VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#79635
Jako on už to tu někdo psal, kdykoliv vojáci cokoliv nakupují, tak se mi otevírá kudla v kapse. Chybí jasná koncepce co by ta nadzvuková letadla vlastně měla dělat a k čemu sloužit. Na ev. výboje vůči sousedům jsou jakožto 4 generace s poměrně solidním radarovým odrazem nepoužitelná, na obranu je nepoužitelný jejich počet. Pokud mají sloužit pouze na zachytávání civilních letadel, pak ale nesedí ten počet, protože na to obvykle stačí 2+2 letadla, nebo 6 kusů ať nežeru. A vezmeme-li to do důsledků, pak by na zachytávání civilních letadel (nejen vzhledem k velikosti ČR) stačila spolupráce s ostatními státy, které nadzvukové letouny mají a platit si pohotovost letadel by vyšla neporovnatelně levněji než si kuli tomu kupovat letadla vlastní.

AČR je s přehledem největší dojnou krávou a zdrojem úniku financí ze státního rozpočtu, které by se daly jistě využít smysluplněji, k užitku nás všech.
#79643
Potom jsou ale zbytečné Alcy, bitevní vrtulníky, transportních by stačilo jen pár, CASY jsou zbytečné, protože na přepravu vojáků stačí Airbusy.... Prioritou by měla být soběstačnost v zajištění vlastního vzdušného prostoru. Mělo by se přeci jen myslet na to, že současný stav - EU, NATO, ikdyž tomu (zatím) nic nenasvědčuje, nemusí být trvalý. Ve své podstatě by bylo zrušení nadzvukových letadel i kontraproduktivní (plno lidí přijde o práci, stávající základna bude z velké části k nepotřebě, nutnost platit za ochranu - ta se musí platit ať letadla lítají nebo sedí na zemi.....).
Tyhle problémy vznikly už tehdy, když si pár idiotů na velitelství ruku v ruce s politikama, co ničemu nerozumí, rozhodlo zbavit MiGů 29. V rámci splácení dluhů mohli rusové dodat pár nových strojů, zajistit součástky a byl klid. Mi-35 jsou nám k ničemu, protože jsou jednoúčelové a jen pro podporu bigošů. Teprve nyní se mohlo řešit, co udělat za několik let, až by MiGům končila životnost. Ušetřily by se peníze za pronájem Gripenů...
#79647
Pokud už máme nadzvukové letectvo zachovat, jedinou reálnou možnost vidím v odkoupení Gripenů. Žádný dvoumotorový stroj podle mě nepřichází v úvahu (F-15 a F-18 ani omylem, Rafale ani Typhoon asi taky ne), protože provoz je prostě příliš drahý. A rozhodujeme-li se mezi zbylými, tj. cca Gripen vs. F-16, je Gripen ze zmíněných důvodů docela jasná volba.
Osobně nejsem žádný extra militarista a nejsem z AČR a pochybných nákupů (Pandury...) moc nadšený, ale faktem zůstává, že jako svrchovaný stát bychom funkční armádů mít měli - a pokud ne kvůli tomu, tak minimálně kvůli závazkům, co máme k NATO.
#79649
No, ono AČR :D :D my máme profesionální armádu, ale to co jí velí (ministerstvo obrany) je tak trochu víc neprofesionální :P :D Myslím že nadzuvkové letectvo je nám trochu na nic...tu forsage stejně nevyužijou, tak proč jí v tom éru mít, L-159 jsou pro nás dobrý, a dopraváky nadzvukově už pár let nelítaj :) takže nevím proč se armáda zabejvá koupí americkejch stíhaček...a když už, má přece Gripeny, sice byly trošku předrařžený, ale daňoví poplatníci rádi připlatěj :P no a zázemí tu už je, co se Gripenů jako ér samotnejch týče...
By Nathaniell
#79651
[quote="Tommy"]...tu forsage stejně nevyužijou, tak proč jí v tom éru mít, L-159 jsou pro nás dobrý, a dopraváky nadzvukově už pár let nelítaj :) takže nevím proč se armáda zabejvá koupí americkejch stíhaček...[/quote]

