VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#77879
Vždycky, když se chci podívat na seznam codesharů Alitalie (a zkontrolovat, kde jsem ještě nebyl), mám možnost buď ve flightplanneru kouknout na lety z LIRF (a odečíst Prahu), nebo tady na fóru hledat takový to schémátko od Oupy, kde hned na první pohled vidím, kam to je a jak asi daleko. Přitom by bylo pěkný, kdyby na úvodní stránce ČSAv byly ty dvě okýnka s vlaječkama klikatelný, stejně vypadaj jak tlačítka ;) Co takhle kdyby tam byly odkazy na ty schémátka?

EDIT: Bude u codesharů (a potažmo i u zimních charterů) nějaký bonusík za kompletní odlítání?
#77880
[quote="roadmonster"]Přitom by bylo pěkný, kdyby na úvodní stránce ČSAv byly ty dvě okýnka s vlaječkama klikatelný, stejně vypadaj jak tlačítka ;) Co takhle kdyby tam byly odkazy na ty schémátka?
EDIT: Bude u codesharů (a potažmo i u zimních charterů) nějaký bonusík za kompletní odlítání?[/quote]

Takovej byl plán, ale není aktuálně čas. Bonusy budou za codeshary i chartery.
#79043
Ahoj, mám 2 přáníčka..

1) Udělat, aby se při koupení OnDemand letu dalo nějak dostat do flight planneru a vyjet briefing.

2) Do Šemíka tratě do PSS.


Aby to Oupa udělal, je potřeba širší zájem, tak kdo by tyto věci uvítal, nechť se, prosím, veřejně ohlásí.

Děkuju, O.
#79268
Aha, no je to trochu jinak, kontrolují se pouze lety tam, myšleno z lokálního hubu do jednotlivých místních destinací. Takže sorry za nepřesnost v zadání. V případě námitek upravíme na obousměrné :)
By Mimikra=>CSA128
#80241
Vážené vedení, dnes jsem se spojil, ač nejsem jejich příznivcem, s kolegy z IVAO. naše debata se točila kolem nemožnosti skládat zkoušky na této síti a je tím pádem diskriminována.

Pevně věřím že v jejich řadách by se našlo \"pár\" jedinců, schopných zastupovat naši pobočku na síti Ivao, ve smyslu školení a výcviku leteckého personálu (dále piloti), na stejné úrovni jako na síti VACC (VATSIM), a tím pomoci k rozšíření našich řad o AKTIVNÍ piloty na jiném systému.

Věcně tedy proč tuto debatu vyvolávám je že na našem webu v bodech 3# a 4# stojí tyto věty: Registrujte se na síti VATSIM nebo IVAO, a dále, Stáhněte si software potřebný pro připojení. Myslím si že všichni piloti by měli mít stejné podmínky ať už jsou na VACC či IVAO co jejich dalšího rozvoje a vývoje týče.

Tímto vedení předem děkuji za jeho vyjádření k danému problému, a tímto otevírám zároveň diskuzi z řad pilotů.
#80242
Mně osobně už delší dobou vrtá hlavou, čím je dáno, že ČSAv létá na Vatsimu (z obecné hledska, létají tu skoro všichni, včetně staffu) a např. TVSv na Ivau (opět, takřka všichni)...

Je to trošku divný, když na našem nebi lítá pravidelně jeden až dva Skytravely a na \"jejich\" nebi zas většina TVS apod. a žádný ČSA...
#80248
Výcvik pilotů je na IVAu možný. K výcviku se většinou používá jen ČSAv TV a Teamspeak.
Jediné čím se neangažujeme na IVAu jsou eventy a praktické zkoušky.

Praktické zkoušky jsou na VATSIMU hlavně proto,že osobně známe všechny řídící a známe jejich profesionalitu (čímž neříkám, že na IVAu to tak není).
Hlavně víme na koho se obrátit a pak komunikace a sjednání zkoušky je už zaběhlá událost.
Oni jsou už obeznámeni s našimi postupy a nároky, takže není co řešit. Jen to občas upřesníme.

Doposavaď zatim nikomu z IVAa, co dělali zkoušky, nedělalo problém si kvůli zkoušce nainstalovat třeba SB a jednu zkoušku si obletět na VATSIMu.
Kdyby třeba bylo víc zájemců o praktickou zkoušku na IVAu tak se to dá domluvit, ale většinou je to tak, že máme třeba 5zájemců z VATSIMU a 1z IVAA. Lidi z IVAA nijak nediskriminujeme, ale zájemci z IVAA nám vždycky vyšli vstříc a podstoupili zkoušku na VATSIMU, čímž zrychlili vlastní proceduru i ušetřili náš čas.

Nedostatek informací o připojení k IVAU je způsoben tím, že nikdo nelítáme pravidelně na IVAu (osobně jsem tam párkrát letěl jen párkrát). Takže pokud tam vidí nedostatky, není problém napsat support@csavirtual.cz jak konkrétně daný text máme změnit.
#80251
[quote="Mimikra=>CSA128"]Pevně věřím že v jejich řadách by se našlo "pár" jedinců, schopných zastupovat naši pobočku na síti Ivao, ve smyslu školení a výcviku leteckého personálu (dále piloti), na stejné úrovni jako na síti VACC (VATSIM), a tím pomoci k rozšíření našich řad o AKTIVNÍ piloty na jiném systému.[/quote]

To by bylo fajn - ať se přihlásí, již pár let na ně marně čekáme.

