VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By vasek7
#86812
[quote="Anton"]Tak po téměř měsíci zoufalého stahování to mám, VFR CR pro FS9! Po instalaci podobný problém jako Radim. Po laborování s grafikou a krajinou, světlý povlak zmizel. Tmavě modré čtverce se rychleji načítají, chce to ještě doladit.
Zkušebně létám kolem M.Lázní, scenerka je fantastická.
Mohl by sem někdo hodit jaké používá nastavení? Vím že každé PC zvládne něco jiného ( má sestava má procesor
Intel Core i5, grafika 1,5 GB. Tak zde problém nevidím). Jedná se mi o možnost porovnat co kdo používá.

Grafika:
1.)Nastavení grafických karet:
a.) Mezní FPS
b.) Filtrování
2.)Nastav světa:
Rozlišení všech textur

Krajina:
1.)Teren,voda:
a.)Okruh detailní krajiny
b.)Složitost mřížky
c.)Jemnost mřižky
d.)Rozlišení textur
e.)Vodní efekty
f.)Detailní texture země

2.)Krajinné objekty:
a.)Množství krajiny
b.)Hustata autogenu
c.)Stíny pozemní krajiny
d.)Detaily special.efektu
[/quote]

Tyto údaje by se mi také hodily, protože mám problém, že v ČR mi FSX SP2 spadne. Ale jen ve dne, v noci ne. Jaké je doporučené nastavení pro VFR Czech Republic?
Uživatelský avatar
By tmx
#86817
Mesh complexity 100
Mesh resolution 19 m
Texture resolution 1m
Water effects nic

Vypnout DX10
Vypnout Light bloom
a já osobně mám vždy target FPS tak 20-30
By vasek7
#87199
[quote="vasek7"]Další možností je otevřít adresář až bude zobrazené scenery, kliknout do bílého místa (aby nebyl označen adresář) a poté dát OK. I tak to ale občas blbne. Proto je nejjednodušší dát obsah do Addon Scenery.[/quote]

Je to ještě trošku jinak. Jak instalovat scenery do FSX jsem podrobně popsal na svém webu.
By ASG29
#91573
[quote="bumper"][quote="Anton"]...Mohl by sem někdo hodit jaké používá nastavení? Vím že každé PC zvládne něco jiného ( má sestava má procesor
Intel Core i5, grafika 1,5 GB. Tak zde problém nevidím). Jedná se mi o možnost porovnat co kdo používá.[/quote]

Tenhle dotaz jsme asi nepochopil :) Dotaz bych chapal, kdyby jses zeptal, jak mas na svem PC nastavit FSX, tam je to totiz dulezity i na tech nejnovejsich PC, ale na staricke FS9, nechapu... Ale teda za sebe ti klidne nstaveni FS9 napisu, mam Intel core i5 750, nvidia 460 1GB, 4GB ram, Win7 64bit ( nastaveni mam vsechny soupatka uplne na max doprava ) v ovladacich grafarny pak jeste Aniso 16x a AA 8x, snad to takto podrobne staci. :)
Kdyz uz jsem u toho nastaveni FSX, tak jsem nasel uplne paradni navod ( v podstate nahodou ) kdyz jsem si stahl Pacific Northwest demo od ORBX http://fullterrain.com/product_demos.html Maji tam v pdfku detailne popsany doporucene nastaveni na jejich scenerky a fakt to funguje. FSXko se pak krasne hejbe a pritom i pekne vypada.[/quote]
Tak teď tomu věřím!
Normálně jsem měl FSX nastavenou stejně jako by to byla FS9 (velikost textur, meshe, nastavení autogenu, hustoty scenérie atd.). Abych mohl lítat mixéry na slušném fps. Což jsem měl locknutý na 30, občas mi to slezlo níž. Potom jsem si pořídil UTEX a musel jsem dost ladit, aby se dalo na tom lítat. Teď jsem nainstaloval tohle demo ORBX a nastavil FSX podle jejich návodu v manuálu. Nad městem mi fps lezou i lehce pod 20, nad volnou přírodou dokáže vylítnout k 60. V průměru mám kolem 25-30fps. S DODEM. Akorát nad hodně zastavenou oblastí dochází k občasnému poškubování, jak nestíhá načítat objekty.
A to mám C2D E6800 3,33GHz, ATI HD5770, 2GB RAM a XPéčka.
By ASG29
#91584
Počkej, nevím, jestli potom ta FSka pojede stejně jako s ORBX. To je o něčem jiném. Zkusím to sem opsat.

