- 01 lis 2010, 22:55
#74609
První a nejdůležitější fakt: 737ka nesmí couvat pomocí reverzu! A pokud vím žádný eroplán s motory pod křídly.
Trochu jiná situace může být u letadel s motory na ocase a s deflektorními obraceči tahu. Tam se reverzování používat pro tyto účely věšinou může, samozřejmě v souladu s provozní příručkou. A ještě úplně jiná kapitola jsou turbopropy (cca ATR), které tzv. powerback, tedy couvání pomocí zpětného chodu, běžně používají.
Obecně k vytlačování: jsou stojánky, odkud je možné vyjet pomocí vlastního pohonu (typicky Brno, Ova atd., příp. stojánky mimo choboty), tam je to jasné. A u těch, kde to možné není je nutné použít nějaké speciální vytlačovací vozítko (puškára, v PRG made in Tatra). Jinak, k powerbacku se samozřejmě váže i trochu jiné frazeo a postupy, cca \"powerback approved\".
Létám pomalu, nízko a v zatáčkách brzdím.