VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#95738
[quote="Tommy"]Hele, já mám práv, ale neoháním se tím. Přecejenom, ČSAv je organizace. Piloti jim dávaj do galerie screeny. ČSAv jim za to uznává autorská práva a nepřivlastňuje si je. Ale kdybys třeba udělal písničku, tak by se ti nelíbilo, kdyby si jí někdo dal do svýho filmu, ze kterýho vydělává prachy, tak bys ho asi zažaloval. Oni tě nezažalují, ale pokud stahuješ nějakou scenérku do FSky, tak taky neběžíš to prodávat žes to udělal ty, ne? Je tu jistá etika vůči autorovi..."dal si s tím práci a ještě to dává zadarmo...to je ale hodnej pán" Asi takhle to ber...Prostě když si chceš něco pujčit, tak se zeptej...mě teda ve školce naučili...[/quote]

Tak tohle mě přijde mega ujetý....
ad1 Pokud vím tak se tady ptal na fóru jestli by mu někdo neposkytl nějaký materiál. Dostal odpověď hledej šmudlo je toho plný internet.
ad2 Použil volně stáhnutelný fotografie na propagaci akce pro CSAV. Projevil vlastní iniciativu a pravděpodobně i zvýšil účast na této akci.

Dávat Renymu klystýr za to, že že se někdo cítí být dotčen ohledně použití (svojí fotografie), mě přijde naprosto ujetý. Krom toho pokud vím, tak jsou tam snad jen volačky. Taky nevím jak bych zjišťoval autora. Rsp. bych to na jeho místě za daných okolností taky neřešil. Nebudu tady zpochybňovat rádoby právní analýzy, protože by to nikam nevedlo...ale já to vidím takhle:
Reny má karmu jakou má, a touto upoutávkou, která se mě osobně taky líbí (i přes dobře míněné připomínky) se snažil něco udělat pro tuto komunitu, akci a účast. Spíše by se slušelo poděkovat.
#95746
Taky se připojuji, super akce. Bylo to tak hustý, že mě několikrát pozlobilo radio. Hned bych si to ale zopakoval a mohlo by se to jmenovat třeba i jinak :-) Díky všem jak ve vzduchu tak i za ATC radary.
#95749
Ano, bylo to na moji žádost, děkuji...jinak super večer, jen houšť! (snad bych pouze požádal dávat povolení ke klesání trochu dřív - absolutně jsem to nestíhal nějakých 20(?)NM od PR532 z FL130 do 4000ft)...ale samozřejmě nevidím do pozadí práce ATC, jen mě to tak napadlo
#95752
Tak jsem dolít, bylo to dobrý, po dlouhý době jsem si zase sed do cockpitu...zapnul jsem taky fraps...ale bohužel, už po tom, co jsem nahodil motory jsem od LKPR_GND dostal upozornění, že nejsem slyšet přes motory(protože jsem musel zapnout směšovač sterea)...což se začínalo tvářit jako velkej problém...no ale aby toho nebylo málo, fraps vyhodil zprávu, že nemám na HDD místo pro záznam...takže jsem přestal nahrávat a seřídil jsem si i zvuk na H/P 24...zvuk se tím vyřešil, bohužel nahrávání nevyšlo...Ale aby mi to nebylo líto, tak mi moje 735 začala lítat jak splašená vosa...nejdřív jsem si to způsobil sám tím, že jsem jaksi zapomněl připnout LNAV po instrukci DCT VOZ...u Vožice ale éro začalo točit jak splašený...nakonec se to srovnalo, ale na baselegu 28 mi zase začalo točit někam dop*...nakonec jsem přistál vizuál v Brně.. Omlouvám se teda všem za mé \"výtržnosti\"...

Ale přesto - supr akce...

Děkuji všem ATC! :)
#95756
Hezkej event :-) jen jsem zazil trosku horkou situaci - SOP rika, ze kdyz pilot nedostane na rwy 24 clearence do 0.8 nm PR, tak ma jit GA .... taxem clearence nedostal, zahajil GA a clear jsem dostal na 0.5 nm .. taxem prerusil GA a pristal :-D no opotil jsem se. ... hehe ..
#95759
Runway to Hell je pokaždé dosti suprová akce, tentokrát mazec! :-) Díky všem zúčastněným, ale hlavně ATC, kteří zase všem s přehledem dokázali, že VACC-CZ je NEJ!

