VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#66926
Ano. První srážku připisuji sobě, měl jsem situaci: CSA naprostý nováček na textu + maďar receive only. Oba byli příliš vysoko a měli strašně pomalé reakce, ale já se je tam snažil nasypat jako \"normální\" provoz, což nevyšlo. Měl jsem líp analyzovat situaci, CSA hodit do ILSu, maďara protáhnout a dát ho s velkou mezerou za něj. Nicméně druhá srážka byla jejich věc, oba měli vektor do ILS, vycházelo to, že mezi nima zůstanou tak 3-4NM na finále, což je v pohodě, jenže CSA po oživnutí břevna ILSu zatočil na druhou stranu (ach ta povelová a polohová indikace, co?) čímž trefil naprosto přesně Maďara. Stih jsem na Maďara zařvat heading a climb, bylo tam mezi nima asi 1NM :( Když se dotyčný CSA přihlásí, tak zdarma dostane školení \"jak létat tak, abych nikoho nezabil\".
#66931
Je to úplně jedno, stejně jako je to jedno při létání linek ČSAv. Čas měj jaký chceš. A víceméně by mělo stačit to dát do vyhledávače fóra a systémem ctrl+f to najít.
#66932
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Vím, že v posledních dnech byli ATC dokonce možná i každý den, nejen každý druhý. Ale 7 ks a další ve frontě, jak psal PavelS, přece každý den není. Ber to asi tak jako kdybych napsal, že by bylo super mít každý týden RtH.[/quote]

S tím souvisí i druhá věc. Pokud se bude létat jen z LKPR a do LKPR, tak je počet řídících prostě omezen. Pokud ale budete létat i do děr typu LKKV nebo nedej bože na Moravu, pak bude ATC jistě ještě více a nebudou muset tvrdnout ve frontě.
#66933
[quote="Filipos"]Je to úplně jedno, stejně jako je to jedno při létání linek ČSAv. Čas měj jaký chceš. A víceméně by mělo stačit to dát do vyhledávače fóra a systémem ctrl+f to najít.[/quote]

dík :)
#66936
[quote="Tommy"][quote="Filipos"]Je to úplně jedno, stejně jako je to jedno při létání linek ČSAv. Čas měj jaký chceš. A víceméně by mělo stačit to dát do vyhledávače fóra a systémem ctrl+f to najít.[/quote]

dík :)[/quote]

Negative - resp. upresnim:
Je jedno, jakou budete mit hodinu, ale dulezite je, aby byla zachovana minuta.
Proto dostavate vzdy pri prvotnim kontaktu frazi \'time check XY\', kde XY je aktualni minutovy cas, abyste si srovnali vase hodiny s hodinami ATC.
Totiz muze se stat, ze dostanete instrukce casove omezene (\'cancel holding at XY, then turn/climb/descend...\') a pokud budete mit rozhozeny cas, nemuzete spravne takove instrukce provest...

Rada
#66939
Podívám se do FMC, odečtu od FSkového času, přičtu k reálnému času a nahlásím. Abych se přiznal, nikdy mě nenapadlo o tom nějak víc přemýšlet a tento způsob mi přišel v podstatě přirozený :)
#66940
[quote="radarada"][quote="Tommy"][quote="Filipos"]Je to úplně jedno, stejně jako je to jedno při létání linek ČSAv. Čas měj jaký chceš. A víceméně by mělo stačit to dát do vyhledávače fóra a systémem ctrl+f to najít.[/quote]

dík :)[/quote]

Negative - resp. upresnim:
Je jedno, jakou budete mit hodinu, ale dulezite je, aby byla zachovana minuta.
Proto dostavate vzdy pri prvotnim kontaktu frazi \'time check XY\', kde XY je aktualni minutovy cas, abyste si srovnali vase hodiny s hodinami ATC.
Totiz muze se stat, ze dostanete instrukce casove omezene (\'cancel holding at XY, then turn/climb/descend...\') a pokud budete mit rozhozeny cas, nemuzete spravne takove instrukce provest...

Rada[/quote]

Takže když mám pozdrav za sebou a žádám o povolení tak k tomu přihodim time check XY (Information Kilo,QNH1016,Time check 40,request clearance to Brno-Tuřany)?Jestli je to tak dík ;)
#66941

Takže když mám pozdrav za sebou a žádám o povolení tak k tomu přihodim time check XY (Information Kilo,QNH1016,Time check 40,request clearance to Brno-Tuřany)?Jestli je to tak dík ;)

Ahoj.

Nemusíš tohle říkat.

ATC Ti tenhle čas vždycky řekne a je na Tobě aby pokud máš čas jiný, sis to podle toho jeho času, který Ti on sdělí to opravil. Určitě se nebude ATC řídit podle tvého času.
#66944
[quote="amalka"]
S tím souvisí i druhá věc. Pokud se bude létat jen z LKPR a do LKPR, tak je počet řídících prostě omezen. Pokud ale budete létat i do děr typu LKKV nebo nedej bože na Moravu, pak bude ATC jistě ještě více a nebudou muset tvrdnout ve frontě.[/quote]

Ono to platí i obráceně. Docela rád lítám do Mošnova, ale protože jenom při CTR se tam dá počítat s řízením (TWR jsem tam v životě neviděl a to ani při RtH, sem tam bývá ještě tak maximálně LKTB a dvakrát byla TWR v LKKV, z toho jednou přímo kvůli mně na zkoušce PGU), málokdy si tam plánuju let. A skákat LKPR-LKMT a z5 mi už přijde blbé...

