- 05 pro 2011, 10:15
#90659
[quote="amalka"][quote="vinil"]Jakepak jednani. Vsechny piloty bych vyhazel a misto nich najal pubertalni chlapce od pocitacovych simulatoru... :-)[/quote]
Jako zrovna jsme na tohle téma vedli diskusi. Buď ten pilot má papíry (takže legálně může tu práci vykonávat) nebo je nemá. Všichni dopravní piloti procházejí těmi samými testy. Takže mohu zpochybňovat maximálně to, jestli chodí cvičit na trenažér do banánistánu nebo na můj vlastní trenažér. Ale nevidím sebemenší důvod dělat rozdíl ve mzdě u pilota, který má 10.000 hodin a který má 1.000 hodin.
Takže přestože je celá akce HCC vs CSA obvyklou rozkrádačkou, tak tento způsob ochcání smluv s piloty (byť jej v žádném případě neschvaluji, protože to je jen další důkaz neexistence právního státu v ČR) plně chápu a jasně vidím jeho logické opodstatnění.[/quote]
Ono v tom bude i něco jiného... Převod do HCA znamená, že se s kapacitou letadel počítá hlavně a převážně pro charter. Dále je tuším jednodušší pronájem těchto letadel mimo sezónu (je to vlastně model Travelu). Další nepodstatnou věcí je, že piloti dostávají na výběr - buď HCA, ale s podstatně nižším platem, nebo ahoj. A dalším bodem bude "podvodné účetnictví". Ztráty se jednoduše převedou tam, kde tolik nebudou bolet. Podle mne stejně neubude letadel nasazovaných na linky. Jen se pronajmou za pevně danou cenu ČSA...
Zajímavý bude osud třeba ATR. Jak a kam je chtějí nasazovat jako chartery? Že by byl názorným příkladem převoz Moji?!
Tyhle problémy postihly všechny dopravce střední a východní Evropy. Za socialismu to byly výdělečné podniky (s ohledem na jejich "státní"), jenže vlády nedokázaly zareagovat na otevření hranic, na konkurenci. Mně se zdá, že by bylo záhodno poohlédnout se po tom, jak to udělali např. s LOTem. Jinak opravdu do pár měsíců zůstane jen to logo CSA.