VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
By Tommy
#68717
[quote="Filipos"]Tak Innsbruck je zrovna trochu nevhodný příklad. Mě šlo fakt jen o to, že ILS bez GS je úplně to samé jako LLZ, nic víc.

VNAV je blbý, protože to tak vývojáři udělali :) Nic víc k tomu říct nemůžu, bohužel. Třeba ani neumí kalkulovat s větrem, což je pro plynulý sestup na volnoběh potřeba. Zkrátka, VNAV používat velmi opatrně.[/quote]
[quote="ADIO man"]A proto ho nepoužívám :)[/quote]

No já si myslím, že VNAV je v letadle skoro na nic, když klesání/stoupání dává řídící a s rychlostí je to na pilotovi( ovšem že je zde funkce ECON :D) . Na přiblížení se používá G/S a pokud to je bez G/S tak to VNAV stejně nebude fungovat tak skvěle( aspoň v FSce). Když není mlha nebo nějak stížená viditelnost, tak je stejně nejlepší koukat na PAPI. Ale je to jen moje myšlenka, může to bejt jinak, takže mě klidně opravte a uveďte mi to na pravou míru :D
By Norman Ramsey Briggs
#68718
APP je VNAV schopna letět v pohodě. Ale zapínám jí až když nastavím správné klapky. Jinak včera jsem letěl NDB/DME rwy 11 v LKKV a byl vítr v nárazech. To si s tím VNAV neporadila, protože kdykoliv ustal náraz, přidala plyn a musel jsem tedy letět na ruku.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#68730
Pánové, když přece letíte do ILS tak už vůbec VNAV nepoužíváte..viděli ste to někdy někde? Normálně korigujete pomocí V/S. Já osobně teda používam VNAV jenom na stoupání, protože ve stoupání nejste omezeni vzdáleností, což u klesání jste. Jinak jde o to to správně nastavit do tého slavného FMC..U stoupání mi to funguje dobře jak u Wilca tak u PMDG. Pozor při klesání. Tam by to mohlo haprovat.
Doporučil bych vám, klesat na V/S..zkušeností podložené.
Ale stejně myslim, že zatim pořádně nezvládáte ani základy konvenční navigace. Nevim proč se hned pouštíte do takovejch věcí..
By Norman Ramsey Briggs
#68735
Nepřesná přiblížení se na B737 z 99% letají pomocí LNAV/VNAV. O ILS jsi začal mluvit ty.
Uživatelský avatar
By Filipos
#68740
Jen na okraj a pro ujasnění:

Nepřesná přiblížení se na LNAV/VNAV oficiálně nelétají. Respektive, používá se tzv. LNAV/VNAV overlay, tj. přiblížení se letí sice na LNAV/VNAV, je ale třeba zároveň kontrolovat budíky (HSI, ADF...) jako kdyby se letělo klasicky. Minima jsou stejná, Non-precision approach zůstává formálně stejné.

GNSS přiblížení se už můžou létat jen na kombinaci LNAV/VNAV, jsou jiná minima a celkově konstrukce přiblížení (viz. novje Ruzyně). Je však třeba patřičná certifikace letadla (softwaru v FMC a jiných blbinek), výcvik posádky, postupy atd. atd.. Moderní trend je takový, že GNSS přiblížení jsou zaváděna cca ve velkém, je to perspetivní, neb není třeba žádného pozemního vybavení a je to vysoce přesné.

Jinak:
ILS přiblížení je záhodno létat v APP módu.
VOR nebo LLZ ONLY přiblížení v VOR/LOC a V/S módu, LNAV a V/S módu nebo LNAV/VNAV módu při overlayi.
NDB přiblížení v HDG a VPS módu, LNAV a V/S módu nebo LNAV/VNAV módu při overlayi.
Cokoliv jiného (circeling, visual) pouze a jedině v HDG a V/S módu.

