VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#80454
Pánové už jsem při x eventech zažil, že jsem všem koukal na záda, tak teď jsem si to aspoň částečně vynahradil.
Screenshoty nějaké mám, ale z CTP jsou stejně nejlepší obrázky z VROUTE apod.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

P.S. Jsme to opravdu my a né partička z AF.
#80461
Pro shrnutí:

Toronto (Od našeho zvláštního zpravodaje)

Dnes bylo na letecké virtuální síti VATSIM viděno nevídané. Z důvodu obavy z radioaktivního prachu/oblaku, či deště po nedávném zemětřesení a následném tsunami v Japonsku, kde byla v prefektuře Fukušima poškozena jaderná elektrárna Fukušima1 se spousty lidí vydaly na útěk směrem do USA. Z ČR byla vypravena 4 letadla. 2× Boeing 747 (Czech Airlines a TUIfly s letouny zapůjčenými od AirFrance), 1× Boeing 777 (Czech Airlines, také zapůjčený od AirFrance) a 1× Boeing 757 (Czech Airlines, zapůjčený od ThomasCook Airlines). Pod vedením kapitánů Vladislava Oupického (CSA121), Jiřího Lamberta (HLX004), Romana Šilinka (CSA464) a Ondřeje Kurce (CSA7CA), který si na jeden den půjčil kapitánskou frčku. Již nad Německem si některé z nás rozebrali řídící. Nad německem musel být CSA464 vektorován kvůli stoupání, neboť letadlo pilotované pilotem Čondrou se mu lepilo na výfuk od APU. Následně byly všichni piloti seřazeni do úhledného štrůdlíčku, jako ve školce. Pokračoval klidný let nad ostatními evropskými státy. Když letoun pilotovaný Čondrou přeladil na Shanwick Control pro ocean clearence, čekal 35minut, než se dostal ke slovu. Následně po vyřízení povolení procedura od přeladění trvala pilotovi Oupovi asi 5 minut, což jsem považoval za diskriminaci a zvažoval telefonát panu Kocábovi. Následně pokračoval let nad Atlantikem, kdy bylo na frekvencích opravdu narváno a každý se snažil nacpat svoji maličkost do éteru. Nad Atlantikem se tyto piloti rozdělili, neboť silnější stroje, letí prostě rychleji. Následné klesání a přelazování nad Kanadou již probíhalo celkem v poklidu. Na finále piloti zápasily se silným větrem (Na letu před CSA7CA, tj. tuším CSA464 byly podávány očividně fazole), ale pořád lepší, než posilovna. Po dojetí na stání následovalo skupinové foto a útěk kapitánů na Whisky (Focení na pojížděče, co neberte to :) ).

Během letů z Prahy ještě CPT Bína / CPT Popule letěli z Paříže do Cincinnati a vezli žabožrouty, frantíky a zakladatele jaderné energetiky jak jinak, než do... bezpečí.

Následně se ještě několik lidí rozhodlo vzít nohy na ramena a musel být vypraven ještě jeden letoun, který ještě momentálně teď letí nad Atlantikem pod vedením Filipa Červeného.

Nyní jsou všechny Torontské prádelny v plném provozu, neboť košile pilotů náramně zežloutly.
#80464
1. snímek: Náš pohled na věc. :)
2. snímek: Kokpit nebo kancelář?
3. snímek: Inbound 5430N, FL360, .84

Fotky nejsou všechny, ale aby toho nebylo zase moc... Jinak super to bylo. Snad poprvé v životě, co jsme měli ATC od GND do GND a přes ocean...

to Čondra: Díky :)
#80479
Takže pár postřehů ze včera i ode mně:

