CSA362 píše:Škoda jen že datum výtisku je 1996/1995 a nejsou zpracované drobné změny.
Nejsou tam, a myslím, že naše "školička" vydaná
DC&PS (1) a
Radiotelefonní postupy v aktuálním znění (2) jsou aktuálnější, proto doporučuji studovat spíše tam, zvláště novým pilotům doporučuji postupovat podle (1). Tahle pomůcka je zpracovaná tak, že odráží aktuální stav reálné komunikace a současně je zpracovaná s ohldem na zvyklosti a pravidla VATSIMu.
Dále nevím jak moc velké rozdíly jsou mezi real / VATSIM.
Hlavní rozdíl je dán menším počtem ATC na síti a z toho vyplývajících pravidel, kdy vyšší pozice řídí vše pod sebou - z toho plynou hlavně odlišné procedury při předávání mezi stanovišti. Jinak - co se týče komunikace - se všichni ATC snaží postupovat spíše podle reálné komunikace než podle oficiálních VATSIM materiálů, takže rozdíly REAL-VATSIM by měly být minimální. Je to myslím znát i na celkově velmi dobrém ohodnocení českého FIRu zvl. ze zahraničí.
Už mě upozornili asi 3-řídící + 1 SUP,že AFISo se tu nevede, což je škoda. Stačilo by vytvořit nosnou frekvenci pro Praha INFO která by zastřešovala všechna VFR letišťátka, aby VMCéčka mohli mluvit až se náhodou sejdou dva na jednom letišti

.
Je nutné mít pořád na paměti, že přece jen - i když je to vlastně jen zábava - je VATSIM poměrně rigorozní virtuální organizace s mohutnou administrativou a hierarchií. Proto není jednoduché vytvářet nějaké své nápady, byť s nejlepšími úmysly. Z nějakých důvodů se služba AFIS na VATSIMU nevyskytuje a není "povolena".
Nicméně - sousedi pořádají pravidelné VFR dny, kdy je služba AFIS nahrazována plnohodnotně pozicí TWR ( tam kde to jde ) a LKAA_INFO ( 126.100 ) je zcela oficiální frekvence schválená VATSIMem pro ČR.
Mnohem větší problém vidím v tom, že pro kvalifikovanou obsluhu našich x-desítek letišťátek je třeba o nich něco vědět, včetně nějakých postupů a to je obtížné pro kohokoliv, kdo se tomu nebude věnovat "na plný úvazek". Protože VATSIM je přece jen "civilní IFR" simulátor, většina virtuálních ATC spíše zkouší řídit IFR provoz, částečně i proto, že AFISáka mohou dělat v reálu, což platí i pro VFR poletování, že ....
Nicméně pokud by se někdo chtěl ujmot samostudia a zpracování manuálku pro budoucí "ATC-důchodce" , čili LKAA_INFO, tak do toho, myslím, že to podpoří i DC.