VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#66676
[quote="Kory"][quote="amalka"]Klapky jsou v drtivé většině případů na before takeoff checklistu, nikoliv na before taxi, takže před pojížděním je to blbost.[/quote]

Ahoj.

Nepřijde mi to jako blbost. Z hodně videí a fotek je patrne, že letadla už pojíždí s klapkami. A jak jsem byl v Mnichově na letišti, tak jsem na to koukal a určitě teda, jak už tu někdo zmínil, tak Ačka a Bečka (některé) určitě pojíždí už sněma. Alespoň toť můj názor.[/quote]

Máš v tom časový rozpor, přečti si to znovu a pochopíš to...
#66677
[quote="Amalka"]Klapky jsou v drtivé většině případů na before takeoff checklistu, nikoliv na before taxi, takže před pojížděním je to blbost.[/quote]

Irelevantní. Nejde o checklist, ale o patřičný "flow", to jest souhrn úkonů. Klapky se třeba u 737 dávají před pojížděním, protože jsou většinou součástí nějaké "after start flow".

[quote="Filip"]u B 737/400,500 sedí mezi cestujícími dvě osoby (kousek za křídlem), kteří toto vysunutí klapek kontrolují, případně by o špatně vysunutých klapkách informovali kapitána[/quote]

A kdo to jako je? :rolleyes:
#66681
Jestli se klapky u 737 dávají _před_ pojížděním, tak by měli reální piloti TVS vrátit typovku...

Nicméně beru zpět, podle videí na youtube skutečně všichni vyndavají klapky před zahájením pojíždění.

EDIT: Tak jsou tam i videa až v průběhu pojíždění, takže zjevně jde o sled úkonů předepsaný company, někdy před pojížděním, někdy při pojíždění. Zjevně ale nejde o předpis výrobce / typu.
#66682
Říkám většinou, samozřejmě je to věc provozovatele. Ale předpokládám, že i v TVS je dávají + - tak jak říkám. Ono je fuk, jestli to letadlo trochu jede, jde o ten flow, jehož je to součástí :) Ale třeba to mají jinak, co já vím, přirozeně se rád nechám poučit (myšleno zcela vážně) :)

EDIT: Jo, tak, přesně.

[quote="Filip"]:D[/quote]

:)
#66684
[quote="Filip"]Jo, a nevím jak je to u Airbusu, ale u B 737/400,500 sedí mezi cestujícími dvě osoby (kousek za křídlem), kteří toto vysunutí klapek kontrolují, případně by o špatně vysunutých klapkách informovali kapitána. U 737NG už na to mají čidla.
:)[/quote]

Já jsem viděl nějakej film (už trochu starší) a tam to dokonce i během letu kontroloval přímo na křídle nějakej borec ve vobleku, s deštníkem a v buřince. Možná jste to taky někdo viděl :)
#66689
Opravdu věc kolem vysunutí klapek při pojíždění byla myšlena jenom jako \"lehký\" dotaz. Takové zpestření, koření do guláše znalostí. Nemám jednoduše odhad, jak moc a jakým směrem rozvířím diskuzi. Jestli dotaz stojí za samostatné vlákno. No jo no.
P.S.: Už jsem se zmínil, že jste fajn ? :) Kluci díky.
#66691
[quote="storry"]P.S.: Už jsem se zmínil, že jste fajn ? :) Kluci díky.[/quote]

Na to PS pozor, znamená to tady víc, než se na první pohled zdá a je nutné to používat obezřetně, jestli mi rozumíš :)
#66696
Tak já přidám ty 2 co s nima lítám víc \"poctivě\". U B-733 mám klapky v after startup, u MD-82 v taxiing check. Ale jde o ten flow, jak tu někdo psal.
Z vlastní zkušenosti (real) v B735, A320 i AVRO-100 šly klapky vždy (vždy) během pojíždění. Coby chlapík sedící poblíž křídla jsem byl vždy docela nervozní, když šly klapky dolů pozděj než v blízkosti A1, nebo byly víc než 5 deg u Boeingů. Cosi to o vzletu vypovídá ;)
#66756
Není to sice přímo o letadlech, ale...

