VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#108136
Obrázek
Vážení piloti vážená pilotko,
vACC-CZ a ČSAv vás tímto zvou na společnou akci - GOOD BYE NON-RNAV, která proběhne 1.5., čili poslední možný den, kdy můžete letět NON-RNAV trať W32 a odletovky a příletovky na letíštích v Brně, Ostravě a Karlových Varech. ČSAv v tuto středu poletí historickou linku LKPR-LZIB a nebude to s ničím jiným než se starou dobrou DC3.
Těšit se můžete na bohaté ATC pokrytí jak v Česku, tak i na Slovensku, tak si to nenechte ujít, nalaďte VORy, nastavte radialy a užijte si tu krasu opravdového lítání!
#108255
Děkuje našemu novému Event koordinátorovi za aktivitu, dovolím si poučku o etiketě při oslovení. Při současném oslovení dam i pánů přechýlenými tvary (např. pilot/pilotka, soudruh/soudružka, učitel/učitelka), je ustálenou zvyklostí oslovit dámu, resp. dámy před pány.


Zároveň mě již nějakou dobu vrtá v hlavě myšlenka, zda ve virtuálních podmínkách VATSIMu pietně nezachovat možnost letět (po dohodě s ATC) po jediné zbylé non-RNAV trati W32 i po jejím výmazu z reálných map.
#108256
Jsem pro \"prvni damy\" i pro zachovani W32... myslim, ze ta se (nejen v nasich myslich, ale i v nasich FPLs) uchova jeste na relativne dlouho... :)
...krome toho, dokud nebude vydana nova sada oficialnich VACC map, tak W32 zustane nejen v nasich srdcich, ale i v nasich briefinzich :)

Rada
#108261
Není to teď už trochu pozdě řešit? Nové VATSIM mapy a sektorfajle jsou již za dveřmi... NON-RNAV je sice zábava, ale již dnes je to v reálu nepoužívaný způsob navigace, RNAV GNSSku mají i malé Cessny. Zachováním vznikne akorát chaos, nekompatibilita enroute mapy s AIRACy pilotů a to ani nemluvím o zavedení RNAV STAR do LKTB, které s již neexistující W32 nebudou kompatibilní. Když před lety padly LKPR NONRNAV STARy, tak jsme si je taky nenechali. Chápu, že ladit radiály je sranda, ale stále je možnost letět po bývalé W32 za VFR... Tohle je prostě vývoj, osobně se docela divím, že ještě nějaké VORy máme, klidně bych si již dnes dovedl představit systém DME-DME a všechna přiblížění ILS nebo GNSS...

PB
#108274
To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval \"diskriminací\" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...
#108276
[quote="ASG29"]To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval "diskriminací" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...[/quote]

Ale má ;) -> http://www.aero.sors.fr/navaids3.html. Najdeš tam jak navaids, tak FIXy. Jak pro FS9, tak pro FSX.
#108279
Přestože v IFR létám prakticky jenom NON-RNAV a zrušení NON-RNAV létání v ČR mne tím pádem opravdu hodně zamrzelo, tak musím dát za pravdu Pavlovi, že zachování W32 v kombinaci s RNAV příletovkama a odletovkama nedává žádný smysl. Pro mne osobně to celé mělo kouzlo právě proto, že se to dalo zaletět komplet, včetně příletovek a odletovek. Nejsme v zámoří, abychom tady měli W32 mezi desítkama VORů a mohli si vesele ladit z jednoho na druhý. Zachování W32 by znamenalo prakticky vektory na odletu, pak zaletět dvě radiály mezi VOZ a BNO, případně direct RAK/HLV a opět vektory. Což nezní moc zábavně.
Jediné v čem bych viděla problém je to, že případní zájemci o NON-RNAV létání se to nebudou mít kde naučit. Vždycky se lépe učí \"doma\" než v zahraničí. Ale holt s tím se nic nenadělá.
VFR je taky príma.
#108286
[quote="ASG29"]To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval "diskriminací" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...[/quote]

Doporučuju koupit RealityXP Garmina, narveš to do každého letadla ve FS9/FSX a jde to bez problému aktualizovat reálným jeppesen AIRACem včetně terminal procedures... lepší jak většina FSkových FMSek.

PB
#108287
[quote="Pavel"][quote="ASG29"]To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval "diskriminací" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...[/quote]

Doporučuju koupit RealityXP Garmina, narveš to do každého letadla ve FS9/FSX a jde to bez problému aktualizovat reálným jeppesen AIRACem včetně terminal procedures... lepší jak většina FSkových FMSek.

PB[/quote]
Máš prosim někde návod na tu aktualizaci z Jeppesena ? Mně se do toho jen narvat databazi z Garmin Traineru a tim tam dal data 2012.
#108297
Jasně že RXP... Jenže - není zadara (a tím pádem pro každého). A pak ta aktualizace. Já taky vím jen o té Garminovské a ta není aktuální.
Ale a hlavně: NON-RNAV šlo zaletět s každým letadlem v FSce (s IFR vybavením). Kdežto teď je odkázáno jen na VFR. V reálu tenhle krok chápu, B-RNAV je dnes každý ultralight (s mírnou nadsázkou). Prostě jsem tím chtěl jen říct, že ne vše z reálu je bezproblémově přenositelné do virtuálu.
Přitom by, alespoň teoreticky, neměl být problém v FSce přepsat příslušné .bgl - data jsou v AIPu. Jenže které to ty .bgl jsou, toť otázka...
A jaká by to byla pohodička, naplánovat v defaultním planeru a potom za letu jen vybrat příslušný STAR (odlet řešit jako radarový). A i pro VFR by bylo výhodou vidět všechny prostory (aktuální), vstupní/výstupní body atd.