VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
Uživatelský avatar
By Marty
#80969
Ahoj piloti
Potřeboval bych od někoho z vás radu. Trochu jsem si hrál s nastavením FS obecně a od té doby mám problém s těmito incidenty. Takeoff chápu, ten to vypíše při vzletu jen nevím, kde dělám chybu. Je to evidentně rukama a pro představu o hodnotách přikládám:

REPORTED INCIDENTS
ID TIME POSITION ALTITUDE HEADING VS IAS FOB PITCH BANK ANGLE
TakeoffOverRotate 2011-04-07 14:46:58 50.0199953;8.5259179 377 ft 183° 747 ft/min 151 kt 6524 kg 13° 0°

Bank Angle
Nevím, jak tomu mám zabránit jeho překročení (předpokládám že to je 30 st náklonu) když je letadlo v režimu AP a FMC jej někam točí. Zkoušel jsem na Heading ovladači nastavit jen 25st ale stejně mě to občas chybu napíše. Jediný důvod jak si to vysvětluji je že když fouká vítr ve směru náklonu může dojít k dočasnému většímu překlopení než je 30st vlivem zvětšení plochy letadla na kterou vítr působí.
Ještě dodávám, že se jedná o WILCO 737 U tohoto letadla vím, že palubní sys při překročení začne hlásit Bank Angle ale to se jedná asi o nějaké mezní hodnoty. V mém případě vždy mlčí a překročí 30st hranici jen o 1-2 stupně. Zpravidla se o incidentu dozvím až po přistání, že k němu došlo někde na FL270

Díky za vaše reakce...
By Tommy
#80970
U vzletu je to 10°, takže to hold nesmíš překročit, já když mám rotate, tak za to začnu jemně tahat, pak silnějc, když vidím, že se blíží k 10°tak začínám zase povolovat, počkám na odlepení a Positive Rate, pak až začínám následovat FD na ty hodnoty TOGA :) Ten bank, to nevím, nikdy jsem ten problém neměl... snad pomohu jiní ;)
Uživatelský avatar
By Gelba
#80971
No správně by se mělo 3°/s a pak do positive rate pokračovat na 10° a pak pokračovat rychlostí V2+15. Tzn náklon tak aby si tam měl tu rychlost V2+15, což je většinou tak 20° náklonu. Let podle F/D je ovšem při vzletu zakázán! Mě se to ovšem taky často nepodaří tu rychlost dodržet...

No ten bank angle je u wilca problém, protože chvání jejich autopilota je někdy strašný. Mě to někdy začne vést úplně do háje, obvzlášť při LNAV, takže často zatáčky létám na ruku. To je podle mě to je jediný řešení, protže nevím proč ale 737 wilco si žere v zatáčkách neskutečný množství výkonu PC.

EDIT: A tu je to vlastně pěkně popsáno: http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Vzlet_B737
By ASG29
#81018
...ale já v tom reportu vidím: BANK ANGLE 0°
Ale je pravdou, že AP u všech addonů od Wilca (mimo Autobusů, ty neznám) se chová podivně, zvláště při letu na vysokém úhlu náběhu a v zatáčce. CX mi dokáže i spadnout po křídle... Opravdu to chce letět na ruku, dokud se nestabilizuje letadlo na \"rozumné\" rychlosti.
By oupa
#81021
[quote="Marty"]
REPORTED INCIDENTS
ID TIME POSITION ALTITUDE HEADING VS IAS FOB PITCH BANK ANGLE
TakeoffOverRotate 2011-04-07 14:46:58 50.0199953;8.5259179 377 ft 183° 747 ft/min 151 kt 6524 kg 13° 0°
[/quote]

13° pitch je přes limit, který je pro B737 nastavený na 10°. Z hlediska metodiky měření je tam drobná obtíž a to ta, že při vzletu je snímkování nastaveno na 100 ms. Bohužel, občas se FSka opozdí s daty a následkem toho vyhodí událost odlepení se zpožděním, klidně i pár desítek feetů nad zemí. Takže u tohoto typu incidentu se vyplatí podívat se, jaká byla výška při incidentu a jaká je výška letiště.