Nekonečný příběh: taxikáři si na letišti už zase dělají, co chtějí

PRAHA - Nevalnou pověst českých taxikářů, které si už léta všímají i turistické průvodce ve všech jazycích, zřejmě nespasí ani poslední pokus Letiště Praha. To od května zavedlo systém dvou vybraných taxislužeb s pevnými pravidly, aby zabránilo okrádání klientů a zvýšilo konkurenci. Po necelých čtrnácti dnech je tu už ale spor s jedním z partnerů, firmou AAA Radiotaxi.


http://byznys.lidovky.cz/nekonecny-prib ... oprava_pks

Obrázek
#66762
Letecké neštěstí v Libyi: 105 mrtvých
Obrázek
Letoun libyjských aerolinií al-Afrikíja byl na cestě z Johannesburgu do Londýna. V Tripolisu měl plánované mezipřistání. Na jeho palubě bylo 94 cestujících a 11 členů posádky.
VÍCE ZDE
#66782
Na berlínském letišti zadrželi ruské piloty, prý mluvili o únosu

Dva ruští piloti byli zadrženi na berlínském letišti Tegel poté, co svědkyně zaslechla jejich rozhovor o údajném plánovaném únosu letadla. Piloti nebyli ve službě a měli letět do Moskvy na lince společnosti Air Berlin. Letoun byl podle agentury AP evakuován, všech 135 cestujících bylo vyslechnuto. Většina z nich pak odletěla do ruské metropole.

http://zpravy.idnes.cz/na-berlinskem-le ... ranicni_js

Obrázek
#66793
Největší česká cestovka zřejmě přestane létat s ČSA, nahradí je Travel Service

Byznys Českých aerolinií s charterovými lety pro cestovní kanceláře dostal vážnou trhlinu. Státem vlastněnému dopravci odchází jeho největší zákazník k hlavnímu konkurentovi. Od zimy budou klienti Exim Tours létat pravděpodobně už jen s letadly české společnosti Travel Service.

http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsi-cesk ... oakcie_abr

Obrázek
#66794
Pátrací týmy nenašly černé skříňky z airbusu, který zmizel nad Atlantikem

Nové pátrání po černých skříňkách z francouzského airbusu, který loni spadl do Atlantiku, skončilo bezvýsledně. Před týdnem přitom ministerstvo obrany oznámilo, že je na základě nových analýz lokalizovalo.

http://zpravy.idnes.cz/patraci-tymy-nen ... anicni_abr

Obrázek
#66798
Létání kolem sopečného mraku bude jednodušší

Brusel - Evropská agentura pro leteckou bezpečnost (EASA) navrhuje výrazně zmenšit bezletové zóny kolem mraků sopečného popela, a to na 190 kilometrů kolem viditelného vulkanického mraku. Převezme v tomto směru pravidla praktikovaná v USA, což by zmenšilo budoucí uzavřené oblasti a tím i letová zdržení způsobená jejich oblétáním. V noci na dnešek to v Bruselu oznámil mluvčí EASA Daniel Höltgen. Vulkanická činnost islandské sopky Eyjafjallajökul přitom v polovině dubna zastavila evropské lety na téměř týden.

http://www.ct24.cz/doprava/89785-letani ... ednodussi/

Obrázek
#66832
Start saving to buy this little flying wonder by the year 2015! Truly Flying Drive

Terrafugia has completed flight testing of the Transition POC (Proof of Concept). Introducing the Transition.
Simply land at the airport, fold your wings up and drive home.

Terrafugia has completed Test

Fly a distance of 725 kilometers at speeds of 115 km/hour;
requires a special license to drive and fly.

The time required for the transition from plane to car takes less than 30 seconds.
Vehicle speed 185 km/hour, range is 724 km on highways
Vehicle is fueled with gasoline, and the price of the car is expected to be around $200,000.
The first shipment will be in 2011

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

P.S. Upozorňuji na zajímavý fakt, že to jezdí výrazně rychleji než to lítá... O počtu * z crashtestu se dokument nezmiňuje.
#66846
Pád letadla s polským prezidentem mohly způsobit mobily na palubě

Vyšetřovatelé letecké katastrofy polského tupolevu, při které zahynuli všichni na palubě včetně prezidentského páru, přišli s novou verzí. Velká část pasažérů letadla totiž těsně před přistáním telefonovala a posílala SMS. Signál z mobilů tak mohl ovlivnit funkci důležitých přístrojů letadla.

http://mobil.idnes.cz/pad-letadla-s-pol ... lefony_kor

Obrázek
#66863
Pět sekund navíc a polský prezident mohl přežít, odhalují černé skříňky

Pilotům polského vládního speciálu, v jehož troskách před měsícem zahynula polská elita včetně prezidenta Lecha Kaczynského, chybělo pět sekund k tomu, aby zabránili katastrofě. Černé skříňky ze zříceného tupolevu začínají odkrývat, co se dělo v pilotní kabině pár minut před tím, než se letadlo roztříštilo o zem.

http://zpravy.idnes.cz/pet-sekund-navic ... anicni_vel

Obrázek
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 189