Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#87877
Děkujeme moc za řízení a aktivaci zón, jak bylo řečeno stále je co trénovat. Příště se bude lepší sejít opravdu čistě na okruhu a pak pokračovat někam dále, protože lovit se ve FL170 bylo sice zážitek, ale vesměs pro začátek zatím bez valného úspěchu.
#87882
Jen připomínám, že už v pondělí očekávám dobrovolníky jako doprovod na přelet našich nizozemských kolegů z Gbel do Náměště. Je to další příležitost, jak trénovat lety po okruhu, ve formaci a další zvěrstva. :)
#87894
Dělám military pack do fsinnu, modely vypůjčené od konkurence. Aktuálně 53 typů. Kde je livery CEF i SQF, tak je více liverek na typ, jinak jedna, hlavně RNLAF, případně USA a RUS. Těch typů je asi zbytečně moc, ale fakt nevím, co existuje za vojenské addony a kdo s čím poletí. :)
Nefunguje mi Eurofighter, UH1 a nesehnal jsem Casa 295. Jinak seznam zde:
  • A319 F14 L159 SB39
    A4 F15 L200 SU24
    AN24 F16 L39 SU27
    AN26 F18 L410 T134
    B1 F22 MG21 T154M
    B2 F4 MG23 T38
    C130 F5 MG25 TOR
    C17 H47 MG29 TU22
    CL60 H64 MG31 V10
    CN35 HAR MI17 VC10
    DC10 HAWK MI24 W3
    E3CF HUCO MIR2 YK40
    F104 K35R P3 Z42
    F117
#87896
Ta casa je děsně veliká, pokud se mi nepodaří najít přímo ai model, asi jí tam nedám, ai modely mají řádově 1-2 MB, tady to má 20x tolik, to by nedělalo asi úplně dobře, to jen kdo by měl zájem... Eurofighter nalezen...

Jinak mě by spíš zajímalo, jestli se třeba někdo nechystá účastnit se FR s něčím jiným, než s některým letadlem zde vypsaným. :)


EDIT: Pokud nikoho nenapadá žádný další typ (nebo mu nepřijde nějaký v tomto seznamu opravdu zbytečný), tak můžu upínat...

Obrázek
#87911
Rad se pridam. Aktualne mam rozletano C130, A4, S61, F16, F14 a SPIT ;-)

Jo a samozrejme DC3 neboli C47 neboli C53 neboli C117 neboli CC129 neboli XCG17 neboli R4D neboli Dakota.... ano, stale stejne letadlo ;-)



(Reklamovat dlouhe \'i\' v prijmeni asi nema po tech letech smysl... ;-)
#87925
[quote="Gelba"]Ke dnešnímu dni byl bohužel Přerov zrušen http://www.flymag.cz/article.php?id=5803[/quote]

Jakkoliv nepopírám, že zrušení Přerova je téměř jisté, a není to v horizontu let jako spíše měsíců, tak tato zpráva se objevila na jednom internetovém deníku (novinky.cz) odkud ji flymag.cz převzal. Žádný jiný internetový ani tištěný deník, ani televize se tímto tématem nezaobírají. Prostě a jednoduše, žádné oficiální a definitivní rozhodnutí aktuálně vydáno nebylo, a důvod uveřejnění tohoto článku mi není příliš zřejmý.
#87929
Mám pár začátečnických otázek, které by mohly možná zajímat více lidí.
Na lítání se stíhačkama si ještě netroufám, ale rád bych se potuloval dokola s nějakým civilem... No a chci se zeptat, co to všechno pro mě tedy znamená? Jestli jsem to z těch brífungů pochopil správně, tak ty omezení prostorů a tratí platí pouze při aktivaci těch rezervovaných prostorů. Info mam zjistit na freq Praha ACC. To znamená, že než vůbec začnu plánovat trať, tak si musím zavolat na ACC a poptat se, jestli jsou aktivovány některé prostory? Bude to třeba i v ATISu?

