VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#93481
Češi objevili Emiráty jako bránu do Asie

Téměř 200 tisíc pasažérů už využilo linku letecké společnosti Emirates mezi Prahou a Dubají, která začala fungovat v polovině roku 2010. Přes dvě třetiny z nich přitom využily návazné spoje do Asie, na ostrovy v Indickém oceánu nebo do Austrálie a Oceánie.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... sie-742467

Obrázek
#93638
Kufr pro lety na dovolenou musí zhubnout, jinak se cesta prodraží i o tisíce

Největší charterový dopravce Travel Service začne od května účtovat poplatky za nadváhu zavazadla už od patnácti kilogramů místo dvaceti. Dovolená se tak může prodražit o tisíce korun. Omezení pocítí většina Čechů, kteří létají na dovolenou s tuzemskými cestovními kancelářemi.

http://ekonomika.idnes.cz/kufr-pro-lety ... oprava_fih

Obrázek
#93639
Další svědectví. Wizzair za zrušený let zažaluji, plánuje pasažérka

BARCELONA/PRAHA - Zmatek, zoufalství a pláč propukly na letišti v Barceloně po tom, co společnost Wizzair zrušila kvůli technické poruše let do Prahy. Situaci serveru Lidovky.cz popsala žena, která tam bez jakýchkoliv informací nebo pomoci uvízla s dalšími 180 pasažéry.

http://www.lidovky.cz/cestujici-planuji ... _domov_ogo

Obrázek
#93640
Nový aeroholding vydělal přes 300 milionů

Český aeroholding, který vznikl loni v polovině března, vykázal za loňský rok hrubý zisk 306 milionů korun. „Zisk plyne především z pronajímání nemovitostí letišti, sdílených služeb pro dceřiné firmy holdingu nebo pronajímání komerčních prostor obchodníkům,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel aeroholdingu Miroslav Dvořák.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... onu-744009

Obrázek
#93674
[quote="tmx"]ATC Conversation: CSA flight OK777 Emergency landing at Prague/Ruzyně (LKPR/PRG) 15.02.2012.

http://www.youtube.com/watch?v=ByyiCcRjYtc
:/[/quote]

Už jsem to poslouchal asi třikrát ... je to smutný a musí to být i těžké pro toho, kdo to viděl :-(
Avšak opustil svět v tom okamžiku, který měl rád ... ve který byl ve zvduchu. Vzpomíneje v nebi.
#93689
Aloha.

Pro Ostraváky a okolí mám možná dobrou zprávu. DHL na Mošnově vyhrálo kontrakt na hodně velký počet zásilek od firmy ASUS. A kdyý říkám hodně, tak mám na mysli fakt hodně. Momentálně je denní průměr zásilek na exportu cca 800 a ASUS chce navýšit počet od 5. měsíce tohoto roku o cca 1800 a později o minimálně dalších 1000 zásilek. Už teďkom nám Antonov 26 vůbec nestačí, denně posíláme jedno až dvě auta (před Vánoci i tři) do Bratislavy a odtamtud to letí letecky do Lipska, takže tento kontrakt pro DHL na Mošnově znamená o dost větší letadlo, což minimální dostačující velikost je buďto 737 až dokonce 757.

Pro letiště určitě dobrá zpráva, vzhledem k tomu jak se Job Airu nedaří, tak z tohodle by mělo o velice početný balík peněz zase více.

Celkově můj pohled na tohle, co se letadla týče, super, ale z pohledu zaměstnance DHL si to nedokážu představit, jak to chcou naší užasní manažeři do Května stihnout všechno zajistit.

Bonusová informace. Česká Republika se stala zemí roku, co se DHL týče :-)

A ještě zajímavost na závěr. Dneska měl být plánovaný odlet odložen o minimálně 30 minut, kvůli zmrzlé ranveji, ale naše Lotyšská posádka řekla našemu šefovi exportního procesu něco ve stylu \"zaviraj, pušťaj, jedem\" a za 10 minut byli ve vzduchu zmrzlá ranvej neranvej, tohle oni prostě neřeší.

