VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#93609
Tak nase skupina -- ta lepsi ;-) -- doprovodila sve PAXy bezpecne do Bratislavy a posleze zaujala pozice ve Sliaci. Na prilozene fotografii pozujeme vedle povestnych Bielych Albatrosov.

Slovenskym kolegum dekujeme (tem mene jizlivym ceskym tez :-) a zase nekdy!

Obrázek
#93611
Skupina Bravo i přes počáteční zahaprování techniky, nevydařený vzlet a zpoždění cirka dvaceti minut misi zvládla a dokončila. Po dobu naší služby se nic zvláštního nestalo (ostuda ve FIR nebyla tentokrát snad žádná)! :)

Moc děkujeme slovenským i českým řídícím, že nás nenechali v rýži a trénink ta hezky podrželi. ;) (Mimochodem, jak to vypadalo shora? Dalo se na to koukat?)

Hlavní poděkování patří ale MŠ, který s tím nápadem vůbec přišel a celé to zorganizoval. Velitel si znamená. ;)
#93613
Skupina Alpha dneska teda selhala na plné čáře, přičemž minimální zásluhu má moje připojení, které mi neumožňuje komunikovat po TeamSpeaku. Ale neschopnost psát na VATSIMu soukromé zprávy, nebo se připojit do privátního voice, nebo pády FS.... To neberu!
Doporučuju v sobotu odpoledne udělat další secvičnou skupiny A, jinak se z toho v neděli poserem :) (doslova)
Gelba si krom toho opět přečte, proč mají skupiny krycí volačky a to z toho pro nás vatsimpiloty-vojáky vyplývá. \"LION CHECK\" \"TWO\" ... ticho = špatně.
#93618
Rád bych pánové upozornil na charitativní slet v Polsku, taktéž v neděli 19.2 mezi 18 a 22 loc,

a současně na zkoušku Petra Populeho na LKPR_APP od 20:00 loc, takže se nevylítejte už odpoledne a nechte si trochu kerosinu i na později.

V neděli běží ještě 11-23loc v Mnichově, 17-20loc ve Španělsku a 18-20 loc v Irsku.
#93650
For pilots flying this sunday afternoon:

The following ATC will be available:
EHMC_CTR Dutch Mil (first point of contact when inbound)
EHEH_A_APP Eindhoven Arrival
EHEH_TWR Eindhoven Tower (and ground)

EHAA_W_CTR Amsterdam Radar (will also be staffed but in most situations you will be not on his freq)

See you this sunday!

Marcel
#93651
[quote="Jindra"]Skupina Alpha dneska teda selhala na plné čáře, přičemž minimální zásluhu má moje připojení, které mi neumožňuje komunikovat po TeamSpeaku. Ale neschopnost psát na VATSIMu soukromé zprávy, nebo se připojit do privátního voice, nebo pády FS.... To neberu!
Doporučuju v sobotu odpoledne udělat další secvičnou skupiny A, jinak se z toho v neděli poserem :) (doslova)
Gelba si krom toho opět přečte, proč mají skupiny krycí volačky a to z toho pro nás vatsimpiloty-vojáky vyplývá. "LION CHECK" "TWO" ... ticho = špatně.[/quote]

FSinn jsem měl poprvé, nevím proč, ale nefungoval zde chat a private voice, nepočítal jsem že bude potřeba. Což byl problém první a zásadní, při přechodu zpět na SB mi to spadlo úplně, navíc ještě se mi nezobrazovalo tvoje letadlo. Za to se omlovám, ale domluva prostě vázla. Udělal jsem pro to vše co šlo.


Co se týká toho přelazování na Bratislavu, zrovna jsem se připojoval do skupiny a v tu chvílí kdy se ladilo jsem komunikoval s řídícím a neměl jsem šanci to postřehnout, v Blavě jsem již hlásil.

Takže ano z mé strany připojení naprosto selhalo. Toliko ke mě.

Pro to uvítám ještě nějakou secvičnou, kde bych ještě naposled zkusil ten FSinn. Jinak na to prdím a beru SB.
#93652
[quote="mgr"]For pilots flying this sunday afternoon:

The following ATC will be available:
EHMC_CTR Dutch Mil (first point of contact when inbound)
EHEH_A_APP Eindhoven Arrival
EHEH_TWR Eindhoven Tower (and ground)

EHAA_W_CTR Amsterdam Radar (will also be staffed but in most situations you will be not on his freq)

See you this sunday![/quote]

Další secvičnou už si domluví každý velitel podle vlastní potřeby. Teď už se prosím začněme soustředit na vrchol celého našeho snažení. Briefingy byly uveřejněny zde:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 338#p93338
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 340#p93340
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 345#p93345

Prosím DŮKLADNĚ nastudujte, případné nesrovnalosti a otázky ihned hlaste! Čeká nás perná neděle.
#93694
Moje zítřejší účast bohužel velmi nejistá, tak 50/50. Je možné, že budu muset řešit neodkladné rodinné záležitosti... budu se snažit, ale nic neslibuju...

