Předletový briefing
Pro zjednodušení budete rozděleni do dvou skupin. Skupiny mají vliv na pořadí jednotlivých úkolů, které poletíte za sebou. Čísla za jmény udávají pořadí na žádost o letové povolení a zároveň pořadí stání letounů na appronu EAST.
A: B:
(1) por. Gelbič (2) por. Zíka
(3) prap. Hrdlička (4) des. Tuma
(5) čet. Bílý (6) voj. Barčák
(7) čet. Plechatý (8 ) voj. Javorský
(9) voj. Benda
A: 1. OVERHEAD B: 1. ZÓNA
2. OSP 2. PAR
3. ZÓNA 3.OVERHEAD
4. PAR 4.OSP
Volací znaky zůstávají nehledě na přidělení ke skupině stejné.
Příklad možné komunikace během letového úkolu: (předpkládáme že bude online APP a stanoviště PAR)
PILOT: Pardubice radar, good evening, CEF680, request start up for mission, first overhead.
ATC: CEF680, Pardubice radar, good evening, start up approved, runway 27, QNH 1007.
PILOT: Start up approved, rwy 27, QNH 1007, CEF680.
ATC: CEF680, call when ready for taxi.
PILOT: CEF680.
PILOT: Ready for taxi, CEF680
ATC: CEF680, taxi to holding point rwy 27 via A, ready for clearence?
PILOT: Taxi to h/p 27 via A, ready.
ATC: CEF680, cleared for mission, after departure join left hand cirucut, climb to 2500 ft, squawk 7020, line up 27.
PILOT: Cleared for mission, after dep left hand circut, 2500 ft, sqw 7020, line up 27, CEF680
ATC: CEF680, wind 270 degres 5 knots, runway 27 cleared for take off.
PILOT: Cleared for take off rwy 27,CEF680.
PILOT: Passing 1000 ft, CEF680.
APP: CEF680, Radar contact, report initial point.
PILOT: CEF680.
PILOT: IP 27, CEF680.
ATC: CEF680, left break approved, report numbers (Nikoliv počet letounů, ale přelet prahu dráhy)
PILOT: Left break approved, will report, CEF680
PILOT: Numbers, CEF680
ATC: CEF680, wind 270 deg 5 kt report abeam with gear.
PILOT:CEF680
PILOT: Abeam, gear down locked, CEF680.
ATC: CEF680, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.
PILOT: After departure, for OSP, CEF680.
ATC: CEF680, Climb 4000 ft, OSP approved, report PK.
PILOT: Climb 4000 ft, OSP app, report PK, CEF680.
PILOT: PK, heading 107, CEF680.
ATC: CEF680, report final.
PILOT: CEF680, final, after departure request for TRA67.
ATC: CEF680, report gear down and locked, after departure turn left direct TBV, climb to FL100.
PILOT: Will report, after dep left dct TBV, climb to FL100.
PILOT: Gear down and locked, CEF680.
ATC: CEF680, wind 270 deg, 5 kts, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.
PILOT: CEF680, entering TRA67, request open the mission.
ATC: CEF680, open the mission from FL95 to FL245, report mission complete.
PILOT: Open the mission from FL95 to FL245, CEF680.
PILOT: CEF680, mission complete, request vectoring for precision radar approach.
ATC: CEF680, roger, vectoring for precision radar approach RWY27. Turn right heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007.
PILOT: Vectoring for precision radar approach RWY27, heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007, CEF680.
ATC: Contact Pardubice precision on frequency xyz.xy
PILOT: Contacting Pardubice precision on frequency xyz.xy
...A PAR je již popsán zde:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem