Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#61987
no píše,tiež to nechápem.Skúšal som to zadať do LVL_D 767 v tom istom formáte,a v pohode to zobralo...Potom znova do PMDG a not in database
teraz som skúsil zadať súradnice nejakého bodu ktorý som našiel v FMC a ked som tie suradnice ktoré má FMC k tomu bodu priradené normálne zadal tak not in database,ale ked som stlačil ten ten bod tak ho to zadalo normálne
Už si s tým naozaj neviem rady :(
#62017
[quote="Tommy"]Mám dotaz,jak dlouho trvá než se člověk tu 747 naučí nějak "na zpamět"(PMDG i normál ;) ) ovládat?[/quote]

Můžeš specifikovat pojem "umět ovládat"? ;) To jako přistát, letět, odstartovat,... ?
#62029
Typové přezkoušení trvá v reálu tuším pár týdnů (CBT, simulátor, base training), podle okolností. V simulátoru se to dá zvládnout za pár dní (ale záleží na jaké úrovni ty páčky a čudlíky FMC chceš ovládat, že... :) ). Obecně platí, že to zásiví na tvých schopnostech.
#64858
[quote="CSA222"]Ahoj, takový kosmetický problém nezatáčí mi přední ani dvě prostřední kola hlavního podvozku při zatáčení? Pokud víte řešení sem s ním :)

Dík MK[/quote]

A předtím zatáčela? Asi víš, jestli jsi instaloval něco nového či se v něčem hrabal.
#78089
Ahoj, nevim zda se tu ptam spravne - pisi poprve, tak doufam, ze budu presmerovan.

Mam koupeny B 747-400 PMDG a letani s nim je cire utrpeni - studuji kolem toho materialy uz mesic, delam to podle ruznych videonavodu, kde to funguje, mam aktualizovany AIRAC i SID a STARS ale stale problemy ..

Zakladni problemy jsou tyto:

- letadlo nedrzi nastavenou vysku (je naprogramovana v FMC i nastavena na AP)
- vetsinou nahodne stoupa a klesa (prudce) a bez zasahu joystickem stoupa nebo klesa do nekonecna
- po zasahu chvili po stoupani klesa ale za chvili zacne zase stoupat

- letadlo nedrzi nastavenou rychlost (je naprogramovana v FMC i nastavena na AP)
- AP rychlosti strida nahodne - na rovne trase leti chvili 350kn a chvili 160 kn a porad dokola ...

- nemohu s letadlem v rezimu AP pristat - i kdyz se snazim jej zpomalit a konfigurovat pro pristani (odpovidajici vysky a rychlosti jsou v FMC a nastavim je i na AP) tak letadlo zrychluje a stoupa viz. predchozi problemy ..
- toto dela i kdyz jiz lokalizovalo ILS (tlacitka LOC ani APP nepomahaji - nemaji vliv)
- jedina moznost je vypnout AP a pristat na ruku

- jedine co funguje je let po trati, ktera je naprogramovana v FMC (Lnav), ale ve spatnych, nahodnych a menicich se rychlostech a vyskach ..


Dekuji predem za radu, kde delam chybu .. nebo co je spatne. ..

Firlet
#78093
Než Tě upozorní ostatní, vyplň si v profilu reálné jméno.

K samotné B744... Nějakou tu míli už mám nalítanou, dokonce jsem už sem tam i přistál... (dost vtipů)... Nejlepší bude, když nahodíš nějaké screeny z kokpitu. Třeba stav při letu již ve hladině, kdy Ti to z ničeho nic začne měnit výšku. Aby bylo vidět, co máš/nemáš kde zapnuto, nastaveno. Podle času, který jsi tomu věnoval ale přepokládám, že to snad máš všechno v pořádku a bude problém v nějakém tom FSUIPC či tom joysticku - jen vařím z vody.

Máš i jiné letadlo? Pokud ano, jak se chová?

Osobně jsem podobné problémy nikdy nezaznamenal.
#78097
Dekuji za upozorneni - jmeno by melo byt jiz v poradku ....