To letadlo se nejdřív musí dohonit ;). Můžeš si zkusit i v FSce, jaké to je, nahánět letadlo s podzvukovým a nadzvukovým letounem :).
#79654
[quote="Tommy"]No, ono AČR :D :D my máme profesionální armádu, ale to co jí velí (ministerstvo obrany) je tak trochu víc neprofesionální :P :D Myslím že nadzuvkové letectvo je nám trochu na nic...tu forsage stejně nevyužijou, tak proč jí v tom éru mít, L-159 jsou pro nás dobrý, a dopraváky nadzvukově už pár let nelítaj :) takže nevím proč se armáda zabejvá koupí americkejch stíhaček...a když už, má přece Gripeny, sice byly trošku předrařžený, ale daňoví poplatníci rádi připlatěj :P no a zázemí tu už je, co se Gripenů jako ér samotnejch týče...[/quote]

Jenže ono to není o tom že L-159 nám stačej...Je sice pravdou že po dodání prvních kusů se nevědělo jak alcy použít, ale z odchodem migin do výslužby se staly alcy ty nejlepší stroje na výcvik na nadzvukové stroje s novou avionikou. Alcy jsou nám pouze na pozemní poporu leteckým návodčím, bo dopravák nedohoní a ve vzduchu se taky bít nebude (je sice pravdou že v soubojích na cvičení s f-16 celkem obstály), což naplňuje část jejich současného výcviku, ale tou hlavní částí je stále příprava na nadzvukové stroje. A v případě absence nadzvukového letectva by systém lehkých bitevníků poměrně ztratil smysl (už i tak jich je dost ve skladech). Podobná situace už nám tu nastala několikrát, např. po zrušení strojů SU-25 a SU-22, pak také nebylo na co cvičit...A také tu samozřejmě máme nějakou tradici stíhacího letectva od počátků čs. letectví.
#79664
[quote="Filipos"]Pokud už máme nadzvukové letectvo zachovat, jedinou reálnou možnost vidím v odkoupení Gripenů. Žádný dvoumotorový stroj podle mě nepřichází v úvahu (F-15 a F-18 ani omylem, Rafale ani Typhoon asi taky ne), protože provoz je prostě příliš drahý. A rozhodujeme-li se mezi zbylými, tj. cca Gripen vs. F-16, je Gripen ze zmíněných důvodů docela jasná volba.
Osobně nejsem žádný extra militarista a nejsem z AČR a pochybných nákupů (Pandury...) moc nadšený, ale faktem zůstává, že jako svrchovaný stát bychom funkční armádů mít měli - a pokud ne kvůli tomu, tak minimálně kvůli závazkům, co máme k NATO.[/quote]

Jenže 16 stíhaček NENÍ funkční letectvo. V případě konfliktu třeba hypoteticky s Polskem, by těchto 16 stíhaček vydrželo bránit hranice 10 minut.