Ještě si dovoluji upozornit piloty, že Wilcovský VNAV je špatný, takže jeho užití při přiblížení není optimální. A firemní postupy mluví jasně :)
Uživatelský avatar
By kopcimek
#68741
[quote="Filipos"]Jinak:
ILS přiblížení je záhodno létat v APP módu.
VOR nebo LLZ ONLY v VOR/LOC a V/S módu.
NDB a cokoliv jiného (circeling, visual) v HDG a V/S módu.[/quote]

V podstatě sem to tak chtěl popsat.
Uživatelský avatar
By Pavel
#68747
Jak to vypadá s tou GNSS Approach příručkou? Někdo (VACC-CZ?) něco kdysi sliboval, zajímalo by mě to jak ze strany ATC, tak ze strany pilota (to snad ještě víc).
By Norman Ramsey Briggs
#68748
Vždyť tam v pilot study už něco je. Vyzkoušeno sice s WILCem, ale zaletělo to relativně slušně.
By oupa
#68880
Aktuálně nahraný update Šemíka obsahuje novou funkcionalitu, kterou využijete v případě nouze.
Jedná se o možnost \"legálně\" a beztrestně divertovat, což je dlouho odkládaná a často kritizovaná věc, jež nám v systému chyběla.
Pokud tedy nyní divertujete, vyplníte jednoduchý formulář a po schválení bude divert uznán a započten. Vaše lokace bude na letišti, kam jste divertovali. Pro přelet do původní destinace nebo zpět si poté vytvoříte let v ČSAV OnDemand, který bude za pevnou cenu 1 USD.

Za normálních okolností nebude dovoleno divertovat bezdůvodně.
Z důvodu testování můžete do konce měsíce divertovat i z vlastní vůle a ne jsa donuceni okolnostmi.
Uživatelský avatar
By Filipos
#69826
Dovoluji si virtuálně-letecké veřejnosti oznámit, že byl vydán manuál k použití Briefing package, kde je možné naleznout vysvětlení jeho obsahu a funkcí.

Ke stáhnutí zde. Přeji příjemné čtení, případné dotazy lze směřovat přímo na mě nebo do fóra.
By oupa
#70733
Vážení piloti, upozorňujeme na novinku v sekci Škola pilotů, jíž je balík materiálů k letadlům Cessna 152, 172 a 182. Autorem balíku je Filip Shrbený, který zároveň přijal úlohu instruktora pro malá letadla a lety VFR. Jsme přesvědčeni, že tyto dovednosti by měly patřit do výbavy virtuálních dopravních pilotů a pokud máte chuť se v této oblasti procvičit, rozhodně doporučujeme prostudovat materiály a případně se obrátit na Filipa (nebo přiděleného instruktora) s dotazy nebo žádostí o radu.
By Tommy
#70930
Zdravím.
Chci Vám oznámit, že ČSAv spad server (asi komplet, ŠEMÍK nereportoval a na stránky se taky nedostanu) takže bych kohokoliv ze staffu, co s tím může něco udělat chtěl na to upozornit. Napsal bych to někomu na mail, co je v kontaktech, ale tam se teď díky tomu spadlýmu serveru( stránkám) nedostanu, takže to píši sem ( Radši si ty kontakty někam zkopíruji :) ) .

To je vše, dík.
By oupa
#70933
Přátelé, věřte tomu nebo ne, ale byť o problému vím do minuty poté co k němu došlo, tak jsem zatím nebyl schopen to spravit :) Prosím o trpělivost, než se na to podívají zkušenější kolegové. Díky.
By oupa
#70936
Vážení piloti, server byl po včerejší nehodě, způsobené chybou filesystému, obnoven a prosím vás tedy, pokud jste v inkriminované době letěli a nemáte let zalogován, abyste jej zaslali prostřednictvím formuláře.
By oupa
#70996
Pro ty kteří nesledují náš web a fejsbůček - tradiční posezení ČSAV a přátel se koná ve středu 25. srpna 2010 v 18:00 LOC.
Destinace jako obvykle, tzn. R080 1DME OKL (pokaždé se někdo ptá, kde že to je...)
By oupa
#70998
Přesněji to je možná R078, ale na tu vzdálenost je to skoro jedno.
AirClub Letiště Ruzyně,K letišti 934, Praha 6
Věkové rozhraní, no abych se někoho nedotkl... když dojde na debaty o lítání, tak na věku nezáleží. Průměr cca 30 +- 15 let.
By rc_czech
#71007
Dlouholety pilot ČSAV Petr Popule svym vcerejsim (17.08.2010) letem Praha - Mnichov dovrsil prvnich 1000 hodin u ČSAV. Do tech dalsich mu prejeme mnoho stastnych startu a pristani.

Dekujeme!

Petr behem techto 1000 hodin prepravil pres 73 tisic pasazeru pri 608 letech. Jeste jednou blahoprejeme!

Jako odmenu obdrzi zpatecni letenku v programu OnDemand dle vlastniho vyberu ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15