VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#90481
Kurnik, je to fakt hezký! Hlavně mne dojímá ČESKOSLOVENSKÉ :-)
A jsem zvědav, za jak dlouho se na špičce bude skvít kryt s červeným a modrým pruhem, resp kdy se tento bílomodrý kryt objeví na B-čku s trsátkem apod..
Jinak koukám XGB slušně zaplátováno/nýtovano ze všech světových stran...
#90492
Zeštíhlení flotily likviduje ČSA, stěžují si piloti. Chystají protesty

Pilotům ČSA se nelíbí vyvedení jedenácti letadel z flotily aerolinek do dceřiné firmy Holidays Czech Airlines. Sdružení dopravních pilotů tvrdí, že jde o známku přípravy likvidace ČSA. V reakci na to chystá protestní akce, které se mají dotknout provozu. Vedení aerolinek nevidí k protestům důvody.

http://ekonomika.idnes.cz/zestihleni-fl ... oprava_vem

Obrázek
#90493
EasyJet cílí na byznysmeny. Platí víc a pomohou aerolinkám překonat krizi

Britská nízkonákladová letecká společnost easyJet hodlá překonat přicházející krizi s pomocí firemních klientů. V Praze jich má zatím málo, a tak se právě na propagaci této destinace zaměří. Firemní klienti totiž aerolinkám přinášejí několikanásobně vyšší příjmy za pasažéra než běžní cestující.

http://ekonomika.idnes.cz/easyjet-cili- ... oakcie_spi

Obrázek
#90495
ČSA 2012: méně zaměstnanců, letadel i destinací

České aerolinie čeká podle nového šéfa velmi těžké období. Firmu během několika měsíců opustí celkem jedenáct letadel, další redukce se týká i počtu destinací, stejně jako zaměstnanců. Vyplývá to z dopisu, který poslal zaměstnancům prezident společnosti Philippe Moreels.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-2012-mene ... nomika_brm

Obrázek
#90496
Švýcarsko nakoupí 22 Gripenů za 64 miliard korun. Létají i nad Českem

Švýcaři v rámci modernizace vojenského letectva zakoupí 22 stíhaček Jas-39 Gripen. Letouny, které používá také česká armáda, mají nahradit stárnoucí americké stroje Northrop F-5. Švýcarsko za gripeny zaplatí v přepočtu 64 miliard korun. Nákup musí ještě odhlasovat parlament.

http://zpravy.ihned.cz/svet-evropa/c1-5 ... nad-ceskem

Obrázek
#90534
Přistání polského boeingu na „břicho“ mohl zavinit vypnutý jistič

Za nouzové přistání Boeingu 767 polských aerolinií LOT mohl podle vyšetřovací komise pro letecké nehody nejspíš vypnutý jistič. Letadlo před měsícem muselo na varšavském letišti přistát bez vysunutého podvozku. Nikdo z cestujících ani posádky se nezranil.

http://zpravy.idnes.cz/pristani-polskeh ... anicni_brm

Obrázek
#90536
Letecké opravny v Praze získají lukrativní kontrakt na servis ruských vrtulníků

Letecké opravny LOM Praha před rokem přišly o smlouvu za desítky milionů, kdy měly modernizovat vrtulníky ruské výroby. To by se už nemělo opakovat. Příští týden během prezidentské návštěvy Dmitrije Medveděva v Česku by to měl zajistit dodatek k vrtulníkové dohodě z roku 2007.

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5390906 ... -vrtulniku

Obrázek
#90537
ČSA dohodly postup s piloty, jejich protest ale zatím trvá

Protest pilotů Českých aerolinií proti převedení 11 letadel na dceřinou firmu si dnes vynutil odvolání zatím 26 letů a situace se stále vyvíjí. Piloti protestují dále, avšak vedení Českých aerolinií se s nimi na dnešním jednání dohodlo na dalším postupu. Výsledky ovšem zveřejní nejdříve v pátek v 18 hodin. Informovala o tom mluvčí ČSA Hana Hejsková s tím, že vedení aerolinií protesty pilotů stále považuje za nelegální. Protestní akce pilotů potrvá minimálně do pátku 2. prosince.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... rva-722475

Obrázek
#90538
Čtyři bulharská letadla na pomoc ČSA přistála v Praze

Během tří hodin před půlnocí přistála v Praze Ruzyni čtyři (z pěti provozovaných) letadel Airbus A320 společnosti VIA (LZ-MDA, MDB, MDD, MDM). České aerolinie si je i s posádkami pronajaly k případnému nahrazení vlastní kapacity při možném pokračování protestů pilotů ČSA, jejichž část nenastoupila už včera do práce, což způsobilo zrušení 25 zpátečních letů. Pro zajištění dalších letů jsou připraveni si pronajmout také piloty od dceřiné společnosti Holidays Czech Airlines. Protesty rozpoutalo České sdružení dopravních pilotů (CZALPA) kvůli krokům managementu, vyvádějícím postupně podstatnou část flotily ČSA k Holidays Czech Airlines, kterým přibývají zakázky a mají zájem i o pravidelnou linkovou dopravu. Obává se proto, že tyto kroky budou mít za následek další útlum linek ČSA a propouštění. Na včerejším jednání zástupců výkonné rady CZALPA a managementu ČSA se obě strany dohodly na dalším postupu jednání a také na tom, že další informace v této souvislosti zveřejní nejdříve dnes okolo 18:00. Nadále platí stanovisko Českých aerolinií, že protestní akce je nelegální.

