- 21 led 2012, 14:14
#92278

COD: Přerovský přebor
=====================
Ahoj,
V rámci nadcházejícího Czech Online Day (COD) dne 26.1.2012 proběhne novoroční zabydlení přerovského letiště. Hlavní atrakcí budou lety po okruhu a overhead approach. Plus samozřejmě přílety a odlety do/z řízeného okrsku.
Protože jsme se při větších vojenský eventech typu FLYING RHINO setkali s tím, že piloti se tohoto druhu zábavy bojí - zdá se jim příliš obtížný -, rozhodli jsme se začít od píky. Cílem tohoto vojenského bláznění je tedy procvičit si to nejzákladnější: látání (pilotáž až knipláž) a komunikaci -- autopiloty a palubní počítače tak můžete klidně odeslat do lázní :-)
Prostor
-------
- Letiště Přerov (LKPO)
- elevation: 676 ft
- dráhy: 06/24
- Standard Operating Procedure a mpay: http://www.vacc-cz.org/download/files.php?cat=20
- Scenerie: http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act= ... lan=&menu=
- Třebová:
- TBV NDB 492 KHz
- holding pattern pro tento COD: inbound track 270 degrees, right hand pattern, outbound time 2 minutes
- Aktivované prostory pro COD:
- LK R2, TRA 55, TRA 67, TRA 52 a TRA 66 (všechno je to okolí Třebové)
- ATC pokrytí: LKPO_APP, LKAA_CTR, LKAA_I_CTR (Praha Terén) + klasické pozice jako při COD
\"Mise\"
----
I. Let po okruhu na čemkoliv:
Na látání okruhů není nic ostudného. Naopak. Pilotujte, udržujte si přehled o provozu a komunikujte. S rychlejšími vojenskými stroji se i tento úkol stěžuje, takže žádné lenošení a ke strojům!
II. Mise: Vyhlídka a overhead approach
Abychom procvičili to, z čeho mají piloti strach nejvíc je pro Vás připraven tento úkol:
- Po vzletu z Přerova pokračovat na NDB TBV (Třebová, 492).
- Zde vyčkávat v předepsaném obrazci (inbound 270, right hand patter, 2 mins outbount leg) a v přidělené výšce.
- Kochat se přírodou (co počasí a simulátor dovolí) a okolním provozem.
- Vrátit se do Přerova a přistát obvyklým overhead approachem.
Letový plán: TBV (do poznámky: OAT)
Smyslem je tedy zvládnout komunikaci při vstupu do vyhrazeného prostoru / zóny, blíže:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4990
Dále pak vrátit se zpět na základnu, opět se zvládnutím komunikace a potrénovat ono obávané overhead approach, blíže:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Overhead_approach
Poukazuji i na vlákno o vojenských volačkách:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4943
Užitečné by mohlo být i zopakovat si základy vyčkávání:
- Holding: http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/H ... %A1n%C3%AD
Poznámky
--------
- Věnujte se především pilotáži a orientaci. Nejde anitak o žádné extra přesné létání (zkuste používat opravdový magnetický kompas :-), jako o základních směrech... jsme na jih od letiště, letíme z východu na NDB apod, poletíme přibližně tři minuty, apod. Komunikace přichází na řadu až jako třetí -- nejprve musíte zvládnout sebe a své letadlo.
- Pokud nejste v komunikaci zběhlí, připravte si základní fráze poblíž obrazovky. Dělejte si také poznámky během letu. Naučte se zapisovat jen patřičné meze povolení -- ty také readbackujete.
- Pro tento COD je nejlepší zvolit nějaký vojenský tréninkový stroj. Např. Alca, Albatros, Hawk, Tutor, atd. Ale i jakékoliv jiné letadlo je v pořádku -- zvláště, když s ním umíte létat. Z navigačních zařízení potřebujete vlastně jen ADF. Případně jeho elektronický ekvivalent.
Tak z toho nemějte žádný strach, konec zahálky a ať vyjde počasí!
Poděkování za přípravu tohoto eventu patří Vinilovi alias Vladimíru Linkovi (doufám, že už jsem mu tentokrát nepokazil jméno).