Každopádně, pokud mi to časově vyjde, tak vzhledem k mojí neúčasti na nácviku (za to se omlouvám, ne že bych nechtěl, ale služby se plánují víc než měsíc dopředu a měnit je nemůžu... ) bude možná lepší, poletím-li sám... navíc nemám vyzkoušené spojení přes TeamSpeak... pokud i přesto velitel RR bude trvat na mém zapojení do skupiny, podřídím se, ale nelze ode mě čekat zázraky...
#93696
No, tady bych asi nechal rozhodnutí na mjr. Machalínkovi. Přecejenom seš jeho roj a on bude mít pod palcem vaši skupinku. Pokud se ale necítíš, tak mi přijde jako hloupost se do toho pouštět. To by dopadlo zbytečným fiaskem (ale poslední slovo má JM).

Letět to ale můžeš i sám (je to klasický VOR-VOR). Takže když Ti to vyjde..., rád(i) Tě uvidím(e). ;)
#93698
Pokud bude chtít ještě někdo pomoci s odzkoušením nového nastavení případně nějaké lokální secvičení dejte vědět. Já bych měl v této souvislosti dotaz na úpravu def. scenery EHEH ve FSX. Kdo jste co doinstalovával a jak to případně funguje, abych se nedočkal nějakého překvapení 4nm na finále.
#93699
Denní rozkaz roje bravo:

Skupino POZOR!

Zítra nástup v 1110Z (tj. 1210 loc.) na Apronu West v LKKB (cca stejně jako minule). Nahazovat začínáme zhruba o půl, abychom odletěli načas. Svačinku s sebou. Přestávka bude až v Nizozemsku.

Krycí název letounů: \"Orange\"
Tj. podle vozoru: \"Orange leader, check.\" -> \"Orange one.\" -> \"Orange two.\" -> \"Orange three.\"

Dnes večer si udělejte všichni povinně předletovku.

...doufám, že to zvládnem, kluci.

POHOV! Rozchod.
#93700
Rozkaz velitele svazu veliteli roje alfa (dáno dálnopisem)

I přes oslabení o jeden operační letoun se scénář mise nemění. Velitel zajistí včasnost (!) odletu podle předchozích rozkazů. Po dokončení operace podejte hlášení.

Krycí název letounů: Vilem
Tj. podlve vzoru: \"Vilem leader, check.\" -> \"Vilem one.\" -> \"Vilem two.\"
#93701
Zde pro zopakování základní fráze v holandštině:

[quote="mgr"]
Hello = Hallo (also can use "Hoi")
Good morning = Goeden morgen
Good afternoon = Goeden middag
Good evening = Goeden avond
Bye = Doei / Doeg (more offical: Tot ziens)
Hear you = (ik) Hoor je (ik = i)
Thank you = Dank je
Thank you very much = Hartelijk bedankt

To hear how it sounds you use the following link (select "Dutch- NL Max")
http://www.acapela-group.com/text-to-sp ... -demo.html[/quote]
#93713
[quote="Radizz"]Rozkaz velitele svazu veliteli roje alfa (dáno dálnopisem)

I přes oslabení o jeden operační letoun se scénář mise nemění. Velitel zajistí včasnost (!) odletu podle předchozích rozkazů. Po dokončení operace podejte hlášení.

Krycí název letounů: Vilem
Tj. podlve vzoru: "Vilem leader, check." -> "Vilem one." -> "Vilem two."[/quote]

1) JM, ZL pod velením JM odlétají z LKCV tak, aby byli ve 1145Z v průletu pro LKPR, velitelem přeletu JM.
2) JK ve 1145Z odlétá z Ruzyně, zdůrazňuji, že CTOT je čas/slot odletu, teda toho, kdy se kolečka letadla odlepí od dráhy, tolerance je jako v reálné prostředí -5,+10 min. Je tedy potřeba odletět přesně, aby se mohl přidat doprovod.
3) Po vzletu CEF2801 přebírá JK velení nad celou skupinou. Tj. komunikuje s ATC, má sqwk C, odpovídá z provedení navigace letu!

