- 09 dub 2010, 17:04
#64914
[quote="PavelS"]Pravidlo zní: 3 úhl. stupňe za sec nebo 25 deg náklon, podle toho, co je menší.
Fyzika vypadá tak, že zhruba v rychlosti 250 KIAS je pro 3 stupně náklon 25 deg a proto se v běžných případech (v TMA) tuto neřeší a vše se má vejít do oněch výše uvedených časů.
Pokud by se otáčelo - holdovalo výše, bez omezení rychlosti, časy se začnou natahovat, protože s náklonem 25 deg nezle točit 3 deg/sec.
[/quote]
Tedy nevím jak u nás, ale v Říši platí jednoznačně následující.:
Legtime:
below FL140 1min, above FL140 1.5min
Geschwindigkeiten:
PROPS below FL140 max 170 KIAS, above FL140 max 175 KIAS
JETS below 6000ft max 210 KIAS, below FL140 max 220 KIAS, above FL140 max. 240 KIAS
A protože smyslem holdu je získat ČAS nikoliv uletět vzdálenost, tak mám dojem se létá rychlostmi při které má letadlo nejmenší spotřebu, což je imho ekvivalent rychlosti pro best glide, tedy něco zhruba u minimum clean, což je v každém případě hodně pod max. povolených 240 KIAS. Tzn. nestihnout provést hold za 4 minuty je z principu blbost, protože v tom případě letíte nesmyslně rychle.
Ještě pro úplnost doplním:
MHA (minimální povolená výška pro hold)
Climb-/Descenrate min 1.000ft/sec max 1.500ft/sec
Opravy na vítr:
boční vítr: inbound leg oprava o WCA (wind correction angle), outbound leg WCA x 2 (dvojnásobná výchylka)
zadní, čelní vítr: za každých 10 kts zadní složky +5 sec outbound time, za každých 20 kts čelní složky, -5 sec outbound time
