[quote="firlet"]Ne. nezkousel ... vubec neznam vyznam tohoto tlacitka, asi ani spravne postupy jake tlacitko kde pouzit. Z videi na netu jsem pochopil, ze se vzlet leti na Vnav, pak se prepne na Lnav. a na AP panelu se jen upravuje vyska/rychlost, ktera je v dany usek trasy maximalni.
Pristani jsem pochopil tak, ze se snizi rychlost, aktivuji klapky ... a az se dostane letadlo do dosahu signalu, tak se stiskne tlacitko LOC ... kdyz zachyti i g/s tak se pripne APP a melo by to pristat ...
Jsem v tomhle smeru novacek, ale s default letadly pristavat umim ILS bez problemu ...[/quote]
Jejda, chce to trochu ujasnit pojmy a vyjádřovat se trošku odborněji, když už se věnujeme takovéto problematice
ad vzlet/odlet: VZLET se letí zásadně na ruku, tzn. bez autopilota. Tedy pokud nebereme v potaz takové věci jako LVP a vedení letadla po středu VPD při vzletu směrovým paprskem lokalizéru. Následné stoupání se do určité výšky letí taky na ruku (min. výška pro zapnutí AP je 1500ft AGL u B737) a poté se připíná LNAV. V akcelerační výšce se pak postupně zrychluje až na 250kt (max. rychlost pod FL100) a zatahuje mechanizace. S tímto se zapíná VNAV. (jehož parametry byly předem správně nastaveny při předletové přípravě).
ad výška: Nastavuje se výška do které povolil ATC stoupání..
ad přistání: rychlost se snižuje postupně v závislosti na omezení od ATC / omezení traťové a limitech letadla. Klapky se vysouvají na finále podle rychlosti. (řídí se provozní příručkou letadla).
ILS: Když jsou aktivní oba diamanty ILSového paprsku, mačkám APP, VOR/LOC jen při VOR/DME přiblížení.
V určité vzdálenosti od prahu dráhy si AP vypnes, vytrimuješ tak, aby si se s letadlem nepral a na odpovídající rychlosti a úhlu náběhu přistáváš..
Doufam, že jasný, je to 100x omílaný
PP