Takže ta otázka, k ČEMU ty letadla vlastně jsou, je naprosto namístě. A k ochraně suverenity vzdušného prostoru to prostě být nemůže.
#79670
No to je hodně hypotetické. Nedovedu si představit (za současné politické situace) konflikt s Polskem ani s jinou námi sousedící zemí.
To, že máme (pronajaté, tj vlastně nemáme) Gripeny mi připadne tak trošku politikaření vůči občanům ČR, něco jako, \"helejte, měli jsme MIG-29 (Slovensko má), ale my jsme lepčí, máme tuty Saaby\". Konec konců, jediné, z čeho má za své těžce odvedené peníze člověk-aviatik radost, je právě pohled na tyto stoje na různých leteckých dnech. To je jediný okamžik, kdy jsem tak trošku rád, že je máme. Jenže... ne každého letadla zajímají a ne každý chodí na letecké dny. Za celou dobu co ty letadla ČR má, nikdy nebyly použity jako zbraň, což je jejich primárním účelem. Trošku drahé divadýlko, řekl bych... Nebo snad naše Gripeny někdy na něco vystřelily a bylo to k dobru naší vlasti? O ničem takovém nevím. Těch pár zásahů proti \"narušitelům\" by Alcy zvládly taky (můj soukromý názor).
Tedy, do těch sraček v kterých už teď jsme ještě kupovat nových 10 nebo kolik stíhaček? Naco proboha? To už i já aviatik a přiznivce bliju.... Kde je vojsko z Blaníka? POTŘEBUJEM VÁS! :-)
#79677
Podívej se na to z druhé strany: jseš \"cesťák\" v éru, které je (z jakékoliv příčiny) v nouzi. Potom i blbý doprovod stíhačky - nemluvě o tom, že se s pilotem dá komunikovat vysílačkou - ti přijde jako \"spása\". Žádný stát nemá stíhací letadla pro ostrou ochranu svého prostoru. Tedy, kromě američanů, a ti si to jen namlouvají... Pokud by došlo k útoku, tak se obránce o tom dozví tak pozdě, že může maximálně jen uskutečnit odvetu. To věděli třeba izraelci, proto na Egypt a spol. zaútočili jako první a s úspěchem. Vědělo se to i za dob, kdy naše letectvo čítalo stovky letadel. Stačilo mi, když nám v Bechyni sdělili, kolik máme času od zjištění napadení k samotnému útoku na letiště. Za tu dobu bych tak maximálně vyběhl před barák s polní, do rozptylu by mi chyběly další dva kilometry...
ALCA může posloužit jen proti (pro) pomalu letící cíl. Její maximálka je skoro stejná, jako cestovní rychlost dnešních dopraváků. Rozhazování peněz nás všech mne taky sere, ale když už se jednou rozhodlo, že budeme v tomhle samostatní, tak ať se to tedy děje dál. A tady je vlastně jen jedno řešení - odkoupení stávajících Gripenů.
Je pravdou, že pro naše potřeby se mohlo jít tehdy (90-tá léta) cestou Rumunska: modernizace části MiG-21 a ponechání si jedné letky (o sníženém stavu) MiG-29. Tím pádem by se potřeba náhrady řešila teprve nyní a bylo by na ní relativně dost času. A že je stíhací letectvo k ničemu? I účast na leteckých show zvyšuje \"prestiž\" jak armádního letectva, tak tím i celé ČR. A ještě větší zásluhu na tom mají akce jako ochrana Pobaltí. Je to sice smutné, ale tahle prestiž dokáže v rámci mezinárodní politiky velice pomoci. Tohle věděl Masaryk, Beneš i Svoboda... A bez nich by nikdy nebyla ČR, potažmo ČSR, tím, čím je. Samozřejmě že si jsem vědom \"ideologií\", kterým ta prestiž sloužila.
#79743
Letadla Iran Air v Praze nenatankují, letiště přijde o poplatky

Airbus A310 patřící letecké společnosti Iran Air včera v Praze tankoval naposledy. Od dnešního dne nebude této společnosti palivo poskytovat ani plnící firma Lukoil. Je to důsledek amerického embarga, které souvisí s iránským jaderným programem. Spojené státy tlačí i na zahraniční dodavatele paliva, aby letadla Iran Air neplnili, píše o tom server planes.cz.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... o-poplatky

Obrázek
#79744
Zisky aerolinek letos klesnou téměř o polovinu kvůli ropě

Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA) dnes kvůli růstu cen ropy snížilo odhad čistého zisku světových aerolinek pro letošní rok na 8,6 miliardy dolarů (zhruba 150 miliard korun) z dříve předpokládaných 9,1 miliardy dolarů. Zisk by tak měl klesnout téměř o polovinu z loňských 16 miliard dolarů.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... kvuli-rope

