- 19 bře 2010, 01:45
#63639
No, k analýze tohoto problému se musí použít nejen mapa, ale hlavně RAD, dostupný pro všechny státy na Eurocontrolu (dej hledat \"RAD\" anebo \"Route Availabilty Document\", vyjede taková tabulka států v EuroControlu) a tam postupně dohledat, jaká trať (= na to je potřeba mapa, abys vůbec věděl co hledat) je povolena pro jaké destinace.
Toto je obecný proces, jak má pracovat jakýkoliv online plánovač, což ale obecně nemusí takto bechybně fungovat, jak vidět na rFinderu. Bechybně funguje jenom real plánovač na EUcontrolu, ale tam to je jebačka.
Databáze plánků s tímto nepracují, ty jenom evidují tratě, které již předtím někdo prohnal nějakým validátorem. Pokud došlo až pak ke změně RADu (došlo), tak se to pochopitelně na jednou uložené trati už nijak neprojeví a objevuje se trat blbě.
Z pohledu ATC je nicméně lepší, když lítaj \"všichni stejně blbě\", protože de facto lítaj \"podle starého RADu\". Nicméně je to stále podle RAD, a to zajištuje jakousi primární traťovou separaci (zvl., pokud se dodržuje i vertikální omezení = City Pair Level Capping= je tam i tuto). Řízení je takto významně jednodušší, protože tyto vymyšlenosti zajišťují, že se letadla nevhodně nekříží (let KILNU-LETKO je obecně nekonfliktní s letem OKG-PATKA, apod.).
Kvok.
PavelS
VACC CZ