GRAPHICS
FPS: Unlimited
Global texture resolution: max (very high)
povolené Advanced animation
(rozlišení mám 1680x1050x32)

SCENERY
Level of detail radius: large
Mesh complexity: 100%
Mesh resolution: 5m
Texture resolution: 7cm
Water effects: (ten mám na Mid 1.x)
povolené Land detail textures
Scenery complexity: Extremely dense
Autogen density: Very dense
nepovolené Ground scenery shadows
Special effects detail: Medium

WEATHER
dohlednost 60mi/96km
Detailed clouds
(vše ostatní na minimu/zakázané)

TRAFFIC
Airline a General traffic: 16%
Road vehicles: 16%
(ostatní 0%)

Tohle je tedy moje nastavení, pro ORBX.
Uživatelský avatar
By Jurawood
#93418
Přece není možné abychom nějak společně nevyřešili to rozmazávání, to přece není možné, já už s tím laboruju přes půl roku a pořád to teda není ono, ale vím co to zlepšuje.

Vznikly tady dohady o výkonu procesoru, počtu jader vs. velikost grafické paměti..
Takže když to shrnu:
- výkon grafiky: nepotřebný. FPS mě je ukradené, pohybuje se cca 15-50fps podle objektů ve scenérkách.. Po přetaktování grafiky se nic nezlepší. Teď nebudeme řešit FPS, ale to že se nestíhají dočítat čtverce na zemi... a to ani při FPS 100 a locknutých externím programem na 1 FPS..
-operační paměť-velikost... využívá se cca 1,6GB ve win7. Takže tady to můžeme pustit z hlavy úplně.
Rychlost paměti má smysl u socketu 775, ovšem přetaktování mě nepomáhá... a u sandy bridge už rychlost smysl nemá řešit.

- rozhodně pomohlo když jsem svoje dvoujádro Wolfdate(core2duo) poslal na 4GHz ze 2.. a to znatelně.
Ovšem tady stále vidím problém, první jádro jede na cca 20% a druhé se neodlepí ze 100% čili nestíhá..
* Prví otazník - pomohou další 2 jádra navíc? Kdo má quad, nemůžete mrknout do správce úloh a zjistit zda vytížení kleslo ze 100%

* Druhý otazník - co ta grafika - resp. velikost grafické paměti? Tak kde se ortho připravuje do výsledné podoby, tj. vš. reliéfu, do RAMky, nebo do DDR v GPU?
Existuje nějaký program na zjištění využití paměti v grafice?

No a poslední co mě pomohlo v načítání je úplně stáhnout složitost mřížky...
Volby detailní textury země, viditelnost vzdálených textur apod. nemají naprosto žádný vliv!! Jak se v návodech uvádí..To bude asi pouze pro autogen, a ten mě nezajímá, chci poznat svůj barák když nad ním letím..
Uživatelský avatar
By tmx
#93423
4-jádro - 1 jádro fska, 3 jádra vykreslování ortofota (ty jedou na 100 %), čili ano, pomůže to, krok z C2D E8200 na i5 750 byl ohromný.
Paměť, jak říkáš, reálně asi moc roli nehraje, dle mého spíš by mohl hrát roli disk, na SSD by to podle mého šlo určitě líp, ale upřímně, nemám ho.
Uživatelský avatar
By Jurawood
#93425
Disk jsem sledoval zatížení a celkem se fláká i co je vidět tak kontlolka HDD jen občas zamrká cca po 3 vteřinách.. Spíš mě vadí že se ty už načtené textury zahazují, přeletím kus dál a při otočení už je to vzadu zase mázlé.. Nemůžu přijít na princip jak odhalit vliv velikosti grafické paměti.
Takže buď otestuju stejnou grafiku s více pamětí, nebo seženu program co zobrazuje množství užívané Gr.paměti.

Nejsem grafik ale třeba se ty staré textury prostě zahodit musí protože se změnila výška a tudíž i mesh je jinej a na něj je třeba napasovat texturu znovu...
Uživatelský avatar
By tmx
#93430
Beru zpět, co jsem napsal. Jede mi to na 100 % všechna 4 jádra, to až ta tweakovací stránka mi (doufám, že v dobré víře :D ) sebere jedno jádro pro kdoví co, takže mám pak vytížený jen 3...

Když už to řešíme... Za žádnou cenu mi nepřebere Nhancer, nebo Nvidia control panel dohled nad vyhlazováním... Prostě když to vypnu v FSce, přestane se to vyhlazovat, ať nastavuju kdekoliv cokoliv... Netuší někdo čím to?
Uživatelský avatar
By Jurawood
#93433
OK, takže kolik si vezme grafická karta ze své paměti?

cca 186Mb.