Příklad ze života - řeší se tu na fóru, kolik bude dnes večer ks ATCos, ale VACC_CZ ještě teď uvádí "On screen Duty" - nula, zero, Null, Void, h...o :P
#66945
Dovoluji si podotknout, ze v ramci zkvalitnovani sluzeb nasim zakaznikum poskytuje RLPv na pozici Brno radar (LKTB_APP) sluzby tez pro severomoravskou destinaci LKMT.
Aneb, vidite-li, ze je LKTB_APP, muzete letet nejen neco-LKTB-neco, ale i neco-LKMT-neco, pricemz se vam dostane stejnych sluzeb (snad krome vlastniho ATISu).

Rada

PS: A on LKTB_APP ma v ramci vlastniho nacviku schizofrenie provoz v LKMT velmi rad ;)

PPS: Neni problem si na RLPv vyzadat specialne pokryti LKMT_TWR/APP - pokud bude prisliben \'vyznamny\' provoz (aspon nekolik kousku)
#66946
Kory píše:

Takže když mám pozdrav za sebou a žádám o povolení tak k tomu přihodim time check XY (Information Kilo,QNH1016,Time check 40,request clearance to Brno-Tuřany)?Jestli je to tak dík ;)

Ahoj.

Nemusíš tohle říkat.

ATC Ti tenhle čas vždycky řekne a je na Tobě aby pokud máš čas jiný, sis to podle toho jeho času, který Ti on sdělí to opravil. Určitě se nebude ATC řídit podle tvého času.
aha.Dík ;)
#66950
[quote="roadmonster"]
Příklad ze života - řeší se tu na fóru, kolik bude dnes večer ks ATCos, ale VACC_CZ ještě teď uvádí "On screen Duty" - nula, zero, Null, Void, h...o :P[/quote]

www.vacc-cz.org nezobrazuje booking ale skutečný AKTUÁLNÍ stav. Tedy nikoliv budoucí situaci dnes večer ale stávající situaci právě těď. Booking je dostupný ve www.vroute.info nebo teoreticky v ServInfu.
...
#66955
[quote="amalka"][quote="PavelS"][quote="bulik4lg"]A druhá omluva směrem k PB, kterému jsem dvě mašiny předal ve špatných FL na APP..
[/quote]

Nevadilo, stejně je srazil.[/quote]

Dokonce dvakrát. :P[/quote]

na Pavlovu obranu:
...ten Maďar byl ňákej divnej - teda aspoň podle hlasu na radiu :)
(teda aspoň doufám, že to byl ten Malev)
#66957
Kory píše:

Takže když mám pozdrav za sebou a žádám o povolení tak k tomu přihodim time check XY (Information Kilo,QNH1016,Time check 40,request clearance to Brno-Tuřany)?Jestli je to tak dík ;)

Ahoj.

Nemusíš tohle říkat.

ATC Ti tenhle čas vždycky řekne a je na Tobě aby pokud máš čas jiný, sis to podle toho jeho času, který Ti on sdělí to opravil. Určitě se nebude ATC řídit podle tvého času.
Time Check je součást initial contactu (počátečního kontaktu) mezi pilotem a řídícím.
ATC tím sjednocuje čas, pro potřebu pozdějších hlášení.
Důležitá je obvykle jen minuta, proto se hlásí jen minuta dané hodiny - to umožňuje na VATSIMu simulovat různou denní/noční dobu, ale s dodržením dané minuty - informace z kategorie základní typ, zde .
Jak už to v životě často bývá, pravdu má vždy ATC, proto správný čas dává ATC a ne pilot.
Pokud pilot výslovně požaduje sjednocení času, požádá on frází: "request time check".
Někteří magoři to i takto dělají.

Ponyal ?
#66958
na Pavlovu obranu:
...ten Maďar byl ňákej divnej - teda aspoň podle hlasu na radiu
(teda aspoň doufám, že to byl ten Malev)

Hlas na rádiu neměl žádnej, protože byl RX only. Tj já mluvím, on píše.

:) :)
#66965
[quote="radarada"]Dovoluji si podotknout, ze v ramci zkvalitnovani sluzeb nasim zakaznikum poskytuje RLPv na pozici Brno radar (LKTB_APP) sluzby tez pro severomoravskou destinaci LKMT.[/quote]

kurňa a odkdy? tohle jsem vůbec netušil :O
#67362
Připomínám, že dnešní COD je ve znamení vojenských misí Flying Rhina 2010.

Detaily jsou a budou v tomto vlákně.

Účastnit se může každičký (každá, i zcela bezvýznamná gumička bude vítána) a podle libosti si vybrat jednu z 3 nabízených misí, nebo se jen zúčastnit průletem v vhodném regionu (LKNA-LKTB-LKPO-LKMT).

Začátek je v cca 20:00 a je nahlášeno solidních 5+ ks ATCo.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13