VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#85676
Charterovou linku do Budapešti jsem vynechal proto, že se tam lítá pravidelně (OK786, OK788 a OK790), takže byla vlastně zbytečná. V každém případě jsem ji tam ale teda přidal :)

Nyní je to HCC6724 PRG-BUD, HCC6725 BUD-VLC a HCC6725 VLC-PRG.
#85692
Děkuji, děkuji. Už jsem v Buda na hotelu. :D Já jen že jsem objevil free Valencii do FSX, tak jsem si tam chtěl zaletět a byl jsem pak trochu zmatenej, že začíná a končí jinde. :)
#86774
Mám otázku ohledně hodnosti Senior Captain.
Je to už 3 a půl roku, co jsem CPT... Bodla by nějaká další frčka. :)
Jelikož by to možná zajímalo víc lidí, než jen mě, nepíšu dotaz mailem, ale sem.
Je už nějaký soupis požadavků na tuto hodnost? Nebo stále není možnost se na ní dostat výcvikem? Nějak mě nenapadá, co by bylo v praktické zkoušce oproti zkouškám na CPT. Tam už byl procedurál, emergency...
Jaké je oficiální stanovisko? :)
#86775
V praktické zkoušce není zase takový rozdíl- vlastně ani není pevně stanoveno,že má probíhat. Tato hodnost je pro čestné členy a také pro piloty co aktivně podporují ČSAv a pomáhají i ostatním pilotům- aktivita při odpovídání na dotazy nováčků, pomoc při organizování eventů, vymýšlení dalších akcí a podobně. o této hodnosti rozhoduje instruktorská rada, takže o tom pilotovi musí být významně vědět :) - nelze si jen tak masově nalítávat hodiny ale chce to i něco předat ostatním :). Toto tedy posuzuje instruktorská rada. V případě praktické zkoušky by se ještě daly najít nějaké vychytávky jako circle to land, popřípadě výlet pod dohledem na Samos (LGSM), přblížení na dráhu 23 ve Splitu, či třeba přiblížení v Tivatu a jiné...
#86910
Milé ČSAv. Jsem rád, že jsem splnil zkoušky na kapitána před 3 a půl lety, nyní nevím, jestli bych to udělal. :D
Ten test je tak neskutečně strašně moc brutální, že jsem měl v první chvíli chuť to zavřít. :D (a chápu, proč je úspěšnost 33 %) U těch audio ukázek chybí možnost \"please repeat\", :D kromě jednoho jsem si všechno pouštěl 3-5x a jedno přesto nedokázal rozpoznat (respektive pravděpodobná správná odpověď mi nedávala smysl... :D ), létal jsem ve Španělsku, v Rusku, v USA... Ale vždy bylo rozumět 100x líp než ukázkám v testu. :D

No, abych ostatní třeba neodradil, test jsem úspěšně udělal, nakonec nemám jen jednu otázku, které jsem nerozuměl, jednu, kterou fakt nevím, a jednu zvukovou ukázku, které snad ani rozumět nešlo. :D

Takže nyní otázka, proč toto všechno píšu. Dokdy musím kliknout na \"Prodloužit platnost hodnosti\", jak dlouho mi platí tento test? Nejsem zas takový masochista, že bych si dobrovolně ubíral dny platnosti hodnosti, test jsem dělal už teď, protože jsem počítal spíš s tím, že ho neudělám... :D
#86918
Na stránce Hodnosti a certifikace by se ti měly vypsat všechny potřebné údaje:
Přibližně takto:
________________

Prodloužit platnost hodnosti
Platnost vaší hodnosti vyprší k datu 2011-08-31, což je méně než za 60 dnů, a tedy lze nyní platnost hodnosti prodloužit. K tomu je potřeba mít splněný teoretický test předepsaný pro vaši hodnost ne starší než 30 dnů. Pro vaši hodnost je to test s kódem CPT.