Tak jsem se podělil o pár zážitku ze života Mošnovského DHL a snad to nebude pro vás otrava to číst.

TS
#93729
[quote="Kory"]Aloha.

Pro Ostraváky a okolí mám možná dobrou zprávu. DHL na Mošnově vyhrálo kontrakt na hodně velký počet zásilek od firmy ASUS. A kdyý říkám hodně, tak mám na mysli fakt hodně. Momentálně je denní průměr zásilek na exportu cca 800 a ASUS chce navýšit počet od 5. měsíce tohoto roku o cca 1800 a později o minimálně dalších 1000 zásilek. Už teďkom nám Antonov 26 vůbec nestačí, denně posíláme jedno až dvě auta (před Vánoci i tři) do Bratislavy a odtamtud to letí letecky do Lipska, takže tento kontrakt pro DHL na Mošnově znamená o dost větší letadlo, což minimální dostačující velikost je buďto 737 až dokonce 757.

Pro letiště určitě dobrá zpráva, vzhledem k tomu jak se Job Airu nedaří, tak z tohodle by mělo o velice početný balík peněz zase více.

Celkově můj pohled na tohle, co se letadla týče, super, ale z pohledu zaměstnance DHL si to nedokážu představit, jak to chcou naší užasní manažeři do Května stihnout všechno zajistit.

Bonusová informace. Česká Republika se stala zemí roku, co se DHL týče :-)

A ještě zajímavost na závěr. Dneska měl být plánovaný odlet odložen o minimálně 30 minut, kvůli zmrzlé ranveji, ale naše Lotyšská posádka řekla našemu šefovi exportního procesu něco ve stylu "zaviraj, pušťaj, jedem" a za 10 minut byli ve vzduchu zmrzlá ranvej neranvej, tohle oni prostě neřeší.

Tak jsem se podělil o pár zážitku ze života Mošnovského DHL a snad to nebude pro vás otrava to číst.

TS[/quote]

Pěkný, pěkný. Se vám to tam v Ostravě rozjíždí.. Tady pořád jenom kamiony a letadla nic sakra.. :) Víš, že bys neměl vynášet informace o zakázkách DHL.. :D :P
#93732
V Praze jednu chvíli lítalo, než zjistili, že vlastně kamion to v klidu stihne do Lipska taky včas.

A ohledně informací...moje oblíbená fráze, kterou požívám vždycky v práci, když se něco semele: \"nebyl jsem poučen\" :)

Ale snad z toho problém nebude. Zas tolik jsem toho neřekl ^^
#93740
[quote="Kory"]V Praze jednu chvíli lítalo, než zjistili, že vlastně kamion to v klidu stihne do Lipska taky včas.

A ohledně informací...moje oblíbená fráze, kterou požívám vždycky v práci, když se něco semele: "nebyl jsem poučen" :)

Ale snad z toho problém nebude. Zas tolik jsem toho neřekl ^^[/quote]

Já to myslel jako srandu.. Jojo v Praze bývala ta 757.. Já budu mlčet, jako hrob :D Kolego špeditére.. :)
#93817
[quote="Schindler"]Avšak opustil svět v tom okamžiku, který měl rád ... ve který byl ve zvduchu. Vzpomíneje v nebi.[/quote]
K tomuto se ještě vrátím. Lehká nervozita prolnutá s naprostou profesionalitou je v hlase FO naprosto zřetelná a tak to má být. Dovedete si představit, že letíte, za zády 55 lidí a vedle vás připoutané nehybné tělo člověka, který s vámá ještě před hodinou dělal briefing? Jasně, RIP p. kapitáne, ale současně great job f/o. A to byl v Ruzyni docela bordel co se počasí týče.
Napsal jsem: "nervozita prolnutá s naprostou profesionalitou", poslechněte si to znova.
Za neposlední mám pocit, že v kritických fázích nebyl FO v kokpitu sám, jsou tam slyšet nějaké hlasy, a mám pocit že dost dramatické.
#93820
Frankfurt stávkuje dál. Až do středy

