VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#90832
Teď nemám čas to úplně zkoumat, ale to palivo bude asi lichá výtka. Jak Adam píše, kluci dali v Praze navíc dvě kolečka..., chtěli si zalítat a bylo jasné, že náhlé zhoršení povětrnostních podmínek nehrozí...

Až příště poletím, udělám screeny svýho letu a pošlu Ti to ke kritice. :) Rád si poslechnu názor někoho zasvěcenějšího, než jsem já, a něco se přiučím.
#90834
Jsem si říkal, že jsem tě, Filipe, nějak dlouho neviděl ve vzduchu. :) O. K., jsem rád za tu 1. připomínku (vždy je něco se učit)! :) Ale k tomu palivu … jak je patrné z 1. mého obrázku, měl jsem 2,4 t – a to zatím nebyl žádný G/A, tzn. ideál. Samozřejmě, že kdybych viděl, že je v Praze dost nepříznivé počasí (mlha, prudký vítr apod.), s G/A bych si „jen tak“ moc nezahrával … ale když jsem lítal nad Prahou a viděl, že (jak Radek píše) se počasí jen tak nezmění, pak těch 1,7 t paliva při přistání bohatě stačí.
P. S. Dnes tedy předpokládáme „klasiku“ :) (CSA740 + SWR2831) z Larnacy, a to kolem 21. h LOC, i když mě dnes kolega chtěl opustit a letět kamsi do Indie :). Když však zjistil, že Radek opět touží po nějaké specialitce, ihned se SWR2831 rozhodl letět z5 do Prahy! :) (Kéž by se nás tam dnes slétlo víc…)
#90835
Buď jsem kapča rozhazovač, nebo špatnej ekonom, ale já vždycky sedam v Praze (záloha Brno) s 3,5 - 4t. Tím nenarážím na nic, jen konstatuju.

Na druhou stranu je fakt, že s čim větším množstvím paliva sednu v Praze, tim míň ho zbývá na doplnění na další let, že? :P V FSce to takovej význam nemá, ale v reálu...

Posádka TVS loni sedla v Thessaloniki s 5,6t mam dojem. Přesně kvuli tomu, co jsem popsal. V GR je palivo drahý, takže je výhodnější ho tahnout z domova.
#90836
no kritika je uzasna...adam moc dobre vedel ze uz ma malo paliva ,ale porad dostatek na to aby byla zabava...a o to prece jde. pokud si vzpominam a jako ze jo, tak posledne v Gatwicku jsem musel pristavat dokonce s jednou tunou paliva a na zbytek paliva jeste rollovat ke gatu kde mi chcipli motory. takze jsem mel naplanovany palivo `presne`,ale dojel jsem az na gate. protoze kluciii to nemeli absolutne pod kontrolou. litali tam letadla paty pres devaty.no hruza a zmatek,celkem hodinu jsem holdoval. jeste tesne pred rwy my tam vjel letoun na drahu,a pritom mu rikal ridici hold-position.. filipe dekujem za rozsahlej popis, ale mi samozrejme vime co s palivem a co si muzem dovolit pri takovem a takovem mnozstvi. Radku jsi bomba letim zpet kvuli tobe a tesim se na action!! a ty se tez taky.. takze nekritizujte, natankujte draze a v LKAA se sejdem.
#90837
[quote="kopcimek"]Posádka TVS loni sedla v Thessaloniki s 5,6t mam dojem. Přesně kvuli tomu, co jsem popsal. V GR je palivo drahý, takže je výhodnější ho tahnout z domova.[/quote]

Toto je asi vyšší dívčí. Asi by se muselo zkoumat, jak je kde drahé palivo a jaké mají instrukce konkrétní společnosti. Např. vím, že Ryanair po příletu ze Standstadu v Brně tankuje vždy..., kolik paliva bere (jestli přesně na cestu zpět, nebo bere něco i na další lety, protože u nás je palivo nejspíš levnější než v Londýně, to opravdu netuším).