+ seznam testů, které lze použít pro prodloužení hodnosti
________________
#86925
Jo, ale to už by mělo být cílem FO, ne? :))

Ale fakt, já myslim, že by to daleko víc motivovalo, kdybych si teoreticky moch zalítat po Americe, do Asie (tam je taky spousta Skyteamů) a tak...
#86927
Stačí teorie. Dobrovolně samozřejmě přezkoušení možné.

Jinak s USA je to samozřejmě pravda, však také dva roky po sobě bylo lítání v USA, sice časově omezené, ale v řádu měsíců v rámci codeshare. Určitě bude zase.
#87037
Je to tak správně. Letí se PRG-CDG jako HCC7240 a potom navazující HCC7241 na trati CDG-BOD-VIE-PRG (takže ve výsledku je v LŘ linka 7241 dokonce třikrát). HCC6973 je podobný případ, letí se napřed z Brna do Djerby, potom přelet DJE-TUN (už jako 6973) a až potom Tunis - Brno.

U charterů je tohle docela normální, ani v našem letovém řádu toto nejsou ojedinělé případy. Všechny tyto linky na sebe ovšem navazují, takže když se u plánování letu použije trocha selského rozumu, mělo by to být jasné :)
#87044
[quote="Dagger"]Když už jsme u toho, bylo by fajn udělat nějaký destinace pro CPT, ať se nejedná jenom o Formule, on demand a dobrej pocit...
Chápu, že se držíme reálu, ale třeba udělat trvale ty Codeshary...

Btw. Asi od června létají ČSA Abu Dhabi, můžete doplnit (http://czechairlines.com/cs/portal/CSA_ ... _micro.htm)[/quote]
No na této stránce vidíš, že se to má lítat až od 22.9.2011..nicméně někde jsem viděl další odklad až na konec října a dohady o tom, že se to možná ani neuskuteční...
#87087
Lety by se měli opravdu uskutečnit od 22.9.2011, dneska ráno jsem to slyšel přímo v letadle ;)
#87715
Mám dotaz na algoritmus přiřazování počtu pasažérů letu. Každý let má nějaký standardní počet cestujících (u B734 a A320 cca 150 paxů), který lehce kolísá, pokud vezmu menší letadlo, tak se sníží, ale pokud vemu větší, tak se nezvýší, přestože tu trasu nikdo neletěl mnoho měsíců a měla by tak i být teoretická poptávka. Výjimkou je u většiny letů, když vemu A346, B744, B748 nebo B773 (77W), u těch to loaduje hned okolo (přes) 300 paxů (ale u A345, nebo B772 jen těch 150). U letů operovaných malými letadly (LKPR-LZKZ standardně s ATR72) se pak tato hranice posouvá k menším letadlům, ale stále je tam divný schod, A332 naloaduje 128 paxů, A333 256 paxů, stejně tak B752 119 a B753 256. Vypadá to, že pokud je kapacita vybraného letadla více než dvojnásobná oproti \"defaultnímu\" letadlu pro tu linku, plní to hned dvojnásobek lidí, jinak standardní počet. Šlo by tyto schody nějak \"rozmělnit\", aby ty násobky nebyly 1x, 2x, ale třeba po 0,2? Rád bych třeba vzal A321 místo neustálé A320, ale paxů bude pořád stejně, tak se to ekonomicky nevyplatí...
#87721
Jo tak nějak to funguje. Je to ústupek, protože původně jsem to chtěl plnit pouze do kapacity letadla, které ne tuto linku nasazuje ČSA. Protože počet paxů má vliv na výplatu, tak jsem chtěl zamezit extrémům a spekulacím pří výběru letadla. Tohle musím domyslet, třeba že ti pasažéři navíc nebudou za plnou cenu. Prostě není to tak jednoduché.
#87722
Jasně, chápu. :) Jen mě překvapilo, že to tam dělá v některých případech takový schod při použití téměř srovnatelných letadel. :) Ideál by bylo zohledňovat hodně týdenní množství linek a počet uskutečněných letů. Nevýhoda by byla u letů po ČR, výhoda, že by se neustále nelétaly nesmysly typu Burgas, kde není scenérka, řídící, nic... :D Žádný skutečně geniální nápad na vyřešení mě ale nenapadá... :D
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 37