VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
#8968
Fotograf jednoho renomovaneho magazinu dostal za ukol udelat reportaz o velkem lesnim pozaru. Jeho sef mu vytelefonoval na letisti zapujceni maleho letadla i s pilotem. Fotograf dorazil na letiste hodinu pred zapadem slunce a opravdu, na letistni plose stala mala Cesna a v ni sedel pilot. Fotograf si vlezl s vystroji na zadni sedadlo a povida:
\"Tak honem do vzduchu!\"
Pilot nahodil motor a za chvilku se letadlo odlepilo od zeme. Letelo sice dost nevyrovnane, ale letelo. Fotograf rika:
\"Lette na severni stranu pozaru a udelejte tam nekolik nizkych pruletu.\"
\"Proc?\" zeptal se nervozne pilot.
\"Protoze chci udelat fotky. Jsem fotograf a fotografove delaji fotky.\"
Po kratke pauze pilot povida:
\"Chcete rict, ze nejste muj letecky instruktor?\"
#10078
Tri muzi prisli do motelu.
Recepcni uvedl, ze pokoj stoji 30 Kc a tak kazdy z muzu zaplatil 10 Kc.
Vsichni odesli na pokoj.
Po chvili recepcni zjistil, ze cena je nizsi a cini 25 Kc.
Vzal tedy 5 Kc a poslal poslicka, aby je vratil.
Ten vsak nevedel, jak rozdelit 5 Kc na tri stejne dily, proto kazdemu z muzu
vratil jen 1 Kc a 2 Kc si ponechal..
To znamena, ze kazdy z muzu nakonec zaplatil 9 Kc. Je to tak?
To je dohromady 27 Kc... Je to tak? Poslicek ma v kapse 2 Kc...Je to tak? To je dohromady 29
Kc... Je to tak?