Udelal jsem tedy par screenu z letu - nejjednodussiho, jaky asi muze byt - LOWW - LKTB

Nevim jak sem jednotlive fotky vlozit, tak davam odkaz na Rajce, kam jsem je nahral.

http://firlet.rajce.net/Let_LOWW_-_LKTB

Je tam jasne videt, ze nastavenou letovou hladinu 10 000 to nedrzelo ani chvili - proste to vystoupalo az do 22 000 navic v dobe kdy uz mel sklesat podle FMC i AP do 3000 .. pristani se tedy nezdarilo ...

PS: vypnutim force feedbacku na joysticku jsem docilil, ze to nedela tak prudce

Jina letadla mam default FSX a Opensky a s tim litam v pohode uz mesice - zadny problem jak VFR tak IFR ...

diky za rady ...
#78349
Jeste me napadl jeden pohled na vec - musi se za letu delat neco s trimovanim ? Nebo to obstarava autopilot ? Tohle jsem zatim vubec nepochopil, nebot trim mam vyveden na tlacitka na joysticku a jde to ovladat velice hrube - staci 1 klik a letadlo zacne prudce klesat/prudce stoupa .. podle toho na kterou stranu ...
#78351
Ne. nezkousel ... vubec neznam vyznam tohoto tlacitka, asi ani spravne postupy jake tlacitko kde pouzit. Z videi na netu jsem pochopil, ze se vzlet leti na Vnav, pak se prepne na Lnav. a na AP panelu se jen upravuje vyska/rychlost, ktera je v dany usek trasy maximalni.

Pristani jsem pochopil tak, ze se snizi rychlost, aktivuji klapky ... a az se dostane letadlo do dosahu signalu, tak se stiskne tlacitko LOC ... kdyz zachyti i g/s tak se pripne APP a melo by to pristat ...

Jsem v tomhle smeru novacek, ale s default letadly pristavat umim ILS bez problemu ...
#78363
[quote="firlet"]Ne. nezkousel ... vubec neznam vyznam tohoto tlacitka, asi ani spravne postupy jake tlacitko kde pouzit. Z videi na netu jsem pochopil, ze se vzlet leti na Vnav, pak se prepne na Lnav. a na AP panelu se jen upravuje vyska/rychlost, ktera je v dany usek trasy maximalni.

Pristani jsem pochopil tak, ze se snizi rychlost, aktivuji klapky ... a az se dostane letadlo do dosahu signalu, tak se stiskne tlacitko LOC ... kdyz zachyti i g/s tak se pripne APP a melo by to pristat ...

Jsem v tomhle smeru novacek, ale s default letadly pristavat umim ILS bez problemu ...[/quote]

Jejda, chce to trochu ujasnit pojmy a vyjádřovat se trošku odborněji, když už se věnujeme takovéto problematice :)

ad vzlet/odlet: VZLET se letí zásadně na ruku, tzn. bez autopilota. Tedy pokud nebereme v potaz takové věci jako LVP a vedení letadla po středu VPD při vzletu směrovým paprskem lokalizéru. Následné stoupání se do určité výšky letí taky na ruku (min. výška pro zapnutí AP je 1500ft AGL u B737) a poté se připíná LNAV. V akcelerační výšce se pak postupně zrychluje až na 250kt (max. rychlost pod FL100) a zatahuje mechanizace. S tímto se zapíná VNAV. (jehož parametry byly předem správně nastaveny při předletové přípravě).

ad výška: Nastavuje se výška do které povolil ATC stoupání..

ad přistání: rychlost se snižuje postupně v závislosti na omezení od ATC / omezení traťové a limitech letadla. Klapky se vysouvají na finále podle rychlosti. (řídí se provozní příručkou letadla).

ILS: Když jsou aktivní oba diamanty ILSového paprsku, mačkám APP, VOR/LOC jen při VOR/DME přiblížení.

V určité vzdálenosti od prahu dráhy si AP vypnes, vytrimuješ tak, aby si se s letadlem nepral a na odpovídající rychlosti a úhlu náběhu přistáváš..