Obrázek
#79745
Aerolinkám easyJet roste počet přepravených cestujících

Nízkonákladová letecká společnost easyJet přepravila v únoru 2011 o 13,1 procenta více cestujících než o rok dříve, za 12 měsíců končících letošním únorem pak toto číslo vzrostlo z 46,7 milionu na více než 50,7 milionu cestujících.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... estujicich

Obrázek
#79746
[quote="SenorAmigo"]Nehoda vrtulníku ve Slaném : http://www.planes.cz/cs/photo/1100297/e ... lany-lksn/[/quote]

Doplnění...

Policii spadl vrtulník, pojistka nehodu nekryje

U Slaného na Kladensku se ve středu v podvečer při cvičném letu a následném přistávacím manévru poškodil policejní vrtulník. Jak Novinkám řekl Jaroslav Ibehej z policejního prezidia, při nehodě vznikla jen hmotná škoda na stroji, nikdo nebyl zraněn. Vrtulníky policie však nemají havarijní pojištění, jak Ibehej potvrdil.

http://www.novinky.cz/krimi/226949-poli ... kryje.html
#79846
Americké úřady potrestaly za obří kartel už dvě desítky aerolinek

Americké úřady potrestaly už 21 leteckých společností, které se podle vyšetřování zúčastnily v letech 2000 až 2006 rozsáhlého kartelu. Ten zasáhl osobní i nákladní leteckou dopravu. Soudy už za něj udělily pokutu ve výši 30 miliard korun.

http://ekonomika.idnes.cz/americke-urad ... oprava_cem

Obrázek
#79847
Ruzyně jde proti proudu: na letišti ubývá cestujících

Státní Letiště Praha nezažívá příliš ideální start do nového roku. V době, kdy letecká doprava zažívá boom, klesl letišti během ledna počet cestujících téměř o pět procent. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Letiště Praha na svých stránkách.

http://ekonomika.idnes.cz/ruzyne-jde-pr ... oprava_spi

Obrázek
#79848
Dohnat a předehnat USA: Rusko a Čína soupeří, kdo bude dřív neviditelný

Rusové testují už druhý prototyp stíhačky páté generace, také Čína letos oznámila, že se její neviditelný letoun poprvé vznesl do vzduchu. Nová americká F-35 mezitím provedla svůj inaugurační let. Podívejte se na jejich vzájemné srovnání.

http://zahranicni.ihned.cz/c1-50922300- ... eviditelny

Obrázek
#79849
Polsko kupuje nové bitevníky. Do souboje jde pět letounů, favoritem je L-159

Do Polska by už brzy mohlo zamířit 16 zbrusu nových strojů z Aera Vodochody. Lehké cvičné či bojové tryskové letouny L-159 Alca jsou totiž nejžhavějšími kandidáty na vítězství v tendru polské armády za 9,3 miliardy korun. „Nečekaným favoritem výběrového řízení se stala česká alka,“ napsal varšavský deník Rzeczpospolita. Podívejte se, s kým se český letoun v tendru utká.

http://obrazem.ihned.cz/c1-50987490-pol ... m-je-l-159

Obrázek
#79884
Čínské zbrojení přimělo Japonce k vývoji vlastní neviditelné stíhačky

Japonsko oficiálně zveřejnilo snímky modelu vlastní \"neviditelné\" stíhačky. Stroj s přezdívkou Šin-šin (Duch) je jednak odpovědí na stále rostoucí vojenské výdaje Číny, také ovšem reakcí na neochotu USA exportovat vyspělý stroj F-22 Raptor. První zkušební let je plánován na rok 2014.

http://zpravy.idnes.cz/cinske-zbrojeni- ... ranicni_jw

Obrázek
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 189