Jsou dvě věci, nejde jen o to, umět zreadbackovat nějakou frázi, ale chápat podstatu toho, co readbackuješ.
a) Musíš dobře chápat podstatu toho, co readbackuješ.
Zopakováním fráze potvrzuješ, že jsi ji správně rozuměl a že chápeš co máš dělat; např. tím že zreadbackuješ \"...DONAD4D Dep...\" potvrzuješ řídícímu, že :
- víš, co je DONAD4D Departure ( je to SID z drahy 06 publikovany na mapě )
- máš před sebou mapu s tímto SIDem
- víš, jak SID zaletět, nejspíše tak, že ho máš v FMC
- uvědomuješ si všechna omezení vztahující k tomuto SIDU ( initial climb, dosažení hladiny 120 před NASKI , aj ).
Pokud cokoliv z toho nevíš nebo nemáš, tak nesmíš potvrdit readbackem, to je o papíry

Místo toho odpovíš \"...unable to fly.. \" (nebo podobně).
Automaticky dostaneš od ATC jiný druh odletu a vše je OK. Ke správnému zalétnutí SIDu se časem propracuješ, no problem.
Konkrétně o odletech ( SIDech ) najdeš hodně v sekci PILOTS - odkaz Školicka a i tady ve Foru v sekci ŠKOLA PILOTů
b) Druhá věc je umět správně zreadbackovat - když víš o co v readbacku jde, tak je to jen věc frazeologie.
Pokud umíš tedy zaletět ten SID nebo jinou readbackovací proceduru, tak zreadbackuješ. Na frazeologii je ideální \"Příručka pro IFR komunikaci pro začátečníky\" ke stažení v sekci PILOTS - odkaz Basic Study (nebo viz předchozí příspěvek).