Hmm, kde je teda ta koruna?!
#10086
No jako hlavní problém vidím, že to co prezentuješ není trojúhelník ale 4úhelník. Ty dva menší trojúhelníky nemají stejnou \"stoupavost\", takže výška těch dvou objektů není stejná, ten menší trojůhelník je na stejné délce vyšší, takže druhý objekt je v svém prostředku lehce vyšší (lze pozorovat pouhým okem) - rozdíl ve finále bych řekl že dělá právě ten jeden čtvereček, ne?
#10220
>> # Věž: \"Abychom zabránili hluku, uhněte prosím 45 stupňů doprava.\"
>> # Pilot: \"Co můžeme dělat za hluk ve 35000 stopách?\"
>> # Věž: \"Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi.\"
>> #
>> # Věž: \"Jste Airbus 320, nebo 340?\"
>> # Pilot: \"Samozřejmě, že Airbus 340\".
>> # Věž: \" V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty
> dva další motory.\"
>> #
>> # Pilot: \"Dobré ráno Bratislavo\"
>> # Věž: \"Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň\"
>> # Pilot: \"Chystáme se na přistání Bratislavo.\"
>> # Věž: \"Tady je opravdu Vídeň\"
>> # Pilot: \"Vídeň?\"
>> # Věž: \"Ano Vídeň!\"
>> # Pilot: \"Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy.\"
>> # Věž: \"OK, tak přestaňte přistávat a točte doleva.\"
>> #
>> # Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: \"No jo,
> přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už
> jsou dole.\"
>> # Pilot: \"To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj.\"
>> #
>> # Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku
> kokpitu:
>> # \"Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani výškoměr už nic
> neukazuje ...\"
>> # Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: \"Drž už hubu
> a zemři jako chlap!\"
>> #
>> # Pilot: \"Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce.
>> # Věž: \"Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru.\"
>> # Pilot: \"Stojíme na stojánce 2 a čekáme už věčnost na cisternu.\"
>> #
>> # Věž: \"Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2,
> Delta 1 a Oskar 2\"
>> # Pilot: \"Kde to je? My se tady vůbec nevyznáme!\"
>> # Věž: \"Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den.\"
>> #
>> # Pilot: \"Žádáme o povolení ke startu.\"
>> # Věž: \"Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?\"
>> # Pilot: \"Do Salzburgu, jako každý pondělí\"
>> # Věž: \"Dneska je úterý\"
>> # Pilot: \"To je super, tak to máme dnes volno.\"
>> #
>> # Pilot: \"Copak tady není žádný Follow-me-auto?\"
>> # Věž: \"Negativ, koukejte se dostat na Gate sám!\"
>> #
>> # Věž: \"Vaše výška a pozice?\"
>> # Pilot: \"Měřím 180 a sedím vepředu vlevo\".
>> #
>> # Věž: \"Máte dostatek paliva, nebo ne?\"
>> # Pilot: \"Ano\".
>> # Věž: \"Ano co?\"
>> # Pilot: \"Ano pane\".
>> #
>> # Věž: \"Oznamte nám očekávaný čas příletu.\"
>> # Pilot: \"Úterý by se mi docela hodilo.\"
>> #
>> # Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje Grip a tam
> napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které
> zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. Mechanici si to
> přečtou a zjednají nápravu a pak do formuláře napíšou co a jak bylo
> opraveno. Mají zcela zvláštní humor. Letecká společnost Quantas vydala
> knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém
> a řešení.
>> #
>> # Zapsaný problém: levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit.
>> # Řešení: levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.
>> #
>> # Problém: zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo
>> velice drsné.
>> # Mechanikova poznámka: automatické přistávání na tomto letadle není #
>> nainstalováno.
>> #
>> # Poznámka: něco je uvolněno v pilotní kabině.
>> # Mechanik: něco bylo utaženo v pilotní kabině.
>> #
>> # Poznámka pilota: mrtvý brouci na předním skle.
>> # Mechanik dopsal: byli objednáni živí brouci.
>> #
>> # Poznámka: autopilot v poloze \"držet výšku\" nechá letadlo klesat 60 m
>
>> za minutu.
>> # Mechanik: tento problém si nemohu předvést na zemi.
>> #
>> # Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle.
>> # Mechanik dopsal: hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.
>> #
>> # Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrtící páčka
> zastaví.
>> # Mechanik dopsal: proto tam také jsou.
>> #
>> # Zapsaný problém: Podezření na prasklé sklo.
>> # Mechanik: podezření je správné.
>> #
>> # Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí!
>> # Mechanik: po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.
>> #
>> # Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně.
>> # Mechanik: letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.
>> #
>> # Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává.
>> # Mechanik: cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových
> textů.
>> #
>> # Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině.
>> # Mechanik: byla namontována kočka.
>> #
>> # Zapsaný problém: Spod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to
>> zvuky jako by # trpaslík bouchal na něco kladívkem.
>> # Mechanik: trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.
>> #
>> #
>>
#16646
Radiokorespondence na moři:
1234: americká letadlová loď, změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi, vy změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, vy změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi s 64 bojovými letouny na palubě, vy změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, OPAKUJI VY změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi s doprovodnými plavidly, největší námořní vojenské síly na světě, VY změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, VY změňte kurz o 15st. jižně, tady kanadský maják.


Cessna 182 táhne Blaníka na laně a jsou nuceni prolétávat prostor třídy C. Cessna nemá rádio a tak koresponduje pilot Blaníka. Přibližně v půlce prostoru dostanou příkaz točit 90 stupňů doprava. Pilot Blaníka na to odpoví : \"A jak to mám udělat ? Zařvat z okýnka ?\"


Žák během výcviku má problémy s přistáním, nějak se mu nevedou.
žák: \"finále 18 pravé, žádám touch and go\"
TWR: \"touch-touch-touch-touch and go povoleno\"

Žák, totálně ztracen při navigačním letu, konečně najde nějaké letiště a řekne do rádia \"Veliké letiště s malou Cessnou 152 na okruhu, oznamte své jméno !\"

Posádka letadla British Airways žádá vytlačování od terminálu a věž odpovídá: \" A kampak hodlají nejzkušenější aerolinie na světě dneska letět bez podaného let. plánu ??\"

A/C: - Věž, žádáme stoupání
TWR: - Potvrzuji, jak vysoko hodláte stoupat ??
A/C: - Dokud to nespadne !!

DC-10 po trošku delším přistání...
TWR: American 751 Heavy, na konci dráhy doprava, bude-li možno, jinak Guadalupe exit z dálnice 101 zpět na letiště.