zdroj PLANES.CZ

Obrázek
#90556
ČSA musely zrušit další dva lety. O pokračování protestu pilotů se jedná

České aerolinie dnes ráno kvůli pokračujícímu protestu pilotů nevypravily dva lety, a to do Hamburku a Hannoveru. Pro další lety aerolinky zajistily několik náhradních letounů i s posádkami. Podle informací České televize však bylo zrušeno také šest příletů z různých zemí. Vedení aerolinií protesty pilotů považuje za nelegální. Obě strany budou odpoledne o řešení krize v ČSA znovu jednat.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dna-722592

Obrázek
#90575
[quote="vinil"]Jakepak jednani. Vsechny piloty bych vyhazel a misto nich najal pubertalni chlapce od pocitacovych simulatoru... :-)[/quote]

Jako zrovna jsme na tohle téma vedli diskusi. Buď ten pilot má papíry (takže legálně může tu práci vykonávat) nebo je nemá. Všichni dopravní piloti procházejí těmi samými testy. Takže mohu zpochybňovat maximálně to, jestli chodí cvičit na trenažér do banánistánu nebo na můj vlastní trenažér. Ale nevidím sebemenší důvod dělat rozdíl ve mzdě u pilota, který má 10.000 hodin a který má 1.000 hodin.

Takže přestože je celá akce HCC vs CSA obvyklou rozkrádačkou, tak tento způsob ochcání smluv s piloty (byť jej v žádném případě neschvaluji, protože to je jen další důkaz neexistence právního státu v ČR) plně chápu a jasně vidím jeho logické opodstatnění.
#90585
Piloti ČSA začnou létat, vyhlásili však zároveň stávkovou pohotovost

Piloti Českých aerolinií přestanou bojkotovat svou práci a začnou létat. Vzhledem k tomu, že vedení ČSA odmítlo jednat o jejich návrzích, však České sdružení dopravních pilotů vyhlásilo stávkovou pohotovost. To znamená, že mohou zahájit stávku.

http://ekonomika.idnes.cz/piloti-csa-za ... oprava_spi

Obrázek
#90653
ČSA rychle ubývají cestující, velikostí se už blíží maďarskému Malévu

Českým aeroliniím v říjnu ubývali cestující ještě rychleji než dřív. V porovnání s loňským desátým měsícem jich bylo o 14,3 % méně. Počet přepravených cestujících se snížil nejen kvůli tomu, že ČSA redukovaly kapacitu, ale také kvůli horšímu vytížením strojů: letadla létají prázdnější.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-rychle-ub ... oprava_fih

Obrázek
#90654
Mají nad Českem dál létat Gripeny, nebo si je kvůli krizi nemůžeme dovolit? Nečas váhá

Páteční jednání Bezpečnostní rady státu přineslo velkou otázku. Budou české nebe i nadále hlídat Gripeny, nebo ne? Podle premiéra Nečase do rozhodování \"masivně\" vstupuje bezpečnost jaderné elektrárny Temelín.

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5394574 ... necas-vaha

Obrázek
#90656
Nedostatek pilotů v Asii ohrožuje bezpečnost letů

Rychle se rozrůstající asijské a blízkovýchodní letecké společnosti si v poslední době objednaly stovky nových letadel. Nyní se ale potýkají s problémem, kde pro ně rychle najít piloty. Nedostatek zkušeného personálu zvyšuje obavy o bezpečnost cestujících a působí zmatek v letových řádech. Opatrní pasažéři spoléhají na velké, známé aerolinie, které si mohou dovolit najmout nejlepší zaměstnance, píše agentura AP.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... etu-722891

Obrázek
#90659
[quote="amalka"][quote="vinil"]Jakepak jednani. Vsechny piloty bych vyhazel a misto nich najal pubertalni chlapce od pocitacovych simulatoru... :-)[/quote]

Jako zrovna jsme na tohle téma vedli diskusi. Buď ten pilot má papíry (takže legálně může tu práci vykonávat) nebo je nemá. Všichni dopravní piloti procházejí těmi samými testy. Takže mohu zpochybňovat maximálně to, jestli chodí cvičit na trenažér do banánistánu nebo na můj vlastní trenažér. Ale nevidím sebemenší důvod dělat rozdíl ve mzdě u pilota, který má 10.000 hodin a který má 1.000 hodin.

