VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#90519
Obrázek

Pozor, je tam hnusně a mlha, checkněte metary, než poletíte. LKTB na nepřesná přiblížení dneska nebude, doporučuju training v LKPR a LKMT, kde to je zatím v pohodě.

Jinak, očekáváme LKPR GND, TWR, APP, LKAA_CTR a LKMT_APP, tak přileťte.

PB
#90526
Tak já dneska absolutně propadnul. Vzal jsem si příliš velké sousto v podobě PMDG NGX, který jsem prostě nezvládnul. Většinu času to byl spíš nekontrolovaný boj, furt mi vypadával autopilot (určitě jsem měl někde něco blbě nastavený). V závěru jsem neovládal ani směr, ani klesání ani rychlost, takže jsem to raději vzdal (odpojil) s tím, že holt budu muset ještě hodně studovat. Někdy příště si dám reparát.
#90528
No, na regionech jsme se moc nezapotili, ale v Praze to zas tak špatné nebylo. Jen mi přišlo, že počet odletů byl >>> než příletů, hold se piloti bojí NPA :-)

LKMT_APP se omlouvá všem, že dneska kecal nesmysly, opravdu jsem nebyl opilý, ale není mi nejlíp a ještě jsem kromě řízení řešil další věci, ještě že jsem nebyl na ACC, to by to dopadlo!

Dík za účast a zas příště.

PB
#90777
[quote="bulik4lg"]tak kdopak dneska gruntoval/věžoval..? :) se přiznejte..:)[/quote]

Jestli narážíš na tu B747, tak bys měl vědět, úplnou pravdu... nechci bonzovat, ale on se Tomáš přizná jak to bylo :-)

Petr
#90790
No nějak jsem si po přistání neuvědomil, že stand 22 je ten nejblíž k F, přesto že jsem čučel do mapy jako blbec, jsem to vzal po H dál....no a hodný pán z věže mě takovejch 10m před \"důkladnou prohlídkou winglet v prstu C\" upozornil, že bych měl zastavit :D Tak to bylo :)

(Je fakt, že jsem se tam už párkrát projel a vycházelo to, ale teď jsem byl ještě ke všemu víc na pravo od čáry :D )

Panu věžníkovi patří díky! :) Určitě se tam ještě jako BAW 389 Heavy někdy objevím z čistě tréninkových záležitostí :)
#90814
Z líného pátečního večera se dnes vyvinula zábava... :)

Pánové CSA740 a SWR2831 si dali o kolečko navíc a dali mi tak šanci potrénovat vektorování na minimální rozstupy. :) (To mě zase přivedlo k myšlence, že na okruhu stačí relativně málo letadel, aby to začalo být zajímavé.)

Díky ale i všem ostatním pilotům, nuda to dnes určitě nebyla! V neděli ahoj. :)
#90816
Jo jo! :) My děkujeme Radku Rubanovi! Vraceli jsme se se SWR2831 z Gatwicku do Prahy, a jelikož jsme měli až 100uzlový tailwind (a tak i vysokou GS), mohli jsme si dovolit ještě nějakou akcičku v Praze, a tak jsme si dali G/A. SWR2831 už na další neměl dostatek paliva a já (CSA740) si ještě chtěl užít, a tedy jsem ho požádal, aby se zastavil na RWY a stál tam. (Po celou dobu přiblížení jsme měli rozestup přibližně 4,5 majle /viz foto/, a když já měl 500 AGL, Swiss teprve dosedal. :) No, a když se pak ještě zastavil, byl jsem donucen jít na 2. G/A. Udělal jsem si tedy ještě jednu otočku kolem Prahy a pak šel na full-landing. Radku, skvělá práce! Konečně jsem si vyzkoušel i jinou verzi přiblížení. :-)
#90826
Pokusím se dnes kolem osmé opět ukázat (LKPR APP). ;) Polétavci vítání...

...ke zvážení dávám base training. ;) Pokud se domluvíte cca tři kamarádi, že chcete vyzkoušet minimální rozstupy a přiletíte kroužit kolem letiště, může to být velice zajímavé (uvidíme, jestli to zvládnu neposrážet...).

Detaily k base trainingu ve Wiki:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Base_training
#90828
Když už nelítám, tak můžu aspoň zkritizovat, jak lítají ostatní :)

Adame, během přiblížení se vždycky udržuje rychlost alespoň Vref + oprava na vítr, která je zcela vždy alespoň 5 kt, i kdyby nefoukalo (a jinak se počítá jako polovina stálé headwind složky + rozdíl mezi gustem a stálým větrem). V tvém případě jsi tedy měl letět na Vref + 5 (10/2). Pod tuto minimální rychlost se dostaneš až při podrovnání, přičemž dosednutí probíhá ideálně při Vref.

A další věc, 1,7 tun paliva při přistání v PRG je docela málo. Se zálohou Drážďany minimální palivo vychází pro B737 typicky cca 2-2,2 t. Protože si ale každý kapitán radši v praxi ještě nějaké to kilo přihodí, tak se většinou přistává zhruba se třemi tunami. Když se i tak dostaneš pod součet minimálního paliva (30 minut vyčkávání v 1500 ft AAL, pro B737 cca tuna) a paliva pro let na zálohu, tedy v případě DRS ty uvedené zhruba 2 tuny, už se připravuješ o možnost bezpečně doletět na záložní letiště, což v některých situacích může být velice nepříjemné.

K takové situaci může dojít prakticky třeba v případě, že je nutné déle vyčkávat (třeba z důvodu provozu), ale zároveň existuje slušná pravděpodobnost, že bude možné přistát - tedy žádné počasí na minimech a tak.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12