- 08 led 2011, 10:51
#77709
Ahoj Ondro, jedná se o \"Průkaz Způsobilosti k údržbě ledatel\". jako pilot tohle nepotřebuješ, ale můžeš to udělat jako já, v současné době lítám hodiny na obchodního pilota a Part66 (B2) mam k práci s Avionikou u čsa. Na čvut chtějí za zkoušku za jeden modul 600kč a na dva a víc modulů 1000kč, já jsem jako avionik si dělal dříve B2, a ted si tam dělám i B1.1+B1.2 abych byl jak Avionik, tak Letecký Mechanik (AV/LM) . V souvislosti s průkazem k Part 66 je na UCL pan Maturkanič, který uznává ze školy některé předměty jako moduly, to nevim jestli vám to tam řikali. Navíc do průkazu se ti zapisují Typovky, a podle předpisu (pokud si to správně pamatuji) musíš mít min. 5let praxe po typovkách aby ti platila Licence (Part66) ,jak píšeš pokud nebudeš mít praxi a budeš studovat jiný obor, stejně ti to propadne. Možností je více, ale bohužel uplatnění v oboru PILOT nebo i Letecký mechanik je horší. Nedávno kluk co vyšel školu na LM tak ho u čsa nevzali a ted je dopravní pilicista. Jasně že se dá jak chceš jít studovat obor \"pilot\" a když by to pak nevyšlo při práci si dělat PART66, tyhle zkoušky techniků udržby nejsou nijak limitované na věk nebo práci (můžeš se tam přihlásit kdykoliv). Tady na čvut je dobré že jim napíšeš na který modul kdy chceš jít a oni tě přihlásí, v Kunovicích vyhlašují vždy termíny na které musíš přijet. ale pokud se rozhodneš jít na zkoušky, objednej si u CERMu učebnice pro techniky údržby, ty pro ATPL jsou modré a pro techniky údržby hnědé. Abych ti řekl pravdu nechápu proč vás do toho nutí, když vám to stejně bude platit až nějaký čas po typových zkouškách, podle mě jsou nejlepší nejdřív typovky, pak stejně 5let čekáš na praxi tak si mezitím uděláš Part66. A co se týká podobnosti Part66 a ATPLtak jsou tam podobné moduly dva a to v ATPL je: Všeobecné znalosti Letounů 1. a 2.díl(hodně všeobecně o letadlech); Lidská výkonnost a omezení (v Part66 se to jmenuje Lidský Činitel - Modul9)