VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#81090
Bezpečáka bychom tam ožrali během deseti minut!
Jinak dotyčný řídící byl opakovaně upozorňován, že to nemůže vyjít, koukal na obrazovku, sám si polohlasně šeptal, že to opravdu nemůže vyjít... no a když to skutečně nevyšlo, byl překvapen! Jméno nesmím ani naznačovat. :D
#81091
[quote="roadmonster"]Bezpečáka bychom tam ožrali během deseti minut!
Jinak dotyčný řídící byl opakovaně upozorňován, že to nemůže vyjít, koukal na obrazovku, sám si polohlasně šeptal, že to opravdu nemůže vyjít... no a když to skutečně nevyšlo, byl překvapen! Jméno nesmím ani naznačovat. :D[/quote]

O jméno mi nejde, to samozřejmě vím. Beztak se mi chtěl touto cestou pomstít, když jsem ho onehdá nařknul, že na věži chrápe ;)
#81093
potrefený věžník se ozývá bez mučení, bylo to na hraně, rozstup byl asi 4,2 nm, ale když mi i vedle sedící PB řekl, že by se tam měl vejít, tak sem to zkusil...

důležité je, že všichni dolétli v pořádku a těch pár tun paliva se ztratí (za několik let šetření z mého platu) , takže od teď voda a chléb :)
#81096
[quote="mrcouchette"]ale když mi i vedle sedící PB řekl, že by se tam měl vejít, tak sem to zkusil...[/quote]

xkrát jsem říkal, že není důležitá vzdálenost na finále mezi letadly.. Ale časovej rozstup.. plus vítr, plus typy letadel.. to si zapište za uši oba dva..
#81102
[quote="mrcouchette"]
...důležité je, že všichni dolétli v pořádku... [/quote]

No upřímně, trochu jsem při tom přerušení přistání taky zazmatkoval a jen tak tak jsme nebyli na dálnici či na poli před RWY.

EDIT: Jinak mě byl jasný výsledek hned v okamžiku, kdy dostalo ČSA lineup behind traffic and be ready... ;)
#81106
Chtěl bych taky poděkovat za parádní akci, na celej den jsem měl naplánované vyhlídkové lety nad Prahou.. No, po 16. hodině sem musel nedočkavce zklamat, poletí příští sobotu :) Večer jsem pak stihl provětrat PRDa do Benešova a zpátky... Vážně jsem přemýšlel na přílet do PRG, ale Z43 na app by při plném provozu asi moc ATC neuvítalo... :) (Občas na frekvenci padaly dobré hlášky, takže sem se při letu alespoň zasmál)...
Ještě jednou díky a snad bude příště více prostoru pro VFR (i když nás moc není).
Robert
#81107
[quote="radarada"]... Priste verime v jeste vetsi mnozstvi pilotu... :) Rada[/quote]

Pokud příště nepojedu s rodinou na předem plánované opékaní prasete jako tentokrát, budu lítat celou dobu od začátku až do konce.
Takhle jsem si vymohl, že si povezu zapůjčený notebook a dám alespoň jeden dva lety. Problém nastal, když jsem zjistil parametry onoho compu. Vestavěná grafika bez antialiasingu a podobných fíčur, RAM 512MB, Centrino 1,6GB nebyly zrovna pilot friendly, stejně jako tamější WIFI, což se projevilo okamžitě při radio checku (1/5). Přesto jsem s PMDG 737 absolvoval dva skoroslideshow lety a celkem si to užil. Ostatni mě sice měli za blázna, že se jdu zavřít s PC do ústraní a poletovat si s nějakými letadýlky, ale to je fuk. (Také se setkáváte s nepochopením ve svém okolí?)
Každopádně díky všem zúčastněným a doufám, že se něco obdobného bude brzy opakovat.
#81123
Predkladam nekolik fotek z fotoaparatu Lukase Krasnana.