Doufam, že jasný, je to 100x omílaný :)

PP
#78367
Zrovna u 747 jsem na youtube viděl, že měli LNAV a VNAV zaarmovaný už během předletové přípravy, pak jen v cca 400 ft AGL (což je mimochodem minimální výška pro zapojení autopilota i pro 737NG, pozor - klasiky ta mají tak, jak už jsem zde párkrát zmiňoval, tedy 1000 ft podle výrobce, 1500 ft podle SOPu ČSAv). VNAV se postaral i o akceleraci, museli jen zasouvat klapky.

ILS - APP mód se může zapnout rovnou jen pokud má mašina ochranu proti předčasnému zachycení GS před usazením v lokalizéru. To záleží na konkrétním stroji, věřím, že zrovna 747 to mít bude (neplatí zdaleka o všech 737mách a podobných érech).

K probíraným problémům: Obávám se, že s tímto asi moc neporadíme. Ono je FMS natolik složitý systém, že ani ty screeny moc nepomůžou.
Co doporučuji já: začni si s A/P hrát napřed v těch nejzákladnějších módech, tedy cca HDG, V/S a LVL CHG. Nějaké VNAVy kolikrát nezvládají pořádně i zkušení borci (včetně mě, ale za to možná spíš může Wilco :) 737). Až potom přecházet ke složitějším věcem.

Trim to chce mít co nejméně citlivý, v tomhle konrkétním případě větřím chybu hlavně v tom joyi.
#78373
[quote="Jindra"]Default letadla nejsou letadla. PMDG 747 nemá manual?[/quote]

Samozrejme PMDG ma manual, ale z nejak jako "skoro laik" nejsem schopen vse pochopit. V tom manualu je to uvedeno jako popis pristroju a veci v letadle a jejich parametru .. Ale nikde se tam nedoctu v jakem poradi mam co kde zapnout pri letu, nebo jake chovani sledovat a jak na nej reagovat ...

Jestli tady "otravuju" nespravne, tak prosim o presmerovani nekam, kde mi nekdo jako zacatecnikovi muze poradit ...
#78374
[quote="Filipos"]Zrovna u 747 jsem na youtube viděl, že měli LNAV a VNAV zaarmovaný už během předletové přípravy, pak jen v cca 400 ft AGL (což je mimochodem minimální výška pro zapojení autopilota i pro 737NG, pozor - klasiky ta mají tak, jak už jsem zde párkrát zmiňoval, tedy 1000 ft podle výrobce, 1500 ft podle SOPu ČSAv). VNAV se postaral i o akceleraci, museli jen zasouvat klapky.

ILS - APP se může zapnout rovnou jen pokud má mašina ochranu proti předčasnému zachycení GS - tedy když ještě nejsi usazený v LOC. To záleží na konkrétním stroji, věřím, že zrovna 747 to mít bude (neplatí zdaleka o všech 737mách a podobných érech).

K probíraným problémům: Obávám se, že s tímto asi moc neporadíme. Ono je FMS natolik složitý systém, že ani ty screeny moc nepomůžou.
Co doporučuji já: začni si s A/P hrát napřed v těch nejzákladnějších módech, tedy cca HDG, V/S a LVL CHG. Nějaké VNAVy kolikrát nezvládají pořádně i zkušení borci (včetně mě, ale za to možná spíš může Wilco :) 737). Až potom přecházet ke složitějším věcem.

Trim to chce mít co nejméně citlivý, v tomhle konrkétním případě větřím chybu hlavně v tom joyi.[/quote]

Rozumim temto informacim, co tu pises. Ale s odletem jsem problem nemel - zkousel jsem ho na ruku do urcite vysky i pres AP, coz bylo na YouTube, ale nevim proc letadlo nedrzi nastavenou vysku - at uz je v FMC nebo AP, ale dela si v podstate co chce.

Jak ale vyresim - kdyz poletim bez naprogramovane FMC navigaci na cilove misto ? FSX to v defaultu ukazuje carou na GPS, ale pokud do FMC nezadam body tak nevim kudy letet .. ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7