COD: Přerovský přebor
=====================
Ahoj,
V rámci nadcházejícího Czech Online Day (COD) dne 26.1.2012 proběhne novoroční zabydlení přerovského letiště. Hlavní atrakcí budou lety po okruhu a overhead approach. Plus samozřejmě přílety a odlety do/z řízeného okrsku.
Protože jsme se při větších vojenský eventech typu FLYING RHINO setkali s tím, že piloti se tohoto druhu zábavy bojí - zdá se jim příliš obtížný -, rozhodli jsme se začít od píky. Cílem tohoto vojenského bláznění je tedy procvičit si to nejzákladnější: látání (pilotáž až knipláž) a komunikaci -- autopiloty a palubní počítače tak můžete klidně odeslat do lázní :-)
Prostor
-------
- Letiště Přerov (LKPO)
- elevation: 676 ft
- dráhy: 06/24
- Standard Operating Procedure a mpay: http://www.vacc-cz.org/download/files.php?cat=20
- Scenerie: http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act= ... lan=&menu=
- Třebová:
- TBV NDB 492 KHz
- holding pattern pro tento COD: inbound track 270 degrees, right hand pattern, outbound time 2 minutes
- Aktivované prostory pro COD:
- LK R2, TRA 55, TRA 67, TRA 52 a TRA 66 (všechno je to okolí Třebové)
- ATC pokrytí: LKPO_APP, LKAA_CTR, LKAA_I_CTR (Praha Terén) + klasické pozice jako při COD
\"Mise\"
----
I. Let po okruhu na čemkoliv:
Na látání okruhů není nic ostudného. Naopak. Pilotujte, udržujte si přehled o provozu a komunikujte. S rychlejšími vojenskými stroji se i tento úkol stěžuje, takže žádné lenošení a ke strojům!
II. Mise: Vyhlídka a overhead approach
Abychom procvičili to, z čeho mají piloti strach nejvíc je pro Vás připraven tento úkol:
- Po vzletu z Přerova pokračovat na NDB TBV (Třebová, 492).
- Zde vyčkávat v předepsaném obrazci (inbound 270, right hand patter, 2 mins outbount leg) a v přidělené výšce.
- Kochat se přírodou (co počasí a simulátor dovolí) a okolním provozem.
- Vrátit se do Přerova a přistát obvyklým overhead approachem.
Letový plán: TBV (do poznámky: OAT)
Smyslem je tedy zvládnout komunikaci při vstupu do vyhrazeného prostoru / zóny, blíže:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4990
Dále pak vrátit se zpět na základnu, opět se zvládnutím komunikace a potrénovat ono obávané overhead approach, blíže:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Overhead_approach
Poukazuji i na vlákno o vojenských volačkách:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4943
Užitečné by mohlo být i zopakovat si základy vyčkávání:
- Holding: http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/H ... %A1n%C3%AD
Poznámky
--------
- Věnujte se především pilotáži a orientaci. Nejde anitak o žádné extra přesné létání (zkuste používat opravdový magnetický kompas :-), jako o základních směrech... jsme na jih od letiště, letíme z východu na NDB apod, poletíme přibližně tři minuty, apod. Komunikace přichází na řadu až jako třetí -- nejprve musíte zvládnout sebe a své letadlo.
- Pokud nejste v komunikaci zběhlí, připravte si základní fráze poblíž obrazovky. Dělejte si také poznámky během letu. Naučte se zapisovat jen patřičné meze povolení -- ty také readbackujete.
- Pro tento COD je nejlepší zvolit nějaký vojenský tréninkový stroj. Např. Alca, Albatros, Hawk, Tutor, atd. Ale i jakékoliv jiné letadlo je v pořádku -- zvláště, když s ním umíte létat. Z navigačních zařízení potřebujete vlastně jen ADF. Případně jeho elektronický ekvivalent.
Tak z toho nemějte žádný strach, konec zahálky a ať vyjde počasí!
Poděkování za přípravu tohoto eventu patří Vinilovi alias Vladimíru Linkovi (doufám, že už jsem mu tentokrát nepokazil jméno).

Radek Ruban
vACC CZ
vACC CZ