VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By Pavel
#66204
Pozor.
Přístrojová přiblížení = nepřesná přiblížení = VOR/DME, NDB/DME, GPS, NDB-NDB, NDB, LLZ/DME,...
Přesná přiblížení = ILS, MLS, PAR
By Norman Ramsey Briggs
#66205
ILS snad není přístrojové? Je to kombinace VOR LOC + GS. MLS snad taky.
By Norman Ramsey Briggs
#66207
Vše vím, jen mě zajímá, proč PB píše, že přístrojové přiblížení se rovná nepřesnému - přístrojová jsou přece čeleď a přesná nepřesná jsou druh (ILS, MLS jsou poddruh) :D.

ILS bez GP je podle mě blbost. To už je jen LLZ.
Uživatelský avatar
By Filipos
#66209
ILS bez GS je úplně to stejné jako LLZ only. Může se to lišit v podstatě jen technicky přítomností antény GS, která u čistého LLZ only nemusí být instalována. Jinak podle mě víceméně zbytečné slovíčkaření.

Klasik třeba zrovna píše ILS GS INOP :)
By Norman Ramsey Briggs
#66210
Ani nemusí, když je to jen LLZ - třeba LOWI - dávám jen VOR/LOC, nebo letím LNAV/VNAV. Což mi připomíná: Proč je ta VNAV na B737 Wiclo tak blbá, že není schopna letět rychlost, kterou si do FMC napíšu při klesání? Třeba k ETATU si napíšu rychlost a výšku 185/5000A, jako tu výšku to dá správně, ale rychlost třeba 250 a musím tedy letět LNAV/SPEED/VS či LNAV/LVLCHANGE.

EDIT: VNAV se snažím při klesání používat v modu PATH - SPEED by mi byla při přiblížení trochu na nic.
Uživatelský avatar
By Filipos
#66214
Tak Innsbruck je zrovna trochu nevhodný příklad. Mě šlo fakt jen o to, že ILS bez GS je úplně to samé jako LLZ, nic víc.

VNAV je blbý, protože to tak vývojáři udělali :) Nic víc k tomu říct nemůžu, bohužel. Třeba ani neumí kalkulovat s větrem, což je pro plynulý sestup na volnoběh potřeba. Zkrátka, VNAV používat velmi opatrně.
Uživatelský avatar
By amalka
#66218
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Ani nemusí, když je to jen LLZ - třeba LOWI - dávám jen VOR/LOC, nebo letím LNAV/VNAV. Což mi připomíná: Proč je ta VNAV na B737 Wiclo tak blbá, že není schopna letět rychlost, kterou si do FMC napíšu při klesání? Třeba k ETATU si napíšu rychlost a výšku 185/5000A, jako tu výšku to dá správně, ale rychlost třeba 250 a musím tedy letět LNAV/SPEED/VS či LNAV/LVLCHANGE.

EDIT: VNAV se snažím při klesání používat v modu PATH - SPEED by mi byla při přiblížení trochu na nic.[/quote]

Mě to teda funguje ale trochu nahlavu. Nastavím si ETATU 180/5000, za chvilku dostanu ještě před LOMKI od ATC pokyn DCT ETATU, to zadám a rázem letadlo nasadí rychlost nacvakanou pro ETATU (180) i když jsem daleko před T/D.... Wilco Classic.
Uživatelský avatar
By Pavel
#66221
Napsal jsem to absolutně přesně a za tím si stojím. Jak by řekl jeden klasik z vacc-cz staffu (a teď nemluvím o PS), je to v předpisech :) Konkrétně L8168, Díl 4, pro majitele Soldána je to v něm popsáno taky, možná malinko lidštěji) - http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm

Stručně - jsou dva druhy přiblížení podle přístrojů
* přiblížení nepřesná přístrojová (NDBDME, VORDME,...)
* přiblížení přesná (ILS, PAR, MLS)

Dále existuje přiblížení vizuální a přiblížení okruhem.

