Start up approved, rwy 27, QNH 1007, CEF680.
ATC: CEF680, call when ready for taxi.
PILOT: CEF680.

PILOT: Ready for taxi, CEF680
ATC: CEF680, taxi to holding point rwy 27 via A, ready for clearence?
PILOT: Taxi to h/p 27 via A, ready.
ATC: CEF680, cleared for mission, after departure join left hand cirucut, climb to 2500 ft, squawk 7020, line up 27.
PILOT: Cleared for mission, after dep left hand circut, 2500 ft, sqw 7020, line up 27, CEF680

ATC: CEF680, wind 270 degres 5 knots, runway 27 cleared for take off.
PILOT: Cleared for take off rwy 27,CEF680.

PILOT: Passing 1000 ft, CEF680.
APP: CEF680, Radar contact, report initial point.
PILOT: CEF680.

PILOT: IP 27, CEF680.
ATC: CEF680, left break approved, report numbers (Nikoliv počet letounů, ale přelet prahu dráhy)
PILOT: Left break approved, will report, CEF680
PILOT: Numbers, CEF680
ATC: CEF680, wind 270 deg 5 kt report abeam with gear.
PILOT:CEF680
PILOT: Abeam, gear down locked, CEF680.
ATC: CEF680, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.

PILOT: After departure, for OSP, CEF680. 
ATC: CEF680, Climb 4000 ft, OSP approved, report PK.
PILOT: Climb 4000 ft, OSP app, report PK, CEF680.
PILOT: PK, heading 107, CEF680.
ATC: CEF680, report final.
PILOT: CEF680, final, after departure request for TRA67.
ATC: CEF680, report gear down and locked, after departure turn left direct TBV, climb to FL100.
PILOT: Will report, after dep left dct TBV, climb to FL100.
PILOT: Gear down and locked, CEF680.
ATC: CEF680, wind 270 deg, 5 kts, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.

PILOT: CEF680, entering TRA67, request open the mission.
ATC: CEF680, open the mission from FL95 to FL245, report mission complete.
PILOT: Open the mission from FL95 to FL245, CEF680.

PILOT: CEF680, mission complete, request vectoring for precision radar approach.
ATC: CEF680, roger, vectoring for precision radar approach RWY27. Turn right heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007.
PILOT: Vectoring for precision radar approach RWY27, heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007, CEF680.
ATC: Contact Pardubice precision on frequency xyz.xy
PILOT: Contacting Pardubice precision on frequency xyz.xy

...A PAR je již popsán zde: http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem
Naposledy upravil(a) Gelba dne 20 bře 2015, 23:17, celkem upraveno 1 x.
#120582
Upravil jsem overhead approach komunikaci (vítr se říká dřív, na abeam je už pozdě).
Ještě jednou k metodice provedení overhead approach:
- inital point - jasné
- numbers - okamžik, kdy letoun/formace přelétá nad číselným označením dráhy
- abeam - okamžik, kdy letoun míjí práh dráhy v poloze po větru
Upozorňuju, že celý overhead approach je velice svižná procedura. První zatáčka se letí s náklonem 90 stupňů ve vysokém přetížení. Zpomalení probíhá až v poloze po větru, prví zatáčka se sviští beze změny rychlosti. Druhá zatáčka by se měla letět rychlostí blížící se přistávací rychlosti a měla by se začít provádět v bodě abeam.
Pokud jde o formaci, leader prování break 2-3 vteřiny po minutí numbers (takže zpavidla ani nestihne letět rovně), wingmani potom brejkují v intervalech 2-3 vteřiny.
Komunikuje zásadně pouze leader a to i při pojíždění, např."Taxi to stand 1 to 7 via XY, follow marshaller instructions".

Inspirace zde:
https://www.youtube.com/watch?v=XuPTRkmbfzw
nebo zde:
https://www.youtube.com/watch?v=rck1LlFDRbY
#120605
Jenom jestli se můžu zeptat: když jsem si vloni koupil F-18E a L-39, tak jsem si taky něco zjišťoval o vojenském lítání a o overheadu bylo, že se první zatáčka (180°) letí na vysokém násobku a se sníženým tahem kvůli odbrzdění, aby se po dotočení mohlo přejít na přistávací konfiguraci (podvozek, klapky...). Jak to tedy je správně?

Jinak třeba tady je "overhead" z cockpitu: http://youtu.be/lhknYoxCh1Q?t=12m15s
Naposledy upravil(a) ASG29 dne 24 úno 2015, 17:25, celkem upraveno 1 x.
#120637
Díky moc za celou akci. Super příprava i realizace. Také díky řídícím, kteří si (např. zejména se mnou) užili své. Už se těším na další akce a případné opakování této. Nevím, jak ostatní, ale já jsem vlastně až při akci zjistil, že to moc nedávám, no a tak je opakování (asi i opakované opakování) pro mě vlastně nezbytné.

Ono, držet knipl a hledat frazeo na papírech + ověřovat, co že to vlastně kdy kde mám dělat a říkat (+ v mém případě neustále trable s mikrofonem a poslechem  >:( ) vyústilo v další problém, kde to vlastně jsem a kam mám teď letět. Po zjištění pozice, výměně vět s řídícími opět nastala fáze jedna - držet knipl, hledat frazeo...... (Já vím, že jsem to už měl umět,  ::) v práci to ale nechtěli pochopit.)

Každopádně [glow=green,2,300]akce výborná[/glow], i přes své problémy se zvukem, jsem si to fakt užil a nakonec se pln zážitků musel jít spocen osprchovat.  :o
#120647
Akce výborná, pěkně :) Měl bych ale pro příště jeden návrh. O povolení by si piloti mohli žádat najednou. Protože pak někteří "chudáci" volají o povolení, když je ve vzduchu frmol
#120679
No, stejně nahoru nemůžeme všichni najednou. Vzlítali jsme docela podle toho stanoveného pořadí. Já jsem letěl se zdržením kvůli tomu mikrofonu. Napříště bychom ale mohli třeba vzlítat v roji po čtyřech. První čtyřka by si zaletěla třeba overhead a navázala misí v prostoru, pak PAR a OSP. Druhá by zaletěla také overhead a letěla třeba na OSP, mise, PAR. Tím by se to, myslím si, zrychlilo i bez věže :)