Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By Macek
#119653
Pár fotek z úterního letu LKMT LZNI a zpět
Přílohy
Flight radar.jpg
Flight radar.jpg (272.47 KiB) Zobrazeno 7420 x
Západ slunce nad Pálavou.jpg
Západ slunce nad Pálavou.jpg (100.25 KiB) Zobrazeno 7417 x
Vrcholky Tater a Roháčů.jpg
Vrcholky Tater a Roháčů.jpg (64.68 KiB) Zobrazeno 7418 x
Naposledy upravil(a) Macek dne 15 led 2015, 07:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Macek
#121741
Díky  :). Průkaz radiotelefonisty je zajisté užitečný, díky němu vím, jak funguje dipól a taky vím, co se stane, když otočím čuplíkem na ampérmetru  8) 8)
Uživatelský avatar
By roadmonster
#121870
Sorry za spam, nebyl čas prokousávat se fórem :D
Sobotní Vilshofen. Pak Straubing, potom párkrát goaround v zavřených Strunkovicích, potom do Strakonic (ty zabijácký stromy na krátkém finále 31 jsou pro výpadek motoru výborné), SLZ plocha v Písku a domů...

Na teorii PPL kašlu, pořád si říkám, že bych to po těch letech v ULL měl dát bez učení ;)
Přílohy
WP_20150418_008.jpg
WP_20150418_008.jpg (305.48 KiB) Zobrazeno 7316 x
Uživatelský avatar
By Macek
#122167
Něco z posledního výcvikového letu VFR NOC. A odteď s jedním motorem radši jen ve dne. Letět nad černou dírou v jednomotoráku a hledat  silnice pro případný nouzák v oblasti, kde je více mostů a drátů než lidí, je celkem ruleta. ;) ;)
Přílohy
FM noc1.jpg
FM noc1.jpg (82.35 KiB) Zobrazeno 7288 x
FM noc2.jpg
FM noc2.jpg (89.65 KiB) Zobrazeno 7285 x
Naposledy upravil(a) Macek dne 01 kvě 2015, 12:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Macek
#122170
To máš pravdu. Ještě k nočnímu výcviku - přesto, že byla Filipojakubská noc, nepotkal jsem žádnou osvětlenou čarodějnici  ;) ;) ;) ;)
Uživatelský avatar
By Macek
#122362
Tak a pro tento rok jsem s výcvikem skončil a budu se jen kochat :) :) :) :)
Včera na ÚCL    IFR English exam  -  PASSED         8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Uživatelský avatar
By Macek
#122403
PRG ze zásady nerad - to už bych dojel až k Tobě než se brouzdal letištěm plným nas..ných lidí a kafem za 100. Kouknu na Katowice, Krakow, mám to do hoďky a půl od baráku.  8)
Uživatelský avatar
By radarada
#122501
Tak jsem prave (zniva po letech) slozil zkousku na CTU... Prukaz se prave tiskne... Tak doufam, ze to tentokrat uz povede az do finale...
Uživatelský avatar
By roadmonster
#122545
Hele vono to ještě žije... :D
Vono to dokonce už zase chce lítat? Čau navigátore ;)
Přikládám jednu ochutnávku ze čtvrtečních Vrat. Tomu autobusu v pozadí jsem dával přednost na finále a on mě za to odměnil dobržděním na Bravo ;)
Přílohy
WP_20150528_005.jpg
WP_20150528_005.jpg (36.91 KiB) Zobrazeno 7143 x
Uživatelský avatar
By roadmonster
#127079
Tak jak jsi na tom, Rado? Už máš zpoždění ;) Nechcete s Martou dorazit do LKBE na pohár? Seznámil bych Tě s navigátorem. Jeho hlavní výhodou je, že pozná Temelín :D
Přílohy
ppl.jpg
ppl.jpg (306.68 KiB) Zobrazeno 7094 x
Uživatelský avatar
By roadmonster
#127082
nesyč a doražte... budeš mít možnost sledovat, jak zase jednou přeplachtím celý deck - před měsícem v LKHB se mi to povedlo přímo ukázkově (nenadálé sněžení je jenom malou polehčující okolností) ;)
By Huck Finn
#128245
Ahoj,

chtěl bych se místních znalých zeptat na jednu věc, která se týká komunikace, při použití fráze "dle vlastního uvážení"/"at own discretion".

Na VATSIMu jsem zvyklý, že pokud mi řídící dá pokyn, který doplní frází "dle vlastního uvážení", pak mu pouze mechanicky zopakuji pokyn a doplním "dle vlastního uvážení". Např.:

TWR: OOR14, Pojíždějte po F a B na GA Apron, stání dle vlastního uvážení
Pilot: OOR14, Pojíždíme po F a B, GA Apron, stání dle uvážení.

Dnes jsem totéž aplikoval v reálu, s čímž byl řídící na věži hrubě nespokojen.

Přibližný přepis komunikace

Pilot: OOR14, jsme připraveni k odletu
TWR: OOR14, vstupte na dráhu 22, vítr 230 stupňů 5 uzlů, dráha 22 vzlet povolen, po vzletu zatáčkou dle vlastního uvážení.
Pilot: OOR14, vstupujeme na dráhu 22, dráha 22 vzlet povolen, po vzletu zatáčkou dle vlastního uvážení
TWR: OOR14, když už jsem Vám dal tu volnost, tak byste mi mohl oznámit, kterou zatáčkou budete po vzletu pokračovat, jste na řízeném letišti.
Pilot: OOR14, po vzletu pravou zatáčkou
TWR: Rozumím

Čekal bych, že pokud jej zajímalo, kterou zatáčkou budu po vzletu pokračovat, tak by se měl zeptat jestli žádáme pravou nebo levou zatáčku a ne použít "dle vlastního uvážení".

Zajímalo by mě, jak to vidí místní řídící. Je to opravdu tak, že když dostanu intrukci "at own discretion" musím své rozhodnutí řídícímu hned sdělit?