Takže platí toto? To jest odlet 1145Z?

[quote="Radizz"]
Flight Plan Route:
EHEH
EHV DCT DLN DCT LWD STAY01/0020 M070FL280 LWD DCT W1N DCT W1S DCT EHV
Below! FL65

Rmk: STAYINFO01/Open Mission in areas EHD1-EHD8.[/quote]

Chápu správě že z EHEH poletíme přímo DEELEN, pokračujeme LEEUWARDEN, to celé níže ež FL65. A zde rozpad formace, stopáme FL280 a poté nalétneme okýnko W1. Zde mi není jasné, jestli se to okýnko letí separátně a to až do přistání v Hovenu a nebo jestli se po nastopupání zase sejdeme? A ještě mi není jasné toto M070, co se tím myslí? A zároveň mi uniká ta nejpodstatnější věc a to je zóna EHD1-EHD8, protože podle FPL jsem pochopil že to stoupání se děje nad LWD?

Tolik nejasnosti, nebíte mě :) Přípravu na let jsem dělal podstivě včera, ale toto mi nedalo spát.
#93715
Bohužel hlásím, že skupinového letu se nezúčastním, neboť se musím postarat o svoji aktuálně nemocnou drahou lepší polovičku a uvařit oběd... možná poletím později sólo sám, jako dopravní let CEF s civilním plánkem... omlouvám se všem zúčastněným a přeju, ať se dařím, a hlavně si to užijte...
#93720
:/ Hodnotím velice vysoko, že to zujišťuješ hodinu před letem... :/

[quote="Gelba"][quote="Radizz"]Rozkaz velitele svazu veliteli roje alfa (dáno dálnopisem)

I přes oslabení o jeden operační letoun se scénář mise nemění. Velitel zajistí včasnost (!) odletu podle předchozích rozkazů. Po dokončení operace podejte hlášení.

Krycí název letounů: Vilem
Tj. podlve vzoru: "Vilem leader, check." -> "Vilem one." -> "Vilem two."

1) JM, ZL pod velením JM odlétají z LKCV tak, aby byli ve 1145Z v průletu pro LKPR, velitelem přeletu JM.
2) JK ve 1145Z odlétá z Ruzyně, zdůrazňuji, že CTOT je čas/slot odletu, teda toho, kdy se kolečka letadla odlepí od dráhy, tolerance je jako v reálné prostředí -5,+10 min. Je tedy potřeba odletět přesně, aby se mohl přidat doprovod.
3) Po vzletu CEF2801 přebírá JK velení nad celou skupinou. Tj. komunikuje s ATC, má sqwk C, odpovídá z provedení navigace letu![/quote]

Takže platí toto? To jest odlet 1145Z?[/quote]

Mělo by platit. Velitel Tvýho roje je mjr. Machalínek. Dotazy přímo na něj.

[quote="Gelba"][quote="Radizz"]
Flight Plan Route:
EHEH
EHV DCT DLN DCT LWD STAY01/0020 M070FL280 LWD DCT W1N DCT W1S DCT EHV
Below! FL65

Rmk: STAYINFO01/Open Mission in areas EHD1-EHD8.[/quote]

Chápu správě že z EHEH poletíme přímo DEELEN, pokračujeme LEEUWARDEN, to celé níže ež FL65. A zde rozpad formace, stopáme FL280 a poté nalétneme okýnko W1. Zde mi není jasné, jestli se to okýnko letí separátně a to až do přistání v Hovenu a nebo jestli se po nastopupání zase sejdeme? A ještě mi není jasné toto M070, co se tím myslí? A zároveň mi uniká ta nejpodstatnější věc a to je zóna EHD1-EHD8, protože podle FPL jsem pochopil že to stoupání se děje nad LWD?

Tolik nejasnosti, nebíte mě :) Přípravu na let jsem dělal podstivě včera, ale toto mi nedalo spát.[/quote]

Okénko letí každý stroj separátně. Formace už se nesejde, každý to proletí za sebe a za sebe taky přistane v Eindhovenu. Ten koridor je velice malý!

No soudruhu... se tam může myslet M070? Že by rychost v jednotkách Mach? :P Je potřeba tam tu rychlost držet konstantní, protože jak je ten koridor úzký, není kam pomalejší traffic odvektorovat. Každý musí držet stálou rychlost.

Stoupání se děje až po vstupu do operační zóny. Výstup z CTR/TMA LEEUWARDEN je stále below FL65.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8