Tak kde je problém? 4 jádra při i5 na 100% vytíženy a orto se nestíhá dočítat? Tohle je tedy závěr?
Uživatelský avatar
By Jurawood
#93483
Stejně je to nějaká chybička v FSX která by se určitě dala jedním servicepackem odstranit.
Třeba nechápu proč se již načtené textury zahazují, když paměti jak RAM tak GPU se nevyužívají ani z 1/4.
Proč se textury načítají na 4x, nejprve mázlá, pak méně, pak méně a když to zapauzujete tak se to po 5ti minutách dočte...
HDD se taky fláká.
Uživatelský avatar
By tmx
#93497
No, já to i celkem chápu, FSX je 5 let stará hra, sice celkem překopaná oproti FS9, ale stále tam je velká kompatibilita, čili i velká podobnost... Čili ta hra je v jádru velmi podobná třeba FS2002 z před 10 let. Tehdy byl hardware úplně jinej, stejně tak před těmi 5 lety. Z toho asi plyne, že určité věci byly dělány na tehdejší hardware a proto jsou dnes poddimenzované. Ale to stejné je i u jiných her. Taková Operace Flashpoint nejede na plné detaily a dohlednost ani nyní, po 11 letech, přitom vizuálně to je ošklivé.
Čili je vidět, že cpu to dokáže využít naplno, ale zdá se, že třeba grafiku a paměť už ne. Druhou věcí je, že ty BGLka jsou dělaný free prográmkem (taky už dost starým), třeba Aerosoft dělá svoje scenérky rozhodně jinak a ty pak také lépe běhají, myslím, že toto je taky brzda. Vidím ale přesto velké pokroky. Na mém C2D E8200 z před 4 let jsem byl rád, když se mi to tak nějak načetlo s cessnou, na 2 roky starém i5 750 už to zvládá víceméně dvojnásobnou rychlost, dnešní nové i7 možná už jsou o další velký kus lepší... Takže jednou to třeba pojede v pohodě :) Bohužel si myslím, že tam jsou prostě \"vrozené vady\", které to budou vždycky brzdit, jako je třeba ta nevyužitá paměť, zatímco hrubý výpočetní výkon procesoru to využít dokáže...

Tolik má pesimistická úvaha... :D
By ASG29
#93498
S tou chybičkou nevím... Už jsem to někde psal - normálně mám FSX nastavenou jako FS9 a s addonama jako A2A nebo A109 od Nemethů mám fps od 15 na LKPR po 30+ za letu. Když si vezmu DODA a zalítám si na demu ORBX, tak mám lepší fps, ale FSX mám nastavenou podle manuálu ORBX, čili na dost hodně kvalitní.
Uživatelský avatar
By kuba
#94363
[quote="radbrad4"]Tak jsem si hodil tuhle oroto do čerstvé instalace FSX, jenže se mi místy tvoří voda, někde jen takový "povlak" přes načtenou scenérku (viz screen). Nevíte někdo co s tím? Takhle je to naprosto nelítatelné... Díky.[/quote]
Chápu to správně, že závěr diskuze tohoto problému je, že hardware nestíhá?
Protože mám stejný problém
[img=problem5]http://jakub.lounek.sweb.cz/pic/scenery1m1px-fault5.jpg[/img]
další screeny viz.
scenery1m1px-fault1.jpg
scenery1m1px-fault2.jpg
scenery1m1px-fault3.jpg
scenery1m1px-fault4.jpg
scenery1m1px-fault5.jpg
scenery1m1px-fault6.jpg
scenery1m1px-fault7.jpg
scenery1m1px-fault8.jpg

Dělá to uplně při každém nastavení jak na ultra high vsechno, tak vsechno na min.. Asi se vrátím ke staré 4m/px :(
Uživatelský avatar
By Jurawood
#94757
Myslím že jsem už napsal že FPS kašlu, s tím problém není ... to mám kolem 50ti, k čemu? Stačí mě klidně 15 ale ať se načítají textury.
I když FPS externě zamknu na 1fps tak je to nedočtené...

Kubo, ne tohle není chyba nestíhání, tam máš někde pěknou krpu v instalaci, zkus vše povypínat a pustit pouze orto.
Samozřejmě orto je nedočtené naplno, ale to nemá načtené nikdo.
By ASG29
#94760
Buďte rádi, že máte textury v FSce. Já když vidím, jak dlouho budu muset ještě stahovat, vidím instalaci někdy kolem prázdnin... ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16