VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#91753
Obrázek

Ready to copy briefing na tento čtvrtek?

Takže, 5. ledna 2012, první COD tohoto roku. Jako téma jsme tentokrát vybrali LKPD - Pardubice local coverage. Začátek ve 20:00loc (1900 UTC).

Budete potřebovat
  • mini-SOP LKPD - v češtině, výcuc z AIPu
  • Mapy a scenérku
  • Enroute mapu
  • znalost ILS, NDB-DME a pokud jste fajnšmekr tak i NDB přiblížení (link na NDB přiblížení v LKPD (přes racetrack) bude doplněn)
  • Jakékoliv letadlo, kterému bude stačit 2500m dráha
Plánované obsazení
Předběžně očekáváme, že pro vás budou připraveni řídící na pozicích LKAA_CTR, LKPR_APP, LKPR_TWR, LKPD_APP a možná i LKPD_TWR. Můžete si tedy naplánovat jakýkoliv IFR nebo VFR přeskok mezi LKPR a LKPD, popřípadě do Pardubic přiletět odjinud (charter z Řecka, jako v reálu).

Co letět
  • Jako na každém jiném letišti, VFR okruhy, přílety, odlety - vítáno vše, pokud počasí dovolí
  • Pardubice jsou v reálu využívány jako výcvikové letiště armády, takže pod volačkou CEF též možno a vítáno, s letadlem nebo vrtulníkem, IFR nebo VFR
  • LKPD->LKPR, trať bude VLM (z LKPD očekávejte SID VOZ1P nebo VOZ1V s tím, že po něm doletíte pouze na VLM a dále to bude po STAR do LKPR. Letové hladina cca FL100-FL160 bych odhadoval
  • LKPR->LKPD bude trať VOZ DCT VLM a hladina přibližně mezi FL110-170 (samozřejmě s malou prdlavkou možno níže)
  • Odlet z LKPD kamkoliv na sever-východ-jih přes TBV nebo BNO. Odlet na západ přes RAK, BEKVI, VOZ, VLM
  • Přílet na LKPD přes BEKVI, GOSEK, VLM, BNO, TBV
  • Pardubice jsou v reálu používány i pro cargo transport velkoobjemovými stroji, takže šílenosti jako AN-124/225, A330 a další vítáni. B747 laskavě provede zodpovědně landing performance calculation, aby pozemky nacházející se za koncem 2500m dráhy neutrpěly škody.
Při plánování tratí na tato regio letiště nespoléhejte na plánovací software, většinou to neudělají dobře, raději zkontrolujte dle map, jeslti z vašeho posledního bodu tratě existuje STAR, nebo jeslti na váš první bod tratě vede SID. V případě nejistoty se raději zeptejte.

No, co dodat? Ve čtvrtek ahoj.

PB
#91754
Pozn.: Frekvence LKPD_APP byla zrušena. Takže očekávejte, že se to zasupluje na jiném kmitočtu (např. LKCV APP, dotčený řídící si vybere). Instrukce od oblasti bude určitě znít správně, jen aby Vás nezmátla mapa.
#91760
[quote="Pavel"]Obrázek

Pardubice jsou v reálu používány i pro cargo transport velkoobjemovými stroji, takže šílenosti jako AN-124/225, A330 a další vítáni. B747 laskavě provede zodpovědně landing performance calculation, aby pozemky nacházející se za koncem 2500m dráhy neutrpěly škody.
PB[/quote]

Zase nějaká diskriminace. Raději vše náležitě uveďte na virtualPLANES.CZ v sekci OČEKÁVÁME NA LKPD, spotteři se přetrhnou ;)
#91770
[quote="firlet"]Netusi nekdo zdali by se tam dalo pristat s MD11-F ? :-)[/quote]
PIC by mel znat limity sveho stroje za danych podminek (hmotnost, kontaminace/povrh rwy, ...), delku rwy pak najdes v mape, nebo ji uvedel PB nahore - porovnej a uvidis ;)
#91774
[quote="Pavel"]To rád slyším, že přiletíš. A mám pro tebe jednu provozní informaci - LK se z akce omluvil, takže palivo na go-arround brát snad nemusíš. :cool:

PB[/quote]

No vida, tak to budeme zase o něco lehčí.

Teď mi dochází... Co měl autor na mysli tím slovíčkem "snad" ;) ?
#91781
[quote="George_L"][quote="Pavel"]To rád slyším, že přiletíš. A mám pro tebe jednu provozní informaci - LK se z akce omluvil, takže palivo na go-arround brát snad nemusíš. :cool:

PB[/quote]

No vida, tak to budeme zase o něco lehčí.

Teď mi dochází... Co měl autor na mysli tím slovíčkem "snad" ;) ?[/quote]


že LK má dlouhé prsty :)
#91865
Tak jsme to nakonec nějak zvládli.

Je teda fakt, že při přiblížení mi ta RWY přišla nějaká strašné krátká. ILS27 jsem v FMC neměl, takže NDB/DME a díky tomu vichru se letadlu nechtělo moc klesat, první přiblížení se nepovedlo. Druhý pokus už proběhl úspěšně.

