- 11 lis 2016, 21:52
#128245
Ahoj,
chtěl bych se místních znalých zeptat na jednu věc, která se týká komunikace, při použití fráze "dle vlastního uvážení"/"at own discretion".
Na VATSIMu jsem zvyklý, že pokud mi řídící dá pokyn, který doplní frází "dle vlastního uvážení", pak mu pouze mechanicky zopakuji pokyn a doplním "dle vlastního uvážení". Např.:
TWR: OOR14, Pojíždějte po F a B na GA Apron, stání dle vlastního uvážení
Pilot: OOR14, Pojíždíme po F a B, GA Apron, stání dle uvážení.
Dnes jsem totéž aplikoval v reálu, s čímž byl řídící na věži hrubě nespokojen.
Přibližný přepis komunikace
Pilot: OOR14, jsme připraveni k odletu
TWR: OOR14, vstupte na dráhu 22, vítr 230 stupňů 5 uzlů, dráha 22 vzlet povolen, po vzletu zatáčkou dle vlastního uvážení.
Pilot: OOR14, vstupujeme na dráhu 22, dráha 22 vzlet povolen, po vzletu zatáčkou dle vlastního uvážení
TWR: OOR14, když už jsem Vám dal tu volnost, tak byste mi mohl oznámit, kterou zatáčkou budete po vzletu pokračovat, jste na řízeném letišti.
Pilot: OOR14, po vzletu pravou zatáčkou
TWR: Rozumím
Čekal bych, že pokud jej zajímalo, kterou zatáčkou budu po vzletu pokračovat, tak by se měl zeptat jestli žádáme pravou nebo levou zatáčku a ne použít "dle vlastního uvážení".
Zajímalo by mě, jak to vidí místní řídící. Je to opravdu tak, že když dostanu intrukci "at own discretion" musím své rozhodnutí řídícímu hned sdělit?