- 17 dub 2010, 21:08
#65539
Zdravím,
jelikož je toto téma aktuální, zajímalo by mě, jaký je správný postup při vlétnutí do mraku sopečného popela s \"turbasem\".
Určitě již nějaká směrnice existuje, ale nemohu ji najít.
Napadlo mě pár věcí, kdyžtak mě opravte.
Situace: FL350; 320KTS; již jsem vlétl do mraku, nevšiml jsem si žádných příznaků.
Motory se začínají přetáčet, po menším uvážení o vzdálenosti od nejbližsího letiště navrhuji vypnutí. (měl bych dlouhé vedení a motory bych musel hasit...)
Okamžitě klesám do menší hladiny s doufáním, že se prach nachází pouze ve vyšších hladinách.
Když se situace uklidňuje - Eliášův oheň ustává (dost zřejmě tu nějaký bude), snažím se nastartovat motory, pokud nemají snahu, klesám níže.
Alespoň jeden motor naskočil - prokračuji na nouzové přistání.
jelikož je toto téma aktuální, zajímalo by mě, jaký je správný postup při vlétnutí do mraku sopečného popela s \"turbasem\".
Určitě již nějaká směrnice existuje, ale nemohu ji najít.
Napadlo mě pár věcí, kdyžtak mě opravte.
Situace: FL350; 320KTS; již jsem vlétl do mraku, nevšiml jsem si žádných příznaků.
Motory se začínají přetáčet, po menším uvážení o vzdálenosti od nejbližsího letiště navrhuji vypnutí. (měl bych dlouhé vedení a motory bych musel hasit...)
Okamžitě klesám do menší hladiny s doufáním, že se prach nachází pouze ve vyšších hladinách.
Když se situace uklidňuje - Eliášův oheň ustává (dost zřejmě tu nějaký bude), snažím se nastartovat motory, pokud nemají snahu, klesám níže.
Alespoň jeden motor naskočil - prokračuji na nouzové přistání.