- 03 úno 2007, 21:35
#16646
Radiokorespondence na moři:
1234: americká letadlová loď, změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi, vy změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, vy změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi s 64 bojovými letouny na palubě, vy změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, OPAKUJI VY změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi s doprovodnými plavidly, největší námořní vojenské síly na světě, VY změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, VY změňte kurz o 15st. jižně, tady kanadský maják.
Cessna 182 táhne Blaníka na laně a jsou nuceni prolétávat prostor třídy C. Cessna nemá rádio a tak koresponduje pilot Blaníka. Přibližně v půlce prostoru dostanou příkaz točit 90 stupňů doprava. Pilot Blaníka na to odpoví : \"A jak to mám udělat ? Zařvat z okýnka ?\"
Žák během výcviku má problémy s přistáním, nějak se mu nevedou.
žák: \"finále 18 pravé, žádám touch and go\"
TWR: \"touch-touch-touch-touch and go povoleno\"
Žák, totálně ztracen při navigačním letu, konečně najde nějaké letiště a řekne do rádia \"Veliké letiště s malou Cessnou 152 na okruhu, oznamte své jméno !\"
Posádka letadla British Airways žádá vytlačování od terminálu a věž odpovídá: \" A kampak hodlají nejzkušenější aerolinie na světě dneska letět bez podaného let. plánu ??\"
A/C: - Věž, žádáme stoupání
TWR: - Potvrzuji, jak vysoko hodláte stoupat ??
A/C: - Dokud to nespadne !!
DC-10 po trošku delším přistání...
TWR: American 751 Heavy, na konci dráhy doprava, bude-li možno, jinak Guadalupe exit z dálnice 101 zpět na letiště.
Letadlo už mělo každou chvíli odstartovat, ale v poslední chvíli se vrátilo z rolovací dráhy. Po hodině čekání konečně zase vyrolovalo a vzlétlo. Jeden cestující se ptal stewardky:
\"Slečno, nevíte, proč jsme se hodinu zdrželi?\"
\"Vím. Pilotovi se nezdál zvuk pravého motoru a hodinu trvalo, než jsme sehnali jiného pilota.\"
Pilot letadla ke kontrolní věži: \"Ahóój, vy tam dóle, hádejte, kdo bude přistávat!\"
Kontrolní věž zhasne světla na přistávací dráze a hlasí: \"Ahóój, vy tam nahóře, hádejte, kde jsme!\"
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 naslyšenou
pauza
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 !
znovu pauza
TWR: USAF 353, jste jak moje žena - nikdy neposloucháte!!
Pilot: Věž, USAF 553, možná, že kdyby jste ji oslovoval správným jménem, tak by jste dostal lepší odpověď.
Bylo to v dobách Sovětského Svazu a kontrolování, TU-154 byl na krátkém finále v Oslu. V blízkosti dráhy bylo veliké pole.
TWR: \"Zkontrolujte [check] farmáře vpravo od dráhy\"
Pilot: \"Všichni pracují\", odpověděl sovětský pilot s čistě ruským přízvukem.
Pilot: Bay App, žádáme 8300 feet.
TWR: Proč žádáte 8300 ??
Pilot: Protože už dvakrát jsem tady byl v 8500 a málem jsem se srazil s šílencem, který letět ve špatné výšce.
TWR: To je dobrý důvod, 8300 feet schváleno.
Pilot: Vež, cessna 12345, finále dráhy 11
TWR: Cessna 12345, nejste na finále. Finále je, když už nemusíte zatáčet, aby jste přiletěl k dráze.
C-130 provádí IFR přiblížení do Frankfurtu:
TWR: AF1733, finále 27r, vzdálenost 8 NM. Před vámi UH-1, 3 míle, zmenšete rychlost na 130 knots
Pilot: Potvrzujeme, zpomalíme našeho ptáčka na 130 knots jenom pro vás
Po chvíli
TWR: AF1733, vrtulník před vámi, 1,5 míle, zpomalte ještě na 110 knots.
Pilot: AF1733 zpomaluje dál na 110 knots
TWR: AF33, jste 3 míle od bodu dotyku, vrtulník před vámi nyní 1 míli, zpomalte na 90 knots
Pilot (poněkud rozlobeně): Pane, víte, jaká je pádová rychlost C-130 ??
TWR: Ne, ale zkuste se zeptat vašeho druhého pilota, ten by to mohl vědět.
Pilot: OK-ABC, žádám instrukce pro vzlet
TWR: Pomalu přidejte plyn, zkontrolujte motorové hodnoty, udržujte přímý směr......
TWR: OK-ABC, točte doprava a oznamte kurz
Pilot: provedu, 341, 342, 343, 344, 345.....
Letiště O\'Hare, spousta letadel vyčkává ve vzduchu, posádky jsou nervozní, cestující znudění.
TWR: Všechna vyčkávající letadla, očekávejte další zdržení 20 minut
Neznámé letadlo: .....kurva...
TWR: Poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu
ticho
TWR: Poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu
ticho
TWR: Letadlo, které řeklo \"kurva\" ve vysílání, ozvěte se. American 411, to jste byli vy?
American 411: Negativ, my jsme kurva neřekli
NW 202: Approach, NW 202, my jsme kurva neřekli
Delta 55: Approach, Delta 55, my jsme taky kurva neřekli
NW 33: Approach, NW 33 ani od nás ta kurva nebyla..
.... a tak dále, všichni na frekvenci...
TWR: Hawk 20, je to stejné letadlo, které dávalo stav nouze před dvěma hodinama ??
Pilot: Negativ pane, jenom stejný pilot.
Začínající letuška se pta svych kolegů:
Jak dlouhý bude tenhle let?
Jeden steward odpoví:
hodinu dvacet
UTC nebo Local?