V ČR (SR) není žádná \"speciální divize\" na tuto.
Možnosti vojenských letů jsou nějak regulovány přímo pravidly VATSIMU (
www.vatsim.net a
www.vateud.org), nikdy jsme to nestudovali, protože nikdo z nás neměl nějaký přístup k čistě vojenskému řízení.
V nejvyšší stručnosti :
a) jsou nějaké \"generální\" nebo \"obecné\" vojenské lety, tj,. ty, které se uksutečňují za běžného provozu a běžného řízení a jsou řízeny civilama z Jenče, resp. předávány pak na vojenská letiště (LKCV, ..). Toto je možné simulovat bez omezení. Podotýkám, že se tam neřeší typ letadla, může být jakýkoliv - jadrový bombardér nebo vrtulník - jde o to, že letadlo normálně přelétává z A do B s \"civilní volačkou\" (CEF111,54325,Reach, apod.). Vše se řídí naprosto normálně, obvykle v ČJ. Jediné omezení je, že na VATSIMU nejsou volné frekvence pro všechny vojenské pozice (LKCV_GND apod

), tj. obvykle LKAA_CTR řídí většinu provozu na těchto letištích.
b) Jsou lety \"operační\" a o těch se ví málo. Jde o to, že ty jsou vyjmuty z působnosti civilních řídících a jde o to, jestli jen na nějakém vyhraženém území (cvičení) nebo i na nějaké části civilního prostoru (větší cvičení) nebo generálně všude (atomová válka). My jsme zatím aplikovali jen první dvě možnosti a to vždy jako součást nějaké akce (eventu). Tam se létalo s obvyklými volačkami, nebo i operačními (RAT5) a \"nějak se řídilo\". Pokud by se toto chtělo provádět v běžném provozu, tak je potřeba se dohodnout s řídícími a vyhradit si prostor pro tuto činnosti (tankování za letu, navedení na cíl, nácvik bombardování, vyhledání cíle na zemi, aj.).
Znova opakuji, že toto vše je nějak omezeno obecnými pravidly a může být důvodem k okamžitému odpojení , pokud nějaké pravidlo bude porušeno (obecně jde hlavně o přiblížení vojenského letadla k civilnímu).
Jinak vojenská činnost na vyžádání a po domluvě s řídícím je možná a je vítaná, jako ostatně skoro všechno, co je postaveno na vzájemné domluvě.