Dál jsem se koukal, že krom zavřených prostorů se zavírají i některé trasy. Když teda poletím z Prahy do Ostravy, musím si naplánovat trasu úplně mimo tyto uzavírky? (tzn. že bych to vpodstatě asi musel vzít přes polsko :) ).

Kdybych vás chtěl navštívit na některém letišti v rámci těch uzavřených prostorů, co pro to musím udělat / je to vůbec možný?

Dík za odpovědi
#87932
Ahoj,

pokusím se odpovědět:
- Rhino prostory (viz General Briefing) jsou uzavřeny po celé cca dva týdny pořád, bez výjimek, bez ohledu na to, zda ATC je, nebo není
- TRA/TSA prostory si mohou vojenští piloti po dohodě s ATC aktivovat, o aktivních prostorech dostane každý pilot na žádost informace na ACC Praha (v podstatě supluje FIC).

Celé bych to rozdělil do dvou větví:
- IFR let: zde plánuji svoji IFR trať v závislosti na tom, které letové tratě jsou uzavřené. Nemohu si naplánovat route tak, aby vedla po uzavřené trati (i horizontálně). O zbytek se v podstatě stará ATC. Pokud nějakou zkratku dá, musí to mít vyjednané s příslušnými stanovišti. V následujících týdnech lze ale očekávat to, že až tak moc zkratek nebude.
- VFR let: pilot dle zvyklostí na VATSIM podává letový plánek vždy a pro kontrolu před vzletem volá ACC Praha. Pokud si naplánuje trať přes omezené prostory, musí žádat povolení vstupu do prostorů (podobně jako by se jednalo o TMA nebo CTR). Nad to si musí hlídat prostory TRA/TSA, tedy zavolat si na ACC Praha, aby se informoval o aktivaci těchto prostorů. Pokud je prostor TRA/TSA aktivní, platí pro něj stejný režim jako pro TMA/CTR nebo klasické Rihono prostory (ACC poradí, koho si pro povolení průletu zavolat). Může se ve výjimečných provozních situacích ale také stát, že vstup do prostoru bude zamítnut - stejně jak o v případě CTR.

V ATIS nic vysíláno nebude.

Ad cesta do Ostravy: není to pravda, nemusíš letět přes Polsko. Můžeš například letět přes BNO, trať je ale výškově omezená - logické, po zemi se budou plazit vojáci.

Navštívit vojenská letiště samozřejmě můžeš i jako civil. V reálném světě by to možné nebylo, ale na to my až tak striktně hrát nebudeme. Je zase podstatné rozmyslet si, zda to bude let IFR/VFR, podle toho naplánovat trať. Pro civilisty se nepředpokládají žádné speciality. APP si Tě normálně převezme a vše bude probíhat standardně. V případě nějaké přetížení je ale potřeba počítat s určitými obtížemi (vyčkávání). Ona přecejen C172 se mi ze Gripeny cpe blbě a Gripeny budou mít coby vojáci samozřejmě přednost.

Tak to jen tak v rychlosti. Snad jsem odpověděl na všechny dotazy. Už je to jasné?

Budeme se těšit na návštěvu. :) Už v pondělí začínáme!
#87933
No aktivovaným TRA lze jako civilní VFR žádat o průlet. Naopak aktivovaným TSA o průlet žádat nelze. (resp. lze ale průlet se aktivním TSA nepovoluje. Ostatně není důvod, TSA je obvykle do 1000 AGL, tzn. lze to vždy přeletět.)
#87940
Právě jsem potrubní poštou dostal žhavé zprávy od našich nizozemských kolegů.

Na pondělí přislíbili účast:
1x C-130
1x F-16, která do České republiky na základnu ve Kbelích v průběhu dneška nebo zítřka teprve přiletí (předpokládá se nedělní večer).

