VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#93901
Filipe, máš pravdu, to nové zbarvení je na imatrikulaci, která byla na D-checku. stejně se musel udělat nový nástřik barev. Včera to tam dorazilo kolem poledního, viděl jsem jen hasické vozy, vodní bránu a spousta lidí co na to šli čučet. bohužel já takové štěstí neměl a řešil jsem závadu na Hapagu . ale aspon mi ty fotky uložili na intranet, kde se na to podívám.
jinak nástřk barev v laku.... před pár lety, když se lítalo do Anglie, resp. donedávna, tak ten nástřik stál kolem milionu kč ...? ale přesnou částku neznám. nevím jak moc se ceny liší retro barvy vs současné trsátka. Ale taky jsem viděl jak u aerolinek se složitějšími obrazci, na co nebyly šablony, tak naběhli \"malíři\" (nikoliv lakýrníci jako u čsa) a znaky jely ručně.
Osobně si myslím, že ten retro vzhled se moc finančně nebude lišit od klasického vzhledu čsa. spíš se platí barvy, které zrovna nejsou levné a musí splnovat spoustu norem. počínaje velkým teplotním rozsahem tak nehořlavostí a pod. Spíš jsem se divil, proč ten retro nástřik nedali na nějakého Airbuse. U toho Boeingu si nikdo nemůže být jistý jak dlouho u čsa vydrží :)
#93906
Švýcarská firma zkoumá, co s člověkem dělají rekordní lety

Švýcarská společnost Solar Impulse zahájila dnes ráno simulaci třídenního letu kolem světa v letadle poháněném solární energií. Pilot André Borschberg vstoupil do repliky kokpitu v 08:00 a po 72 hodin budou odborníci sledovat jeho reakce a zdravotní stav. Cílem experimentu je zjistit, jaké má dlouhodobý let dopady na lidský organismus a zda je pilotní kabina letadla vhodně sestrojená, uvedla Solar Impulse na svých internetových stránkách.

http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/s ... ety-745358

Obrázek
#93907
Tento týden již třetí zpráva z Frankfurtu...

Stávka na letišti ve Frankfurtu bude až do pátku

Stávka pozemního personálu na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem potrvá do páteční noci. Oznámil to odborový svaz GdF, jenž se domáhá lepších pracovních podmínek a výrazného zvýšení platů pro zaměstnance, kteří mají na starosti řazení, navádění a parkování letadel. Ti stávkují od počátku týdne. Letiště proto muselo zrušit stovky letů.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... tku-745301

Obrázek
#94027
Stížností na aerolinky přibývá. Češi se učí, jak z nich dostat náhrady

Špatná zpráva pro aerolinky, které se často domnívají, že cestující snesou vše: takových lidí ubývá. Potvrzují to počty stížností na dopravce u Úřadu civilního letectví i zkušenosti firem, které se zabývají vymáháním kompenzací od leteckých společností.

http://ekonomika.idnes.cz/stiznosti-na- ... oakcie_brm

Obrázek
#94078
[quote="Filip"](Reál, nikoliv Vatsim!!)[/quote]

Toto zdůrazňuju!

Na VATSIM se lítá podle map, které tu máme v download centru, dokud nebude výslovně řečeno jinak (těch změn je podstatně víc než jen přečíslování dráhy v Ruzyni). Ani data WEF nejspíš nebudou odpovídat (abychom piloty nezatížili, nejspíše uděláme jednou velkou změnu namísto vícero malých)!

Vše se včas dozvíte.

Takže zajímavost reálná, ale VATSIM se s tím vypořádá v čase. Nové mapy zatím netisknout.
#94096
Stát chce sebrat ČSA monopol na lety do Moskvy, letenky můžou zlevnit

ČSA zřejmě ztratí monopol na lukrativní lince Praha - Moskva. Ministerstvo dopravy totiž chce spojení na Východ otevřít více dopravcům. O změně už jedná s ruskou stranou. Zájem o linku do Ruska má například Travel Service. Zvýšení konkurence by mohlo snížit ceny letenek.

http://ekonomika.idnes.cz/linku-praha-m ... onomika_jj

Obrázek
#94097
Frankfurtské letiště ochromí na čtyři dny další stávka

FRANKFURT - Jednání o zlepšení pracovních podmínek části zaměstnanců mezinárodního letiště ve Frankfurtu nad Mohanem skončila krachem. Odborový svaz GdF proto svolal další stávku, která začne už dnes večer a potrvá zřejmě do čtvrtečního rána.

http://byznys.lidovky.cz/zamestnanci-fr ... oprava_jkz

Obrázek
#94098
Ruský Suchoj míří na evropské nebe. Prorazí?

