VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#8772
[quote="balik"]no jasny tohle vsechno vim to uz jsem taky delal,kdyz na to kliknu tak se mi tam taky zobrazi ta tabulka ale nezobrazuje se mi tady v tom chatu jako napr ty tam mas to csav[/quote]
No tak dej nahoře Profil -> Identifikace -> a tam mas Vytvořit vlastní podpis, tak tam zadáš ten odkaz z toho euro-booku
By balik
#8861
Chtel jsem se zeptat ja si vzdycky na tom eurobooku zabookuju let a pak kdyz letim tak jeste posilam Flight Plan,ale kdyz doletim tak se mi vubec neukaze ze jsem letel a ze jsem to propasl tak newim cim to je??
#8862
Nastavujes si to jako \"Active\"?
Nevim jestli je to potreba, ale ja to delam vzdy.
Jsou 2 moznosti:
1) Kdyz jses v letadle on-line pripraven, tak se prepni do Exploreru a na Eurobooku si v logbook klikni na tlacitko \"ACT\" (zmeni se na Active)
2) Jde o to same, akorat ze nemusis do Exploreru, pokud si nainstalujes Eurobook kneeboard. Pak to muzes udelat primo z FSky.

Dalsi vec co me zaujala je, ze posilas plan... Coz ale nemusis, protoze po tom, jak si zabookujes let pres Eurobook, se Ti na konci objevi asi 5 \"tlacitek\". Jednim z nich je \"Prefile flightplan\", ktere Ti v serii 2 oken posle tvuj plan na VATSIM (v 2. okne musis zadat VatsimID a heslo na konci formulare a pak kliknout pre-file flightplan). Pak uz zadnej plan odesilat nemusis. Staci kdyz se do FS pripojis (se stejnym Callsign jako v planu) a plan se Ti automaticky nacte.

Cheers,
B.
#8863
Jenom teda doplním, že ACTIVE tlačítko má podle mě význam pouze pokud lítáš stejnou volačku ve skoro stejném čase, aby poznal který z těch letů zrovna letíš.

Nicméně si doplním něco, s čím se setkávám skoro pořád: Máš správně čas v Z?!!! E-B toleruje podle mého odhadu jenom nějakých +/-45 minut.
#8880
Ono je tak dobré si pamatovat a používat, že všichni tady (není-li zmíněno jinak) vždy a všude používáme ZULU ;) Takže i E-B. Třeba teď koukám, že máš do LKPR přílet v 1640Lokálního, takže 1440 ZULU. BTW to už bys měl pomalu startovat, ne? ;)
By balik
#9008
Čaute chtel bych poradit.Nikde nemuzu najit takovi ty fraze napr,DONAD4D pri odletu kdyz ATC zadava pilotovi jak poleti po vzletu atd. vubec newim co to znamena a je jich strasne moc tak jestli nevite nejakou stranku na tohle plz.????
#9011
Jsou dvě věci, nejde jen o to, umět zreadbackovat nějakou frázi, ale chápat podstatu toho, co readbackuješ.

a) Musíš dobře chápat podstatu toho, co readbackuješ.
Zopakováním fráze potvrzuješ, že jsi ji správně rozuměl a že chápeš co máš dělat; např. tím že zreadbackuješ \"...DONAD4D Dep...\" potvrzuješ řídícímu, že :

- víš, co je DONAD4D Departure ( je to SID z drahy 06 publikovany na mapě )
- máš před sebou mapu s tímto SIDem
- víš, jak SID zaletět, nejspíše tak, že ho máš v FMC
- uvědomuješ si všechna omezení vztahující k tomuto SIDU ( initial climb, dosažení hladiny 120 před NASKI , aj ).

Pokud cokoliv z toho nevíš nebo nemáš, tak nesmíš potvrdit readbackem, to je o papíry :)
Místo toho odpovíš \"...unable to fly.. \" (nebo podobně).
Automaticky dostaneš od ATC jiný druh odletu a vše je OK. Ke správnému zalétnutí SIDu se časem propracuješ, no problem.

Konkrétně o odletech ( SIDech ) najdeš hodně v sekci PILOTS - odkaz Školicka a i tady ve Foru v sekci ŠKOLA PILOTů

b) Druhá věc je umět správně zreadbackovat - když víš o co v readbacku jde, tak je to jen věc frazeologie.
Pokud umíš tedy zaletět ten SID nebo jinou readbackovací proceduru, tak zreadbackuješ. Na frazeologii je ideální \"Příručka pro IFR komunikaci pro začátečníky\" ke stažení v sekci PILOTS - odkaz Basic Study (nebo viz předchozí příspěvek).
#9046
Jak není ?

Ve školičce je všechno :)

Musíš být MOC trpělivý, abys to zvládnul. Je třeba pomalu se prokousávat Školičkou, pak sekcí ŠKOLA PILOTů tady na foru, postahovat ze sekce PILOT STUDY studijní materiály - určitě nejméně \"Komunikace při letu IFR pro začátečníky\" a dále mapy.

Postupně se snažit se v tom vyznat. Podrobnější materiály asi v ČJ nikde nejsou, takže co nebude jasné hledej tady na foru ( Hledat ).
By Xjanak
#9521
Lidi dneska jsem konečně letěl on-line. To je fakt o něčem jinym než při Off-line,jen najít způsob komunikace s Francouzkými ATC ..... a omlouvám se letadlu Easy Jet...... Dnes ráno na Ruzyni jsem ho jen těsně minul při rolování