V patecnim pracovnim nasazeni:
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0873r.JPG[/img]
Hlavne aby byl dodrzen pitny rezim:
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0874.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0876.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0878r.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0879.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0882.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0887.JPG[/img]
Sobotni dopoledni navsteva LKKV:
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0897.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0904.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0915.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0935.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0943.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0945.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0952.JPG[/img]
Zpatky do prace, PSO2011 zacina:
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0961.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0965.JPG[/img]
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0969.JPG[/img]
5ti hvezdickove ubytovani pro vetsinu ridiciho personalu:
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0971r.JPG[/img]

Akce byla zakoncena minutou ticha na miste posledniho odpocinku Pavla Svobody, dorazili i nekteri dalsi, kteri se primo neucastnili samotne akce:
[img=PSO2011]http://www.zdraviasila.cz/fly/pso2011/DSC_0977.JPG[/img]

Rada
#81132
[quote="radarada"]Predkladam nekolik fotek z fotoaparatu Lukase Krasnana.
Rada[/quote]

No, tímto za společnost TUIfly odpouštíme LK náklady na palivo a čas, které měl uhradit za sobotní selhání.

P.S. Stejně si na něj ale budu dávat pozor ;)
#81136
Vážení ATCs a Pilots
Dovolte mi co by zajišťovateli zázemí v LKKV všem poděkovat za účast a za atmosféru, kterou jste vytvořili během uplynulého weekendu.

A na závěr slovy klasika: \"Pánové a za rok na YRAV YVOLRAK\"

DĚKUJI

SH
#81141
[quote="Pavel"]Mě nezbývá než poděkovat, hlavně Standovi za poskytnutí prostor, techniky a za organizaci, ale i ostatním ATC za super zábavu. Už se těším na příští![/quote]
OT: Tyvoe, zabíjím brouka co mi lozí po monitoru, pak koukám jak vůl a říkám si: "Jak se sakra dostal dovnitř? To to budu muset rozebrat?!"... Za 15 vteřin mi to došlo :-D
#81142
[quote="Jindra"][quote="Pavel"]Mě nezbývá než poděkovat, hlavně Standovi za poskytnutí prostor, techniky a za organizaci, ale i ostatním ATC za super zábavu. Už se těším na příští![/quote]
OT: Tyvoe, zabíjím brouka co mi lozí po monitoru, pak koukám jak vůl a říkám si: "Jak se sakra dostal dovnitř? To to budu muset rozebrat?!"... Za 15 vteřin mi to došlo :-D[/quote]



Úplně to same u mě...naštvaný, že mi tu zas litaji mušky, tak ještě přemýšlím, jak ji šetrně sundat z monitoru, tak, že do ni fouknu a říkám si nějaka odolna muška...no....pak blik.
#81144
Super akce, jen nechápu to s těma muškama. A malilinkatá připomínka, občas bylo slyšet možná víc než ATC chtěli (heléé ku*á kam ho mám dát). Někdy mě to pobavilo, ale někdy to bylo trošku i rušící.
A propóó kdyže se to má opakovat?
#81146
Ještě jeden postřeh... Odletěl jsem z EDDS opožděně. Nahrál jsem si jejich scenery a hned vedle taxiway mi to vykreslilo dum a ja si ho nevsiml, takze jsem si to zopakoval. Mel jsem ulozenou nejakou pozici u gate, tak jsem ji nahral, ale asi se neco v 747 po... a prestal fungovat A/P . Respektive jsem ho musel odpojit nebot neudrzel vysku (problem podle me s naplnenim a centrazi letadla). Na langen radar jsem zahlásil unable RVSM, ale (byt jsem to 3x opakoval) nedostalo se mé výzvy. Naproti letělo cosi (ve stresu jsem si to nějak nezapamatoval). TCAS na mě začal řvát Traffic a pak mi začal říkat co dělat a něco ve smyslu keep altitude. Nebo něco jako dávej pozor na výškoměr. Už přesně nevím. Já tam bojoval s tím silným větrem, náklonama a ještě proti mě nějaká skořápka. Ale alespoň jsem poprvé viděl TCAS v akci. U výškoměru mi část zčervenala a zezelenalo pole, kde jsem se měl pohybovat. Moc pěkně udělané. Rád bych to ještě někdy viděl, abych si to prohlídnul pořádně. Je někdo, kdo by se se mnou chtěl sblížit na vertikální hranici pod 1000ft? Samozřejmě dozorováno ATC, aby nedošlo k tragedii a funkčním A/P ;-)

Petr
#81156
[quote="mipeba"] A malilinkatá připomínka, občas bylo slyšet možná víc než ATC chtěli (heléé ku*á kam ho mám dát). [/quote]

Je fakt, že když jsem v pátek úplně prvně oslovil řídícího, tak se nejdřív ozvalo: "Ty ..., a je to tady!"
Říkal jsem si, že je to jen shoda náhod a že to snad se mnou nesouviselo, ale stejně nic moc příjemnýho.