FRANKFURT - Stávka na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem bude prodloužena nejméně o dalších 24 hodin. Odborový svaz GdF uvedl, že stávka byla prodloužena až do středy ráno a je velmi pravděpodobné, že část zaměstnanců pozemního personálu bude pokračovat ve stávce i ve středu.

http://byznys.lidovky.cz/letiste-ve-fra ... oprava_apa

Obrázek
#93838
[quote="SenorAmigo"]Takhle vypadá nový červený retrojet : http://www.planes.cz/cs/photo/1130131/b ... -osr-lkmt/

Při příletu do Prahy udělal low aproach:

Obrázek[/quote]

Retro je moc pěkné. Jen si nejsem jistý do jaké míry bylo nutné v současné finanční situaci ČSA, letadla lakovat. Zcela jistě to nebude levná záležitost a tato publicita může působit na veřejnost jako červený hadr. Ale jak říkám, neznám pozadí...a může se jednat o nějakou pravidelnou dlouho naplánovanou údržbu.....i když z některých záběrů tomu např turbíny motorů příliš nenasvědčovaly. Nebo součást nového marketingu.....?
#93839
Tak on se lak v určitý časových intervalech musí obnovovat. Toto letadlo mělo ještě staré zbarvení, tak je možné, že to vyšlo v rámci pravidelného přestříkání, vážení atd. Konkrétně to bude vědět asi někdo CSA technics (OndraT.). Marketing za tím asi taky bude, ale myslim, že tohle stejně potěší jen zasvěcené letecké nadšence. Každopádně je to hezké :).
#93840
Při dnešním přistání onoho retro XGC došlo k docela vtipné komunikaci, cca:

TWR: \"ČSA9241, věž?\"
CSA: \"Ano...?\"
TWR: \"Pokud budete chtít, můžete od 3200 stop udělat třistašdesátku nad Jenčí.\"
...
CSA: \"Tak to uděláme, to bude dobrý.\"
TWR: \"Tak jo.\"
...
TWR: \"ČSA9421, kvůli natáčení vás prosí, abyste pojížděli pomalu.\"

:)

(viz archív liveATC cca čas 26:35)

Nátěr je jinak moc pěknej. A kdyby ještě přebarvili XGD do OK-Jet liverky, bylo by to úplné terno.
#93842
[quote="Marty"]Retro je moc pěkné. Jen si nejsem jistý do jaké míry bylo nutné v současné finanční situaci ČSA, letadla lakovat. Zcela jistě to nebude levná záležitost a tato publicita může působit na veřejnost jako červený hadr. Ale jak říkám, neznám pozadí...a může se jednat o nějakou pravidelnou dlouho naplánovanou údržbu.....i když z některých záběrů tomu např turbíny motorů příliš nenasvědčovaly. Nebo součást nového marketingu.....?[/quote]

Když lakovali tu první retro, tak se i v novinách psalo, že bylo naplánovaný pravidelný lakování, takže je ta liverka nestála ani o korunu víc, než by stejně platili... Tohle bude nejspíš to stejné...
#93851
Když jsme u těch laků letadel....někde jsem četl, že bankovní ústavy které financují letadla aerolinkám bojují za to, aby se laky na letadlech příliš nelišily od těch továrních. Rozuměj nějaké proužky případně logo jim nevadí, ale jde o to aby těch přelakovaných ploch nebylo příliš z důvodu nákladného přestříkání (uvedení do původního stavu) v případě neplacení leasingu a zabavení letadla. Netuší někdo od fochu mechaniků jak se cca ceny pohybují např u té 735 ? Je jasné že je to velmi závislé na vzhledu...tom množství přelakovaných ploch atd, ale nějaké cenové rozpětí by nebylo? :-)
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 189