--

Co se týče letů, za rok 2010/11 to vypadá takto: VATSIM 6 : 1 IVAO. Nicméně hodnocení toho poměru je nesnadné - máme být rádi, že se piloti příliš nedrobí mezi dvě sítě? Prospělo by něčemu, kdyby se na IVAO vyvinula stejně silná komunita? Je tam vůbec potenciál, aby se tak stalo...? Nebo by bylo lepší, aby aerolinka existovala pouze na jedné síti, zato v ještě větším počtu?

Jinak souhlasím s Filipem, nezaznamenal jsem (za svou krátkou kariéru) případ, že by byl zásadní problém u pilotů s tím, že se zkouška udělá na VATSIMU (za což nejmenovaným pilotům je třeba poděkovat). Já zas třeba dělal s někým kontrolní let na IVAO, a taky to šlo - je to prostě vždy o dohodě.
By Mimikra=>CSA128
#80299
[quote="oupa"][quote="Mimikra=>CSA128"]Pevně věřím že v jejich řadách by se našlo "pár" jedinců, schopných zastupovat naši pobočku na síti Ivao, ve smyslu školení a výcviku leteckého personálu (dále piloti), na stejné úrovni jako na síti VACC (VATSIM), a tím pomoci k rozšíření našich řad o AKTIVNÍ piloty na jiném systému.[/quote]

To by bylo fajn - ať se přihlásí, již pár let na ně marně čekáme.

--

Co se týče letů, za rok 2010/11 to vypadá takto: VATSIM 6 : 1 IVAO. Nicméně hodnocení toho poměru je nesnadné - máme být rádi, že se piloti příliš nedrobí mezi dvě sítě? Prospělo by něčemu, kdyby se na IVAO vyvinula stejně silná komunita? Je tam vůbec potenciál, aby se tak stalo...? Nebo by bylo lepší, aby aerolinka existovala pouze na jedné síti, zato v ještě větším počtu?

Jinak souhlasím s Filipem, nezaznamenal jsem (za svou krátkou kariéru) případ, že by byl zásadní problém u pilotů s tím, že se zkouška udělá na VATSIMU (za což nejmenovaným pilotům je třeba poděkovat). Já zas třeba dělal s někým kontrolní let na IVAO, a taky to šlo - je to prostě vždy o dohodě.[/quote]

Jak říkám nejsem fanda IVAO, ale zase jsem přijal informaci o cca 20 žádostech a ti lidé tam za nás nelétají, né z důvodu že by se sb nedal nainstalovat, ale i z toho důvodu že člověk který je trainee zná "své" řídící na IVAO, a je to pro ně "domácí půda", osobně pevně věřím že se nám zde ozvou... Každopádně by dle mého bylo vhodné zmínit na webu, že primární ordinační sítí jest VACC a nebo rozjet systém pod obojí, osobně jsem PROTI drobení aerolinky na obě sítě ale toto by se dalo vyřešit hlasováním všepilotového pléna.

A opětovně děkuji za rozjetí této debaty, jelikož všichni nemáme přístup např. ke statistice o využití té které sítě, a to mimo jiné vrhá na danou problematiku úplně jiné světlo.
#80357
Co se týče těch praktickýh testů, už je zde i pilot, který se na praktické zkoušky regnul na VATSIM... což by nemusel být problém pro ostatní. Navíc to potencionálně zvyšuje možné procento nových pilotů :-).
#81580
Ahoj, vážené pilotčenstvo.

Poslední dobou létám s ČSAV TV a poznávám, že daleko více dodržuji Checklisty, všechny možné procedury, omezení atd., když vím, že na mě může někdo koukat. Honila se mi tedy hlavou myšlenka, co zavést, aby byla TV povinnou výbavou pilota? Když už tu hodnost jednou má a instruktoři ho naučily ty postupy, tak se přeci nemusí bát, že by to někdo viděl. I když každý se občas splete.

Č.
#81581
[quote="Čondra87"]Ahoj, vážené pilotčenstvo.

Poslední dobou létám s ČSAV TV a poznávám, že daleko více dodržuji Checklisty, všechny možné procedury, omezení atd., když vím, že na mě může někdo koukat. Honila se mi tedy hlavou myšlenka, co zavést, aby byla TV povinnou výbavou pilota? Když už tu hodnost jednou má a instruktoři ho naučily ty postupy, tak se přeci nemusí bát, že by to někdo viděl. I když každý se občas splete.

Č.[/quote]

Jsem pro, s ČSAV TV létám, je to lepší, nutí to člověka si dávat trochu víc pozor a je to taky přínosný hlavně v tom že, občas někdo napíše a poradí co dělám špatně a na co si dávat bacha.
By Roman Szotkovski
#81584
Jasně, že by to mělo být povinné. Jak jinak by potom mohli všichni kontrolovat kvalitu provedeného letu? S ČSAV tv je to kapánek lepší, když můžou nováčci pozorovat, jak se lítá :-D

Tedy jsem pro
#81585
Ale naopak těm, co jim to moc nejde by se to mělo paušálně vypínat...... Protože to právě pak ty nováčky mate. Viz. dnešní estempore jednoho pilota v Mošnově, co jsem viděl.
#81589
Ano. Aby se ještě kontrolovalo komu brodcast \"zaponout\" a komu ne je blbost. Podle mě je ideální stav tak jak to teď je, tedy na rozhodnutí pilota. Nemá cenu komukoliv něco nutit, když se nemá za co stydět tak to každý nechá zapnuté, jak to v defaultu je.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 37