Stejně jako je zajímavá otázka, jak nastavují jednotlivé společnosti cost index. Vždycky to nějak střílím od oka, ale nemám tušení, kolik se dává reálně a jak velké rozdíly mohou mezi společnostmi být. ;)
#90838
[quote="R2831"]...tesim se na action...[/quote]

Moc se netěšte, kluci, ať nejste zklamaní. ;) Vemte víc paliva a uvidíme, co provozní situace dovolí. Dnes by měl být na TWR i kolega RV (aspoň se k tomu upsal na vRoute a tiše nám to naznačil tu ve vlákně), takže by to mohlo být zase o stupínek zajímavější... :)
#90839
[quote="Radizz"][quote="kopcimek"]Posádka TVS loni sedla v Thessaloniki s 5,6t mam dojem. Přesně kvuli tomu, co jsem popsal. V GR je palivo drahý, takže je výhodnější ho tahnout z domova.[/quote]

Toto je asi vyšší dívčí. Asi by se muselo zkoumat, jak je kde drahé palivo a jaké mají instrukce konkrétní společnosti. Např. vím, že Ryanair po příletu ze Standstadu v Brně tankuje vždy..., kolik paliva bere (jestli přesně na cestu zpět, nebo bere něco i na další lety, protože u nás je palivo nejspíš levnější než v Londýně, to opravdu netuším).

Stejně jako je zajímavá otázka, jak nastavují jednotlivé společnosti cost index. Vždycky to nějak střílím od oka, ale nemám tušení, kolik se dává reálně a jak velké rozdíly mohou mezi společnostmi být. ;)[/quote]
cost index se nastavuje podle economickych rychlosti TAS. coz muj airbus ma TAS ekon 468 a to uz si musis umet prepocist.. priklad ve FL360 je to MACH .81 coz je nakejch 270 IAS. cim vis tim mas mensi IAS ale porad MACH .81 coz je 468 - 470 TAS .. CI 44..bye
#90840
[quote="Radizz"]Stejně jako je zajímavá otázka, jak nastavují jednotlivé společnosti cost index. Vždycky to nějak střílím od oka, ale nemám tušení, kolik se dává reálně a jak velké rozdíly mohou mezi společnostmi být. ;)[/quote]

Vím, že např. Transavia má CI 19, lítá M .79 ve FL400/410 s B738. Vypozorováno z kapčovo přednášky o FMS v dokumentu JustPlanes :)

Naše interní směrnice ČSAv (založená na real ČSA - doufejme), říká 22.

Tak hezky polítejte, já mizím na maturák ;)
#90844
[quote="bulik4lg"]ty voe, vypni si ty příšerný "vektorovací téčka".. kdo se má na to koukat..? :P[/quote]

Tím myslíš co? Ten naznačenej base? :)

...no úplně upřímně..., vypnul jsem to asi u pěti asr profilů..., nikdy neuložil... a výsledek byl ten, že se mi to samozřejmě vracelo jako bumerang. Takže jsem si zvykl, že to tam je, a už to ani nevnímám.
#90846
Já ještě upozornim, že FMC defaultně přidává k vref +5kts.
Cost Index se už u ČSA používá většinou 15, ale samozřejmně při zpožděních apod se s tím hraje :).
Záleží na rozhodnutí PIC. Já osobně tam dávám něco kolem 20, aby mě ostatní nepředlétávali.
#90853
[quote="SenorAmigo"]Já ještě upozornim, že FMC defaultně přidává k vref +5kts.
Cost Index se už používá většinou 15, ale samozřejmně při zpožděních apod se s tím hraje :).
Záleží na rozhodnutí PIC. Já osobně tam dávám něco kolem 20, aby mě ostatní nepředlétávali.[/quote]
Ale to prece neni pravda. Nastaveni CI se pokazde lisi. Je zavisle na economicke rychlosti letadla ve flight levelu ktery je optimalni pro let v zavislosti na vaze letadla. Nejde o to hrat si na Schuemachra..
#90855
[quote="SenorAmigo"]Mam tady asi 10 OFP CSA a na kazdym je CI 15. Pak mam nejaky TVS, tam je na jeden let CI13 a na druhy CI14.[/quote]
No to bude tim, ze maj odlisnou econ TAS nez A333. Letaj take take kratke trate, takze pomaleji a vice usporneji se urcite vyplaci..
#90857
[quote="R2831"][quote="SenorAmigo"]Mam tady asi 10 OFP CSA a na kazdym je CI 15. Pak mam nejaky TVS, tam je na jeden let CI13 a na druhy CI14.[/quote]
No to bude tim, ze maj odlisnou econ TAS nez A333. Letaj take take kratke trate, takze pomaleji a vice usporneji se urcite vyplaci..[/quote]
ČSA, TVS a A333 ? :). Kde, smím-li se zeptat :)
#90858
[quote="Čondra87"][quote="R2831"][quote="SenorAmigo"]Mam tady asi 10 OFP CSA a na kazdym je CI 15. Pak mam nejaky TVS, tam je na jeden let CI13 a na druhy CI14.[/quote]
No to bude tim, ze maj odlisnou econ TAS nez A333. Letaj take take kratke trate, takze pomaleji a vice usporneji se urcite vyplaci..[/quote]
ČSA, TVS a A333 ? :). Kde, smím-li se zeptat :)[/quote]
Swiss A333 nebavim se o zadne spolecnosti nybrz typu letadla.
#90893
Radku také se připojuji k poděkování. Popravdě jsem ani nedoufal v tuto noční dobu, že bych mohl být vektorován a ještě dostanu nabídku na další skotačení ve vzduchu. K mé lítosti jsem ale musel končit, neb jsem měl velké zpoždění na odletu. Stačil jsem ale sledovat na radiokomunikaci jak kluky proháníš po obloze. Příště určitě nabídku využiji a taky se zúčastním.
Díky M.
#90894
I já děkuju... :) Dobré (a hezké screeny)! :) Rád budu trénovat dál (jak Vás, tak i sebe, protože jak jsem na sebe prásknul, v tomto není praxe nikdy dost a ani já to nemám v malíčku).