Mohlo být pár minut po půl dvanácté, když jsme se s kolegou sešli před severním terminálem 5 letiště Charlese de Gaulla v Paříži. Netrvalo dlouho a propletli jsme se s našimi kufříky k pasovému odbavení posádek. Pár minut poté jsme vstoupili na palubu našeho Boeingu 767-200 připraveného na stojánce Z5. Cestou terminálem jsme se dohodli, že pilotem letícím bude Tomáš, jelikož má s daným typem letounu bohatší zkušenosti. Vzal jsem si tedy pro dnešek na starost komunikaci, tušíce obdobně velký zážitek. A opravdu byl :D. Po příchodu na palubu se Tomáš vydal na exterior inspection, zatímco já se postaral o oživení \"studeného a černého\" kokpitu a pustil do trupu chladný vzduch ze země. Jakmile jsme měli úvod za sebou, začali boardovat kaštani. A že jich bylo. Celkem 315. Papíry ready, meteo prostudované, a tak jsem se jal hlásat naši připravenost na de Gaulle clearance delivery. Nefunkční ATIS nám práci nikterak neulehčil, ba naopak. Dostali jsme hned úvodem špatnou odletovou trať ze špatné dráhy. Vyřešeno dvěma větami a my mohli pokračovat na pařížského groundaře...Po dokončení všech nezbytných úkonů jsme ohlásili připravenost k vytlačení. Odbrzdit, aby se do nás francouzi mohli z vesela opřít. Po dokončení všech potřebných věcí a ustabilizování motorových hodnot jsme byli připraveni k pojíždění. Ale ouha...v rozporu s povolením jsme měli jet na RWY 26R místo na RWY 27L, která by pro nás byla mnohokrát výhodnější. Po rychlé poradě a kontrole paliva, jsme to, ač neradi, přijali. Slušně řečeno, pojížděli jsme celých 16 minut na vyčkávací místo 26R, kolem vystaveného Concordu a čtyř jižních terminálů. Na h/p 26R jsme stáli kvuli hustému provozu dalších 12 minut, takže náš odlet byl opožděn přesně o 13 minut. Ve vzduchu už to šlo naopak velmi hladce a krátce po přeladění na Paris North departure jsme stoupali FL190. Pár mezihladin nás dělilo od naší cestovní FL360, ale po dalších 20 minutách jsme i tuto dosáhli. Let probíhal klidně a cestující vzadu se kochali pohledem na jižní břehy Anglie a kanálu La Manche z výšky 11 000m. Provoz byl stále hustější a tak jsem se po vstoupení do NATu nemohl, jako mnoho ostatních kolegů, dostat delší dobu ke slovu. Poctivě jsme si ale zapisovali časy přeletu jednotlivých bodů a čas do následujícího, abych to mohl posléze Shannon Controlu vše podiktovat :) Let jako takový probíhal velice klidně a první polovinu oceánu jsme zvládli za necelé tři hodiny, díky velmi mírnému, neturbulentnímu větru. Odladěni na Gander Center jsme vystoupili z NATu a tím začala velmi dlouhá etapa letu nad Labradorem, výchovním pobřežím Kanady a USA, postupně dále do vnitrozemí. Let nám začal znepříjemňovat velmi silný vítr přímo do čumáku, dosahující rychlosti až 120kt. Nastal podvečer našeho času a my jsme logicky dostali hlad. Nebylo nic jednoduššího než si požádat o pizzu, speciálně vezenou pro potřeby dnešního letu přes louži. Po výborné večeři následovala večerní kávička, doprovázená neustálým sledováním situace v letadle, na frekvenci i na letišti příletu. Přelaďováni na jednotlivá oblastní střediska řízení nám let celkem dobře ubíhal. Uprostřed letu nad Clevelandem, přítomni na frekvenci Cleveland Center, jsme ale dostali chuť na (zaslouženou) zaocenskáskou cigaretu. Vzhledem k malému provozu a klidu v éteru jsme si řekli, že budeme upřímní: \"CSA75L is going out for a cigarette break, expect approximatelly 10 minutes...\" Odpovědí nám bylo lakonické \"YES!\" :D :D V příjemné náladě jsme pokračovali až do Ohia, kde jsme pod vedením Cincinatti approach zklesali nejprve do FL260 a poté přímo 11000ft, přesně podle mapy. Přistání se navzdory avizovanému vizuálu, konalo klasické ILS. Po 9 hodinách ve vzduchu, nám to však přišlo více než vhod.
Cincinatti ground nám chtěl zřejmě přidělit nějakou důležitou stojánku, nicméně to po čtvrtém pokusu vzdal a dal nám jednoduše \"...taxi to the apron and then on your own discression\".
Parkovací brzdy aktivovány přesně 09:18h po odbrždění v Paříži.

Byl to velmi silný zážitek a naprosto profesionální práce a součinnost všech, co se podíleli.

Děkujem za společnost a těšime se zas někdy :)

PP + TB
#80489
Taky (ač opožděně) přidám pár screenů...

Všichni čtyři pěkně u/na RWY24

Obrázek

- zde bylo docela komické, že jsem podlehl chování jiných pilotů (startujících před námi) a chtěl pojíždět k RWY06, přičemž zbytek skupiny byl připraven na start z RWY24. Takže jsem chvíli stál na křížení A1/Z a řešilo se odkud se poletí ;)

Situace nad Evropou...

Obrázek Obrázek Obrázek

Zde doporučuji věnovat pozornost faktu, že ČSA si od AIR FRANCE pronajaly speciální verzi B773. Zkrátka se šetří všude.

Obrázek Obrázek

Někde nad vodou...

Obrázek Obrázek Obrázek

Zase přehled situace...

Obrázek Obrázek

Předjíždíme B744 British Airways...

Obrázek

Situace za vodou...

Obrázek

Letadla již omezením rychlostí seřazena na přílet, takže v dohledu nikdo ;)

Obrázek

Už jsme tady - TORONTO (CYYZ)

Obrázek

Příletovka na RWY06L vede téměř přes letiště, další příležitost na nějaký ten screen...

Obrázek

DLH473 a CSA121 již zřejmě v ose RWY06L...

Obrázek

Trocha bočního větru, nakonec to nebylo tak hrozné (ATIS hláil tuším 360/11G17KTS)...

Obrázek

Pojíždíme k terminálu 3, právě dosedla CSA464...

Obrázek

A závěrečné pózování u terminálu 3...

Obrázek