Jen technická poznámka k pojíždění... nebylo tam moc místa, takže TUIfly chystá fakturu. Jak se vyřeší poškozená budova TWR nechávám na dotčených stranách ;).
Bych i uhnul na RWY, ale zrovna na té spojovací pojížděčce stálo letadlo (po opuštění RWY), tak jsem to nechtěl komplikovat. ;)

Pár screenů...
#91879
[quote="George_L"]Jen technická poznámka k pojíždění... nebylo tam moc místa, takže TUIfly chystá fakturu. Jak se vyřeší poškozená budova TWR nechávám na dotčených stranách ;).
Bych i uhnul na RWY, ale zrovna na té spojovací pojížděčce stálo letadlo (po opuštění RWY), tak jsem to nechtěl komplikovat. ;)[/quote]

Za to pojíždění se omlouvám, přiznám se, že překážky v okolí TWY\'s na LKPD jsem nestudoval, a když vidim ty screeny, tak jsem to podcenil...

Pro příště tedy víme, že letadla kategorie heavy mohou použít pouze TWY D, a backtrackovat ;) - ono to tak tuším v reálu je, ale v LKPD nesloužím, takže jsem si nebyl jisté.
#91885
Ahoj dnes jsem zaznamenal větší počet (3 ks) VFR polétavců, proto se pokusím zopakovat, jak by měl vypadat let z neřízeného letiště.

Přestože v reálu se plánek v mnoha situacích podávat nemusí, na VATSIM jsme se dohodli, že všechny lety podávají plánek vždy, aby z toho nebyl cirkus a bylo na první pohled rozlišitelné, kdo si jde seriózně zalétat a kdo si myslí, že je to počítačová hra.

Před vlastní činností (vzletem) se ozvu na ACC. Oblast mě sice na aeroklubovém letišti nebude řídit, ale je to zase jakási pojistka, abychom o sobě navzájem věděli a řídící tušil, že to letadlo tam vůbec ví, co dělá. Tedy:

L: Praha Radar, OK-OFB, dobrý večer. (čekám, až se mi ATC sám ozve, nevychlím tunu informací hned a nezahltím frekvenci)
Ř: OK-OFB, Praha Radar, dobrý večer. (ozve-li se \"čekejte\", čekám, než mě ATC vyzve)
L: Z-142 místní činnost v Jindřichově Hradci / C172 v Jeseníku pro VFR let do Hradce Králové, OK-OFB.
Ř: OK-OFB, zprávu přijal, oblastní QNH 1008 hPa, monitorujte frekvenci.
L: Oblastní QNH 1008 hPa, díky, OK-OFB.

Tedy oblast nebude suplovat AFIS, abyste jí hlásili každý okruh, spouštění či podobné skopičiny. Oblast o Vás tímto ví a to jí stačí (do jisté míry obdobně jako Praha Info/Terén). Dokud letíte v prostoru třídy E, je to řídícímu jedno (na VATSIM však nutno vždy po vzletu dát sqwk C).

Řídícího znovu kontaktuji, pokud chci vstoupit do prostoru třídy vyšší, než E (typicky, pokud chci vstoupit do TMA/CTR). Pak volám příslušnou pozici APP/TWR zpravidla tři minuty před plánovaným vstupem. Na oblastní se nemusím uvolňovat! Frekvenci oblasti jen monitoruji, takže jednoduše přešroubuju na rádiu na APP/TWR a je to.

Bude-li se jednat o odlet z ATZ blízko řízenému okrsku (např. Medlánky), ATC se dost možná sám zeptá, jestli budete žádat o vstup. Je na Vás jestli prostory obletíte/podletíte, nebo zda zažádáte o vstup. Není na tom nic složitého.

Přestože to není nutností, je hezké ukončení činnosti oznámit. Tedy po tom, co jsem si udělal v Jeseníku 15 okruhů říct:
L: Praha Radar, OK-OFB, místní činnost ukončil, díky ahoj.

V dalším odkazuji na Wikipedii:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/V ... komunikace
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/K ... komunikace


VFR letu ZDAR!
#91888
Ahoj,
Rád bych doplnil, že až bude počasí vyhovovat, může se pro VFR lety objevit i nějaký ten AFIS. Na letošní sezónu mám v plánu pár vychytávek pro VFR letce (scenerky), ale záleží na časových možnostech.
Díky za pozornost,
RS
#91889
Jo, pokud je AFIS, hlásím se AFISovi. To asi jasné. Při opuštění ATZ opět přechod na systém viz výše (ozvu se na ACC s tím, že jsem papundekl, co opustil ATZ Jindřichův Hradec a bude za VFR pokračovat na Třebíč, dostanu oblastní QNH a tím to haslo - pokud nevyletím z třídy E/G).

RS: Hlášky v podpisu jsou vtipné, jen poznámka, abys nemátl omladinu - CSA197, are you able for immediate departure. Nikoli \"take off\" (české ekvivalenty odlet a vzlet), prosím rozlišujte. Z řídících snad nikdo able for immediate take off neřekl...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12