Tématem večera je tedy cca vzlétnou z Čáslavi, přelétnout do Kbel. Tam provést letmé přistání/průlet, doprovodit naše hosty na základnu v Náměšti a slavnostně tak zahájit letošní vojenské cvičení. Po průletu v Náměšti (či plném přistání pro re-fuel) návrat do Čáslavi. Toto je zevrubný plán. Přesný briefing bude (v anglickém jazyce) vydání zítra.

Na pondělí už nyní přislíbili účast:
LKAA_CTR
LKPR_APP
LKPR_TWR
LKCV_APP
LKNA_APP
LKNA_TWR
(spekuluje se o zcela ojedinělém otevření FIC: LKAA_I_CTR)

Tak nás v tom nenechte, využijte tohoto exkluzivního pokrytí a přileťte, ať Nizozemcům ukážeme, že i my máme chuť s nimi cvičit! Vřele se také doporučuje zabřednout ve společenskou konverzaci. Ostřílení matadoři mohou pilotům nizozemských strojů napsat soukromou zprávu a příkladě se domluvit na mezinárodním nácviku skupinové slétanosti. Naši hosté nejsou žádné bábovky, ale ani nafintěné slečínky, takže se od nich můžeme hodně naučit. Nebojte se toho a oslovte je, ať cvičíme skutečně spolu - nikoliv vedle sebe.

Mějte prosím ale také na paměti, že jsou to stále naši hosté! Chovejte se k nim tedy nanejvýš ohleduplně, vycházejte jim vstříc a v nesnázích jim pomáhejte, jak jen to bude možné. Naším společným cílem je samozřejmě to, aby se u nás naši kolegové cítili dobře a abychom si FLYING RHINO všichni společně užili.


...tímto vyzývám k účasti také civilní piloty, kteří si na vojenské oře netroufnou anebo jednoduše nechtějí. Polétání v okleštěné republice bude bezesporu zajímavým zpestřením. Jen si to představte, RWY 06/24 je v Praze nyní uzavřena a 13/31 je v podstatě kolmá na Kbelskou 06/24... Nechte se tedy podletět/nadletět nizozemskou F-16 , Alcou nebo Gripenem... anebo zamávejte z okénka na FAF31 okolo letící posádce spojeneckého Hercula. :)
#87942
[quote="tmx"]Dělám military pack do fsinnu, modely vypůjčené od konkurence. Aktuálně 53 typů. Kde je livery CEF i SQF, tak je více liverek na typ, jinak jedna, hlavně RNLAF, případně USA a RUS. Těch typů je asi zbytečně moc, ale fakt nevím, co existuje za vojenské addony a kdo s čím poletí. :)
Nefunguje mi Eurofighter, UH1 a nesehnal jsem Casa 295. Jinak seznam zde:
  • A319 F14 L159 SB39
    A4 F15 L200 SU24
    AN24 F16 L39 SU27
    AN26 F18 L410 T134
    B1 F22 MG21 T154M
    B2 F4 MG23 T38
    C130 F5 MG25 TOR
    C17 H47 MG29 TU22
    CL60 H64 MG31 V10
    CN35 HAR MI17 VC10
    DC10 HAWK MI24 W3
    E3CF HUCO MIR2 YK40
    F104 K35R P3 Z42
    F117
[/quote]

Do SB by se to určitě hodilo, ale tohle využijem i my, pokud se připojíme VŠICHNI přes hamachi - na formace určitě nutné ;)
myslím že FSka dokáže pojmout najednou až 16 pilotů do multiplayeru ...
Tolik se nás asi stejně nesejde tak by to neměl být problem, otázkou je kdo má schopnej server a tam vytvořit učet hamachi...
Našel by se tu někdo ? ;)
#87943
Díky za odpovědi, takže pokud bych chtěl zavítat do náměště jako civil, tak budu muset nakonec tak jak tak do toho zakázanýho prostoru. Je tam potřeba třeba před vletem ještě nějak žádat, či upozorňovat, nebo se mnou od vydání ATC povolení už budou ATC počítat a zajistí, abych se tam s nikým neposrážel?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8