Evropské nebe bude brzy brázdit letadlo jménem Superjet 100. Stroj ruské výrobý značky Suchoj dostal v pátek oficiální licenci EASA a může tedy létat i v Evropské unii, oznámila agentura ITAR-TASS. Suchoj byl dosud znám hlavně coby výrobce vojenských letedal, Superjet 100 je jeho vůbec první civilní dopravní stroj.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... azi-746489

Obrázek
#94099
[quote="George_L"]Stát chce sebrat ČSA monopol na lety do Moskvy, letenky můžou zlevnit

ČSA zřejmě ztratí monopol na lukrativní lince Praha - Moskva. Ministerstvo dopravy totiž chce spojení na Východ otevřít více dopravcům. O změně už jedná s ruskou stranou. Zájem o linku do Ruska má například Travel Service. Zvýšení konkurence by mohlo snížit ceny letenek.

http://ekonomika.idnes.cz/linku-praha-m ... onomika_jj

Obrázek[/quote]


No na to jsem čekal, stát se nažral, tak ČSA zruší ještě linky do Ruska a na Východ a můžou to zabalit...Já myslel, že je v zájmu Ministerstva dopravy ČSA dostat do černých čísel...ale koukám že to je stará domněnka......
#94102
[quote="Tommy"]No na to jsem čekal, stát se nažral, tak ČSA zruší ještě linky do Ruska a na Východ a můžou to zabalit...Já myslel, že je v zájmu Ministerstva dopravy ČSA dostat do černých čísel...ale koukám že to je stará domněnka......[/quote]

Já nevím, nejsem ekonom, ale jak vidím, že se zase uvažuje o zvyšování DPH, nepřímo platíme ČSA z daní a ještě mám platit předražené letenky? Monopol myslím nikdy nedělá dobrotu a konkurence třeba dotlačí vlastníka monopolu k tomu, aby se choval hospodárně, něco změnil a nebo (bohužel) uvolnil místo někomu, kdo to umí lépe.
#94115
No myslím si, že Travel ČSA tímhle dokonale dorazí.....bohužel to, že maj drahý letenky je fakt. Zase bych neřekl , pokud se snažej tu společnosti zachránit, tak proč ne, rusáci sypou a čech se do Ruska moc nedostane (musí mít zvací dopis, nebo jet s cestovkou, nebo si složitě obstarávat vízum)....druhá věc je, jak ČSA hospodaří, jaký maj platy manažeři tam....bohužel Tvrdík, Lašák a Dvořák je naprosto to samý....ČSA bych přál, aby se to sesypalo, aby ti \"manažeři\" se konečně probrali, že jim už peníze nepotečou....když si ale zase pomyslím na ty zaměstnance, kteří jsou vystresovaní, aby neudělali nějakou blbost, že se neuživěj (nebo neuživěj dokonce celou rodinu) pokud je vyrazej a že nenajdou práci, protože dneska nikoho nad 50let nikde nechtěj a ženskou nad 40 nebo s dítětem už vůbec ne, tak bych radši zrušil tenhle svět, protože tady si nikdo nic nezaslouží, a ti co jo, tak musej dřít jako dobytek....Výsledek toho jak se chová vedení ČSA je chudák pan kapitán Váňa...
#94117
Snad nikdy v lidských dějinách neexistoval \"státní subjekt\", který by dokázal sám sebe uživit. Naopak - fungují jen na základě neustálého \"nalévání\" financí.
Ad. manažer - nyní toto slovo znamená \"všemocný, nesouditelný, bez nutnosti vykazovat pozitiva\"... Obdobným výrazem je slovo politik.
Dokud tyto osoby nebudou odměňovány dle své práce (buď prémiemi za růst a prosperitu, nebo naopak stejným odebráním platu za opak) a nebudou mít trestní odpovědnost za svoji práci (vždyť i obyčejná pokladní nebo skladník mají hmotku), nebudou mít pražádnou motivaci. Co dnes?! Vědí, že ať udělají cokoliv, své mají jisté a nikdy nejsou vyhozeni, ale odejdou s tučným odstupným...

Dnes už je jen jediné východisko: vyprdnout se na \"pochybnou\" národní hrdost a co se dá ještě prodat. ČSA jako národního dopravce už nejde zachránit. A stát je v takovém svrabu, že se jich stejně bude muset zbavit. Tak raději nyní, kdy z toho něco málo bude, než za rok, za dva je nechat zkrachovat.
#94132
re: ... Výsledek toho jak se chová vedení ČSA je chudák pan kapitán Váňa

chudák Jarda, když jsem s ním naposledy mluvil, říkal mi že ho nikdo k HCSA nedostane, raději prý odejde a takhle dopadl :( . Ted ale na něj všichni vzpomínají v dobrém, jako na kapitána co občas lítal bez uniformy a občas docházelo k situacím, jesliže dorazil k letadlu v jiný čas než posádka a posadil se do kokpitu, letuška ho vyhazovala, že tam nemá co dělat :D , nebo jak vyběhl z letadla hned jako první k rampačce v Dojčlandu a ptal se jí \"Suttgart ? Suttgart ?\" na něj nevěřícně koukala a kývla hlavou , jako že se trefil na správné letiště, tak dělal že si oddechnul. škoda každého dobrého člověka.
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 189