Takže přestože je celá akce HCC vs CSA obvyklou rozkrádačkou, tak tento způsob ochcání smluv s piloty (byť jej v žádném případě neschvaluji, protože to je jen další důkaz neexistence právního státu v ČR) plně chápu a jasně vidím jeho logické opodstatnění.[/quote]
Ono v tom bude i něco jiného... Převod do HCA znamená, že se s kapacitou letadel počítá hlavně a převážně pro charter. Dále je tuším jednodušší pronájem těchto letadel mimo sezónu (je to vlastně model Travelu). Další nepodstatnou věcí je, že piloti dostávají na výběr - buď HCA, ale s podstatně nižším platem, nebo ahoj. A dalším bodem bude "podvodné účetnictví". Ztráty se jednoduše převedou tam, kde tolik nebudou bolet. Podle mne stejně neubude letadel nasazovaných na linky. Jen se pronajmou za pevně danou cenu ČSA...
Zajímavý bude osud třeba ATR. Jak a kam je chtějí nasazovat jako chartery? Že by byl názorným příkladem převoz Moji?!

Tyhle problémy postihly všechny dopravce střední a východní Evropy. Za socialismu to byly výdělečné podniky (s ohledem na jejich "státní"), jenže vlády nedokázaly zareagovat na otevření hranic, na konkurenci. Mně se zdá, že by bylo záhodno poohlédnout se po tom, jak to udělali např. s LOTem. Jinak opravdu do pár měsíců zůstane jen to logo CSA.
#90674
ČSA vyhodí až 100 pilotů. Mohou je nahradit bývalí zaměstnanci

Viceprezident a mluvčí sdružení dopravních pilotů CZALPA Filip Gaspar čelí už potřetí výpovědi z Českých aerolinií. Výkonný ředitel ČSA Lumír Tesař požádal odbory o souhlas s jejím udělením. Aerolinky mezitím oznámily, že propustí až sto pilotů. O nová místa naopak nechají soutěžit bývalé piloty, kteří se jim prý houfně hlásí.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-vyhodi-az ... oakcie_spi

Obrázek
#90675
[quote="amalka"]Jako zrovna jsme na tohle téma vedli diskusi. Buď ten pilot má papíry (takže legálně může tu práci vykonávat) nebo je nemá. Všichni dopravní piloti procházejí těmi samými testy. Takže mohu zpochybňovat maximálně to, jestli chodí cvičit na trenažér do banánistánu nebo na můj vlastní trenažér. Ale nevidím sebemenší důvod dělat rozdíl ve mzdě u pilota, který má 10.000 hodin a který má 1.000 hodin.[/quote]

No nevim, no, já bych teda ten rozdíl dělal. Je to jak s řidičema nebo doktorama - papíry maj všichni (teda skoro všichni - hehe), ale asi "v průměru" je rozdíl mezi tím, kdo to dělá tři roky a kdo 20 let. Asi by ten rozdíl neměl být zásadní, ale jsou prostě veci mezi nebem a zemí, kdy je líp nějaké ty zkušenosti mít.

Na druhou stranu by to rozhodně neměla být lineární křivka začínající na nule a jdoucí do nekonečna, ale nějaký rozumný zahnutec.
#90741
OBRAZEM: Obří letoun Ruslan otestoval rozšířené pardubické letiště

V Pardubicích ráno přistál Antonov An-124 Ruslan, jedno z největších sériově vyráběných transportních letadel na světě. Už podruhé tento týden otestoval nedávno rekonstruovanou západní stojánku a nově otevřenou spojovací dráhu, díky které může pardubické letiště odbavovat i obří stroje.

http://zpravy.idnes.cz/obrazem-obri-let ... zpravy_klu

Obrázek
#90742
Air France posiluje v Praze, začne létat do Toulouse

Praha získá po půl roce znovu přímé spojení se čtvrtým největším francouzským městem. Od dubna spustí přímé lety čtyřikrát týdně společnost Air France. \"Praha je jedním z měst, kam začneme z Toulouse létat přímo. Dosud to bylo možné jen s přestupem,\" uvedl šéf českého zastoupení Air France František Šiling.

http://ekonomika.idnes.cz/air-france-po ... oprava_spi

Obrázek
#90743
ČSA propustí prvních 33 pilotů, celkově jich dostane výpověď sto

České aerolinie oznámily první vlnu velkého propouštění pilotů, o kterém MF DNES informovala v pondělí. Výpověď dostane celkem sto pilotů. Důvodů je několik: například organizační změny v ČSA, úbytek počtu letadel a také vynesení \"tajných\" informací o převodu části letadel pod dceřinou firmu Holidays Czech Airlines.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-propusti- ... oprava_fih

Obrázek
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 189