Příště zase... :)

...jen si napánujte odlet tak, aby byl přílet do Prahy nějak rozumněj (cca o hodinu dříve). :P

JR, přeju šťastnou cestu do zahraničí.



Dnes Karlovy Vary (\"Becherovka Event\")..., přileťte podpořit BP ve výcviku.
#90905
[quote="Radizz"]I já děkuju... :) Dobré (a hezké screeny)! :) Rád budu trénovat dál (jak Vás, tak i sebe, protože jak jsem na sebe prásknul, v tomto není praxe nikdy dost a ani já to nemám v malíčku).

Příště zase... :)

...jen si napánujte odlet tak, aby byl přílet do Prahy nějak rozumněj (cca o hodinu dříve). :P

JR, přeju šťastnou cestu do zahraničí.



Dnes Karlovy Vary ("Becherovka Event")..., přileťte podpořit BP ve výcviku.[/quote]
Diky uz jsem na ceste. Ve 23:30Z bych mel pristat. Ale mam super vitr v zadech takze o nakejch 20 min. drive jsem v Indii. Ale 17.12 jsem v praze na event.
#90914
[quote="Adam"]Ale k tomu palivu … jak je patrné z 1. mého obrázku, měl jsem 2,4 t – a to zatím nebyl žádný G/A, tzn. ideál. Samozřejmě, že kdybych viděl, že je v Praze dost nepříznivé počasí (mlha, prudký vítr apod.), s G/A bych si „jen tak“ moc nezahrával … ale když jsem lítal nad Prahou a viděl, že (jak Radek píše) se počasí jen tak nezmění, pak těch 1,7 t paliva při přistání bohatě stačí.[/quote]

Mea culpa, na první obrázek jsem nekoukal. I tak ale nemusí být od věci si příště nějaké to kilčo klidně ještě přihodit ;)

[quote="kopcimek"]Buď jsem kapča rozhazovač, nebo špatnej ekonom, ale já vždycky sedam v Praze (záloha Brno) s 3,5 - 4t.[/quote]
Řekl bych ideální stav :) Jen snad, že dneska ČSAčka berou téměř bez výjimky jako zálohu Drážďany.

[quote="kopcimek"]Posádka TVS loni sedla v Thessaloniki s 5,6t mam dojem. Přesně kvuli tomu, co jsem popsal. V GR je palivo drahý, takže je výhodnější ho tahnout z domova.[/quote]
Jo, tohle je docela alchymie. ČSA tak před pár lety (jestli to pořád takhle funguje ale netuším) létalo některé bližší destinace (WAW, BUD, KSC...). Palivo na obě cesty si brali už z Prahy.

[quote="kopcimek"]Naše interní směrnice ČSAv (založená na real ČSA - doufejme), říká 22.[/quote]
Bejvávalo. Dneska spíš těch 15, jak píše Filip.

Vůbec, konkrétní volba CI závisí na politice firmy. Některé používají fixní, některé mění cost index pro každý let, co ale vím, tak třeba zrovna u TVS se ten rozptyl hodnot pohybuje v řádu jednotek.

Jinak, původně jsem se ozval proto, že už tu jednou podobná situace se screenem nastala a obecně jsme se shodli, že se nakonec poučili všichni. Že by snad takové poučování mohlo někoho urazit, to mě opravdu nenapadlo. A sorry za OT.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12