P. S. Sranda by byla zorganizovat tuhle akci za LVP! :D (– možná inspirace do dalšího roku) :)
Díky, kucí!

Přidávám jednu fotku, kterou jsem pořídil na standu (18 :))
P. S. Other photos (ATC\'s/pilot\'s) wanted!!
#95760
Děkuji. Bylo to super.
Setkal jsem se se dvěma problémy. Cca v 18:45 na pár minut vypadl LKPR DIR (asi JM), takže jsem dle posledních instrukcí holdoval nad RATEV (cca 3 kolečka) v nejistotě, na které straně přijímače je chyba.
Problém č.2: Obdobně jako Tomymu se mi zbláznilo éro a po přistání na LKPR odmítlo opustit dráhu, přestože za mnou byla ve vláčku další letadla. To nedodalo klidu ani mně, ani LK na věži. Nakonec se letadlo dalo do pohybu až když jsem dal plyn cca na 95%. Když jsem ho stáhl pod 80%, zastavilo a opět se nechtělo nikam hnout. S bídou jsem stihl uvolnit a s velkými problémy dotaxoval. Nechápu.
Takže ještě jednou díky, naslyšenou a dobrou.
#95762
Začátek, pohodička:
Obrázek

V průběhu akce, sekvence odletů:
Obrázek

Ke konci závěrečné maso na APP:
Obrázek

Celé to mám nahrané z radaru, pokud se něco nepodělalo. Pokud to tedy vyjde, tak bude i nějaké to radarové videjko :-)

PB
#95768
[quote="firlet"]Hezkej event :-) jen jsem zazil trosku horkou situaci - SOP rika, ze kdyz pilot nedostane na rwy 24 clearence do 0.8 nm PR, tak ma jit GA .... taxem clearence nedostal, zahajil GA a clear jsem dostal na 0.5 nm .. taxem prerusil GA a pristal :-D no opotil jsem se. ... hehe ..[/quote]

To je napsaný v jakým SOP..?
#95773
[quote="bulik4lg"][quote="firlet"]Hezkej event :-) jen jsem zazil trosku horkou situaci - SOP rika, ze kdyz pilot nedostane na rwy 24 clearence do 0.8 nm PR, tak ma jit GA .... taxem clearence nedostal, zahajil GA a clear jsem dostal na 0.5 nm .. taxem prerusil GA a pristal :-D no opotil jsem se. ... hehe ..[/quote]

To je napsaný v jakým SOP..?[/quote]

Sorry - ne v SOP, ale na mape ILS 24 - mapt je 0.8 nm a u ILS priblizeni kdyz pilot nedostane clearence do mapt, tak ma jit GA ...
#95774
[quote="firlet"]Sorry - ne v SOP, ale na mape ILS 24 - mapt je 0.8 nm a u ILS priblizeni kdyz pilot nedostane clearence do mapt, tak ma jit GA ...[/quote]

Nikoliv. Pokud v bodě MAPt nemáš VIZUÁLNÍ KONTAKT s dráhou, tak provádíš MA. K povolení přistání se MAPt nevztahuje. Naopak, je mnohem bezpečnější pokračovat v přiblížení i po přeletu MAPt, než takhle blízko dráhy sám od sebe jít MA. Pak už totiž zpravidla nezbývá, než doufat, že ten co zrovna v tom okamžiku odstartuje, tě nesestřelí zespodu.
#95775
Zaverecne maso na APP slo za mnou, teda cely vecer jsem se nenudil, ale tam jsem se vazne zapotil! A nutno rict, ze to nebylo uplne cosher... nicmene vsem pilotum - ale i kolegum ATC velke diky za provoz, jak to podle bookingu vypadalo nic moc, tak to nakonec bylo hodne povedene... kdyby se tak darilo mit takovy provoz casteji... :)

Rada

PS: Panove, omluvte mne, odchazim zdechnout do housti...