VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#90570
[img=PRO11]http://new.csav.cz/images/stories/event ... RO2011.jpg[/img]

Po roce Vám Czech Airlines Virtual ve spolupráci s VACC-CZ opět přinášejí [h]Prague RealOps 2011[/h]

V sobotu 17. prosince 2011 si dejte pohov od předvánočního stresu a zasedněte do svým kokpitů a staňte se účastníky šesti hodinové simulace Ruzyňského provozu.

Stránky sletu najdete na realops.csavirtual.cz/


LKPR, Prague Ruzyne
1600z - 2200z (17:00 - 23:00loc)
Sobota 17. prosince 2011
#90633
Romane, prosba.

Dej do arrival instrukcí toto:

V následující části přiblížení do vzdálenosti 4 NM od THR by měla být rychlost postupně snižována na 160 KT IAS s maximálně středním nastavením klapek a zasunutým podvozkem.

My to sice vždycky říkáme, ale občas se stane, že na to někdo za FAF dupne a letí 120 kias... :/ Čím víckrát to někde bude napsaný, tím líp.

Dokonce bych tam možná nějak výslovně zdůraznil, že mezi FAF a 4 NM DME pilot MUSÍ udržet rychlost 160 IAS a že pokud toho není schopen, musí to ihned ohlásit už na APP (ještě bych tu stručnou informaci z AIP rozšířil do uživatelsky příjemného VATSIM jazyka). Něco jako: \"Between FAF and 4 NM DME pilot shall keep IAS 160 kt. Pilot can reduce speed to final approach speed only after passing 4 NM DME, not earlier! If unable to comply with any speed restriciton, pilot shall report it immediately during the initial contact with LKPR_APP.\" Toto jen nástřel, napsaný teď v rychlosti. Samozřejmě se nebráním úpravám.
#90636
Pavle, prozba. :D
RR: Za tuto "dodava" VACC-CZ a pred spustenim webu prosla validaci a upravou - treba se domluvit interne :)
Obecne, je treba jake koliv nastrely dotahovat do konce a nest za ne odpovednost :)
[quote="Radizz"]Romane, prosba.

Dej do arrival instrukcí toto:

V následující části přiblížení do vzdálenosti 4 NM od THR by měla být rychlost postupně snižována na 160 KT IAS s maximálně středním nastavením klapek a zasunutým podvozkem.

My to sice vždycky říkáme, ale občas se stane, že na to někdo za FAF dupne a letí 120 kias... :/ Čím víckrát to někde bude napsaný, tím líp.

Dokonce bych tam možná nějak výslovně zdůraznil, že mezi FAF a 4 NM DME pilot MUSÍ udržet rychlost 160 IAS a že pokud toho není schopen, musí to ihned ohlásit už na APP (ještě bych tu stručnou informaci z AIP rozšířil do uživatelsky příjemného VATSIM jazyka). Něco jako: "Between FAF and 4 NM DME pilot shall keep IAS 160 kt. Pilot can reduce speed to final approach speed only after passing 4 NM DME, not earlier! If unable to comply with any speed restriciton, pilot shall report it immediately during the initial contact with LKPR_APP." Toto jen nástřel, napsaný teď v rychlosti. Samozřejmě se nebráním úpravám.[/quote]
#90637
[quote="rc_czech"]Pavle, prozba. :D[/quote]

Nechápu a vtip mi uniká. :)

[quote="rc_czech"]RR: Za tuto "dodava" VACC-CZ a pred spustenim webu prosla validaci a upravou - treba se domluvit interne :)
Obecne, je treba jake koliv nastrely dotahovat do konce a nest za ne odpovednost :)[/quote]

Odpovědnost za to samozřejmě přijímám... účelem je v této fázi vyvolat diskusi u kolegů řídících. Teda jakási nevyřčená otázka, jestli to vidí stejně a shledávají podobný dovětek také užitečným.

Pak můžeme řešit cca wording.