Letadlo už mělo každou chvíli odstartovat, ale v poslední chvíli se vrátilo z rolovací dráhy. Po hodině čekání konečně zase vyrolovalo a vzlétlo. Jeden cestující se ptal stewardky:
\"Slečno, nevíte, proč jsme se hodinu zdrželi?\"
\"Vím. Pilotovi se nezdál zvuk pravého motoru a hodinu trvalo, než jsme sehnali jiného pilota.\"

Pilot letadla ke kontrolní věži: \"Ahóój, vy tam dóle, hádejte, kdo bude přistávat!\"
Kontrolní věž zhasne světla na přistávací dráze a hlasí: \"Ahóój, vy tam nahóře, hádejte, kde jsme!\"

TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 naslyšenou
pauza
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 !
znovu pauza
TWR: USAF 353, jste jak moje žena - nikdy neposloucháte!!
Pilot: Věž, USAF 553, možná, že kdyby jste ji oslovoval správným jménem, tak by jste dostal lepší odpověď.

Bylo to v dobách Sovětského Svazu a kontrolování, TU-154 byl na krátkém finále v Oslu. V blízkosti dráhy bylo veliké pole.
TWR: \"Zkontrolujte [check] farmáře vpravo od dráhy\"
Pilot: \"Všichni pracují\", odpověděl sovětský pilot s čistě ruským přízvukem.

Pilot: Bay App, žádáme 8300 feet.
TWR: Proč žádáte 8300 ??
Pilot: Protože už dvakrát jsem tady byl v 8500 a málem jsem se srazil s šílencem, který letět ve špatné výšce.
TWR: To je dobrý důvod, 8300 feet schváleno.

Pilot: Vež, cessna 12345, finále dráhy 11
TWR: Cessna 12345, nejste na finále. Finále je, když už nemusíte zatáčet, aby jste přiletěl k dráze.

C-130 provádí IFR přiblížení do Frankfurtu:
TWR: AF1733, finále 27r, vzdálenost 8 NM. Před vámi UH-1, 3 míle, zmenšete rychlost na 130 knots
Pilot: Potvrzujeme, zpomalíme našeho ptáčka na 130 knots jenom pro vás
Po chvíli
TWR: AF1733, vrtulník před vámi, 1,5 míle, zpomalte ještě na 110 knots.
Pilot: AF1733 zpomaluje dál na 110 knots
TWR: AF33, jste 3 míle od bodu dotyku, vrtulník před vámi nyní 1 míli, zpomalte na 90 knots
Pilot (poněkud rozlobeně): Pane, víte, jaká je pádová rychlost C-130 ??
TWR: Ne, ale zkuste se zeptat vašeho druhého pilota, ten by to mohl vědět.

Pilot: OK-ABC, žádám instrukce pro vzlet
TWR: Pomalu přidejte plyn, zkontrolujte motorové hodnoty, udržujte přímý směr......

TWR: OK-ABC, točte doprava a oznamte kurz
Pilot: provedu, 341, 342, 343, 344, 345.....

Letiště O\'Hare, spousta letadel vyčkává ve vzduchu, posádky jsou nervozní, cestující znudění.
TWR: Všechna vyčkávající letadla, očekávejte další zdržení 20 minut
Neznámé letadlo: .....kurva...
TWR: Poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu
ticho
TWR: Poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu
ticho
TWR: Letadlo, které řeklo \"kurva\" ve vysílání, ozvěte se. American 411, to jste byli vy?
American 411: Negativ, my jsme kurva neřekli
NW 202: Approach, NW 202, my jsme kurva neřekli
Delta 55: Approach, Delta 55, my jsme taky kurva neřekli
NW 33: Approach, NW 33 ani od nás ta kurva nebyla..
.... a tak dále, všichni na frekvenci...

TWR: Hawk 20, je to stejné letadlo, které dávalo stav nouze před dvěma hodinama ??
Pilot: Negativ pane, jenom stejný pilot.

Začínající letuška se pta svych kolegů:
Jak dlouhý bude tenhle let?
Jeden steward odpoví:
hodinu dvacet
UTC nebo Local?
#85035
Ahoj lidi,

sice to sem patří okrajově ale třeba jako kuriosita:
před drahnou dobou jsem zaslechl v rádiu písnišku co v závěru má slova:

Žádné trosky, žádný pláč
Prostě jen vypnu počítač
A pak se klidně do postele svalím

když mi došlo že se v ní zpívá i simulovaném lítání a dneska jsem jí bez velkých potíží vyhledal:

Wabi Daněk - Las Palmas

http://www.wabidanek.cz/wabi-danek-las-palmas/

No,jak říkám, jako kuriosita :-)