VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By vres
#873
Dobrá,
příště radši poradím jak nějak vytisknout nějaký checklist z download centra :cool:

Ovšem bez podrobnějšího popisu problému asi stejně nepomohu.

David
By Buritos
#874
[quote="vres"]Dobrá,
příště radši poradím jak nějak vytisknout nějaký checklist z download centra :cool:

Ovšem bez podrobnějšího popisu problému asi stejně nepomohu.

David[/quote]
Ne, samozrejmne jsem to tak nemyslel a je to super, akorat kdyz jsem si o chtel vytisknout, tak tech stranek ty komunikace bylo hrozne moc............u check listu se me vytiskne vzdycky jen nejaky zabulky, ve kterejch je datum, cas, Naformatovano, a druh pisma a takovyhle nesmysli :-)

EDIT: zabulky = tabulky :-)
Uživatelský avatar
By vres
#875
1) v pohodě, myslel jsem si to a bral jsem to s nadhledem. Nicméně doporučuji příště založit nové téma, tak aby název tématu odpovídal příspevkům v něm. A pak taky podrobnější popis problému - např o jaký checklist se jedná.

2) pokud jde o checklist k PSS A320 - zobrazí se ti při prohlížení v Wordu správně ale pak to blbě vytiskne? Pak bych to viděl na špatné nastavení vlastností tisku ve wordu.

David
By Petr CGY
#878
Je to .... ehmmmm .... ohromující :).

Díky Davide, budu mít co číst. (Až dolouskám manuál pro ATR - 481 stran).

Petr CGY
CSA057
By Gozer
#10518
Ahoj, last online day jsem observoval s letadlem na stání tuším 19,abych neblokoval gate a taky mi napadlo, že v okamžiku připojení může být mnou vybraný gate obsazen jiným strojem - co pak?

Tahle situace mi vede k úvaze, že pokud se \"objevím\" na ploše někde takhle stranou a chci si sám všechno zapnout (dark and cold cocp.) tak JAK se pak dostat ke gate aby mohli nastoupit ty sebevrazi,co jsou ochotni se mnou letět :) ?

Pročítal jsem RTF postupy a jediný co mi pasuje by byla hláška \"request tow CSA262 B737 from stand 19 to gate B8 /např./\" samozřejmě na frq GROUND,jenže fakticky tam stejně musím dojet na vlastní pohon,ne?
Čili u gate chcípnu motory a pak znova požádám o start-up a pushback?

NEBO \"CSA 262,request taxi from stand 19 to gate B8\" s tím že předem (?) požádám o start-up ?
Esli do toho moc šťourám, tak sory :)
Uživatelský avatar
By Engin
#10519
No, otázka určitě zajímavá, přejíždění mezi standy mě taky zajímá, takže si počkám na odpověď.

Jinak ale v simu to děláme tak, že si vybereš stand, připojíš se, koukneš se (nějakým venkovním pohledem) jestli někoho pod sebou nemáš a když máš, tak se přeloaduješ na jiný stand ;)

Ale to po/přejíždění sem určitě někdo napíšte, to mě zajímá ;)
Uživatelský avatar
By PavelS
#10524
V reálu existuje (na všech letištích stejná) frekvence pod názvem \"Provoz letiště\", kde se povolují přetahy a podobné ptákoviny (ptáčník). Zájemci o výše diskutovanou problematiku si tak virtuálně zavolají na onu frekvenci a \"přetahnou se\". Pokud je online GND, nebo nevytížená TWR, lze kontaktovat je se žádostí o přetžení z ... na ... . Přitom byste měli dostat i povolení ke křižování případných TWY.

Přetažení bych prováděl modem SLEW, takže bez nahození.
Uživatelský avatar
By George_L
#10532
Pokud máš FS2004, tak se to zapíná tuším klávesou Y. Můžeš pak pomocí směrových kláves dostat do libovolné pozice (nahoru, dolů, doleva,...).Letadlo se tak vlastně pohabuje v jakémkoliv směru, tedy i do strany (jede bokem).

Používá se např. právě při obsazené gate. Zmáčkneš Y a pak se rychle přesuneš na vedlejší gate.


Ještě jeden příklad - kluzák. Vybereš letadlo a pak jen pomocí SLEW a NAHORU vystoupáš do x feetů a můžeš klouzat ;).
Uživatelský avatar
By ONDR4.cz
#10540
[quote="id123"]je uplne spatne kdyz rikam 3 and 5 hundred feets, bo jedine to spravne je 3 thousand adn 5 hundred ?[/quote]
Správně anglicky je 3 thousand 5 hundred (and se přidává pouze za stovky).
Uživatelský avatar
By PavelS
#10543
[quote="ONDR4.cz"]Správně anglicky je 3 thousand 5 hundred (and se přidává pouze za stovky).[/quote]
3 thousand 5 hundred.


Ale :

vše je dobře popsáno v tom manuálu "Raditelekomunikační postupy", na který odkazuje DC na začátku tohoto threadu. Tam na straně cca 3 je tablica s výslovností těchto věcí v jazyce českém i jazyce anglickém.
Uživatelský avatar
By vres
#10562
Navzdory názoru PS, bych spíše obhajoval simulaci přetažení pomocí pojíždění vlastní silou. A jelikož nemáme stanoviště Provoz letiště, o povolení přetahu požádat GND či jakoukoliv vyšší ATC pozici.

Čili letadlo je na letišti v bodu A a chce se dostat do bodu B. Tiše (bez povolení) spustí motory a požádá ATC o povolení přetažení: \"request tow CSA123 A320 from A to B\".

Je důležité vedět že pojíždějící letadla mají před přetahem vždy přednost. A přetah je potřeba provádět pomalu (do cca 10kts), tak jako to probíhá v reálu.

David