Interní formu hluboko v nejvyšších kruzích vedení řídících tentokrát vynechávám záměrně, protože věřím, že ať už se usneseme, že to tam dopíšeme, nebo že ne..., bude toto sloužit tak trošku osvětově i mezi piloty. :) I když se dohodneme, že to tam napsané nebude, pravidlo z AIP (popsané výše) stále platí.
#90638
Do Paky cesta kratsi, tak snad tam pojmou :)

Ten text tam uvedeny je vycuc ze SOP, jehoz smyslem bylo rict dvema vetami to nejdulezitejsi. Plati zed umera Cim delsi to bude, tim min se to bude cist. Ta informace o rychlosti tam uz I ted myslim je.
Kazdopadne si tam dented co chcete, ted to myslim v tom dobrem slova smyslu - jak jsem psal - je to \"Vase\" sekce :)
#90639
[quote="rc_czech"]
Ja bych se spis zamyslel nad aktivnim speed controllingem - Clear to ILS app rwy 24, maintain speed 160kt till 4NM DME :)[/quote]

Jako toto se dělá. Říkáme to snad všichni...

...jen tak pro osvětu, aby třeba i piloti věděli, co s nimi děláme:
- na DIR se předává většinou ve 220 kt
- do ILS se usazuje většinou ve 180 kt
- k když je to dál od FAF používá se fráze: maintain speed 180 until final approach fix
- a v podstatě vždy (když je to z provozních důvodů zapotřebí) se zdůrazňuje: speed 160 until 4 miles DME (number 4).

Neříkám, že to nemůže být jinak a že je to nepřekonatelné dogma - záleží na provozní situaci. Toto je ale velmi obvyklé a ten speed control tam u těch 160 je v podstatě vždy (i když by tam být nemusel, je to v AIP).


Ok, poradíme se PB, jak s tím naložíme. ;) Dík!
#90652
[quote="Radizz"]Klapky už je asi moc..., ale podvozek se (třeba u vojáků) furt nosí... ;)[/quote]

Abych uvedl podvozek u vojáků na pravou míru, není nikde ani ve vojenských předpisech psáno, kdy přesně má pilot vysunout podvozek a řídící mu to rozhodně nepřikazuje, pouze předpis stanoví, že řídící nesmí vydat povolení k přistání, pokud mu pilot nezahlásí vysunutí/zajištění podvozku...
#91098
[quote="R2831"][quote="Radizz"]To - bude - velký! :)

...už se moc těším. A kdo zlobil, dostane od Ježíška go around. :P[/quote] tak na to at se tam pripravi uz ted. Protoze ja jen tak nepristanu. Si to uziju,ne, kdyz uz jsem zlobil a kdyz uz tam budu. 1843 LOC[/quote]

Já GA nechci, objednávám si spíš jeden natankovaný Gripen s pilotem a připraveným letovým plánem LKPR-ELLX. Díky větru docela nestíhám, proti prvnímu předpokladu očekávám zpoždění skoro 1 hodinu.
#91099
[quote="George_L"][quote="R2831"][quote="Radizz"]To - bude - velký! :)

...už se moc těším. A kdo zlobil, dostane od Ježíška go around. :P[/quote] tak na to at se tam pripravi uz ted. Protoze ja jen tak nepristanu. Si to uziju,ne, kdyz uz jsem zlobil a kdyz uz tam budu. 1843 LOC[/quote]

Já GA nechci, objednávám si spíš jeden natankovaný Gripen s pilotem a připraveným letovým plánem LKPR-ELLX. Díky větru docela nestíhám, proti prvnímu předpokladu očekávám zpoždění skoro 1 hodinu.[/quote]
No to mi povidej kdyz jsem letel vcera do LPPD (Ponta Delgada) jsem mel to sami , ale dneska kolem 500 GS. A bacha jsou nad Spanelskem a vychodni evropou poradny turbulence a nad ceskem pekne mrzne od FL150 dolu. Musim kvuli tomu obletnou Spain z vrchu pres Pariz a Brussel.Hezky let.