Prosím, nezaměňovat pojmy přiblížení podle přístrojů a nepřesné přístrojové přiblížení.

PB

Edit:
[quote="L8168"]
5.1.2 Druhy konečného přiblížení
Kritéria pro konečné přiblížení se liší podle druhu
přiblížení. Těmito druhy jsou:
a) nepřesné přístrojové přiblížení (NPA) s fixem
konečného přiblížení (FAF),
b) nepřesné přístrojové přiblížení (NPA) bez fixu
konečného přiblížení (FAF),
c) přiblížení s vertikálním vedením (APV), a
d) přesné přiblížení (PA).
[/quote]

P. S. Kdyby někoho zaujalo c) APV, tak se o tom jedná tady: http://www.vacc-cz.org/download/uploads ... 0Appch.pdf
Uživatelský avatar
By PavelS
#66222
Hmmm, jako dobrý :)

ještě přiložím, že v Soldánovi je ještě popsáno další a sice

* přiblížení nezdařené

Fakticky jde už o vzdalování, než o přiblížení, ale nakládá se s tím stejně, tj. toto přiblížení navazuje na přiblížení ostatní, jako alternativa k přistání.
By rc_czech
#67453
Sorry, ale....
1. - Pro hlaseni chyb ohledne Semika je ustaven mail - viz readme.txt
2. - EDIT: Zadne za druhe neni
By oupa
#67457
Pokud tipřijde potvrzení z webu (byť s nulovým časem), není to chyba Šemíka - odpovězte na e-mail (což jsi udělal správně) a ono to dojde.
Konkrétně v tomto případě byla chybně po změně řádu pro linku LKKV - LKPR, byla uvedena hodnost SFO.
By oupa
#67703
Poněkud se zřejmě pomíchaly lety a platby v ČSAV+ z posledních dní. Prosím, zkontrolujte si, zda vám to sedí a kdo má reklamaci, tak přepošlete e-maily s výpisy na support - v e-mailech jsou id transakcí.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#68639
Změny v povyšování pilotů

Upozorňujeme piloty, že došlo ke změně povyšovacích procedur pro všechny hodnosti. Aktuální požadavky najdete v naší Škole pilotů v odkazu kariérního postupu. S touto změnou přišlo i aktivní zapojení instruktorů do výcviku pilotů, které jsou součástí povyšovacích procedur. Je také nutno podotknout, že na instruktory se piloti mohou obrátit kdykoliv a to prostřednictvím VACC fóra či pomocí emailu metodické podpory uvedeného na našich stránkách. Další změny ve výcviku a povyšování mohou následovat.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#68644
[quote="OndraS"]Změny v povyšování pilotů

Upozorňujeme piloty, že došlo ke změně povyšovacích procedur pro všechny hodnosti. Aktuální požadavky najdete v naší Škole pilotů v odkazu kariérního postupu. S touto změnou přišlo i aktivní zapojení instruktorů do výcviku pilotů, které jsou součástí povyšovacích procedur. Je také nutno podotknout, že na instruktory se piloti mohou obrátit kdykoliv a to prostřednictvím VACC fóra či pomocí emailu metodické podpory uvedeného na našich stránkách. Další změny ve výcviku a povyšování mohou následovat.[/quote]

"Vážený pilote,

vaše povýšení z hodnosti CAPTAIN do hodnosti SENIOR CAPTAIN není v současnosti možné, neboť jste nesplnil požadovaný nálet 500 hodin.

Váš současný nálet je ."

Píše mi to tohle...teda ne že by mi nějak extrémně šlo o to, mít o jednu frčku vyšší hodnost, ale docela bych si zase udělal nějakej testík a přezkoušení od staffu ČSAv :)
P.S. samozřejmě mam o hodně moc hodin víc než 500..už mě to až děsí :D
Uživatelský avatar
By Jindřich
#68649
[quote="kopcimek"]samozřejmě mam o hodně moc hodin víc než 500..už mě to až děsí :D[/quote]
Neděs se. Dle VATSIM stats máš 1536:40, což je teda velmi hezké! Ale např u mne je to 2574:50 a děsy stále nepřichází :)
Uživatelský avatar
By ardnocz
#68652
Hodnost SCPT je individuální záležitost. Zatím neřešit. Pokud chceš dobrovolně přezkoušení, není problém :)
Uživatelský avatar
By kopcimek
#68667
[quote="OndraS"]Hodnost SCPT je individuální záležitost. Zatím neřešit. Pokud chceš dobrovolně přezkoušení, není problém :)[/quote]

Klidně bych si ho lajznul :) Určitě už nějaký nedostatky budou, ale teď lítam skoro pořád, takže no problem... :D
Že bysme to pojali jako přezkoušení pro udržení kvalifikace...Myslim, že by to nebylo na škodu ani pro jiný tohle udělat.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#68682
Zrovna dneska jsem lámal CPT Šilínka na jakýkoliv multicrew - neúspěšně :). Myslím, že zrovna tohle by mělo vedení ČSA dobře zvážit, protože to dává mnohem větší přehled o všem, co konkretní pilot umí. Samozřejmě nebudu (a nemůžu) staffu CSAv kecat do jejich systému povyšování, ale zrovna v případě SCPT mi nutnost prověření znalostí na úrovni osobní konfrontace příjde naprosto adekvátní. No a pak jen zvážit, zda SCPT mají být zkoušeni jako kapitáni v letadle s mlčícím (ale vše sledujícím) instruktorem, anebo jen tak v hospodě na pivu...
Uživatelský avatar
By kopcimek
#68694
[quote="Jindra"]Zrovna dneska jsem lámal CPT Šilínka na jakýkoliv multicrew - neúspěšně :). Myslím, že zrovna tohle by mělo vedení ČSA dobře zvážit, protože to dává mnohem větší přehled o všem, co konkretní pilot umí. Samozřejmě nebudu (a nemůžu) staffu CSAv kecat do jejich systému povyšování, ale zrovna v případě SCPT mi nutnost prověření znalostí na úrovni osobní konfrontace příjde naprosto adekvátní. No a pak jen zvážit, zda SCPT mají být zkoušeni jako kapitáni v letadle s mlčícím (ale vše sledujícím) instruktorem, anebo jen tak v hospodě na pivu...[/quote]

No to by byla asi uplně nealkoholická hospoda :D Protože já jak si dam tři, tak melu sračky docela.
Ale rozhodně se nebránim ať už teorii nebo praxi, nebo obojího i obojího dohromady případně. :D
Uživatelský avatar
By ardnocz
#68707
Některé nedostatky se odhalí během těch přípravných letů na praktickou zkoušku - bráno i jako konzultace s pilotem. Což mimochodem je i jedna ze změn, co teď nastala.

Opakuji ale, že hodnost SCPT není (prozatím).
By rc_czech
#68710
[quote="Jindra"]Zrovna dneska jsem lámal CPT Šilínka na jakýkoliv multicrew - neúspěšně :). Myslím, že zrovna tohle by mělo vedení ČSA dobře zvážit, protože to dává mnohem větší přehled o všem, co konkretní pilot umí. Samozřejmě nebudu (a nemůžu) staffu CSAv kecat do jejich systému povyšování, ale zrovna v případě SCPT mi nutnost prověření znalostí na úrovni osobní konfrontace příjde naprosto adekvátní. No a pak jen zvážit, zda SCPT mají být zkoušeni jako kapitáni v letadle s mlčícím (ale vše sledujícím) instruktorem, anebo jen tak v hospodě na pivu...[/quote]
...jen dve veci. Mr Silinek (pokud z interponkci, tak jen nad S) je hodnosti SFO.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15