- 05 dub 2010, 17:57
#64455
Další je na řadě tato sračka. Pokud jsem pochopil, je zpochybněno několik věcí najednou + ty, na které jsem nepřišel, nebo je zapomněl již během čtení. K tomu:
a) Na VATSIMU, pro neřízený VFRnení obecná povinnost být po celou dobu naladěn na frekvenci LKAA_CTR, nebo jakoukoliv jinou pozicí (neřízený VFR let, připomínám!!).
Po zkušenostech jsem ale zavedli pravidla popsaná v manuálech pro VFR v LKAA:
- povinnost mít pro všechny VFR lety podaný FPL
- i před, v žádném svém úseku neřízeným, VFR letem, zavolat jednorázově LKAA_CTR s informací co jsem a co provedu.
Tato opatření nemají žádný vzah k reálu a jsou zavedena jen pro zamezení chaosu na VATSIMU, nicméně žádám piloti i ATC o
jejich dodržování/vyžadování.
Potom, co ATC odkýve činnost pilota a tento nedostane výslovně instrukci \"monitor XXXX_ZZZ\", může se odpojit z spojení s LKAA_CTR.
Přitom stále platí, že pokud takového pilota zavolá ATC funkcí \"Contact me on 127,12MHz\", je, v souladu s pravidly VATSIMU, pilot povinnen okamžitě odpovědět na udané frequenci, bez ohledu na to, že tuto frekvenci nemusí nepřetržitě monitorovat.
b) Přílety VFR z neřízeného prostoru na řízené letiště.
O tomto se vedla velká diskuse mezi všemi tehdejšími ATC, jak interpretovat realný stav na VATSIMU, aby to bylo \"v duchu pravidel\" a současně hladké z hlediska provozu i ATC. Byla závazně přijata tato opatření (původní vlákno je buď v archivu, nebov p..eli):
ba) VFR letadlo se podle FPL rozlišuje na \"let řízený\" (pro nás \"v hladině\"), nebo \"let neřízený\" (pro nás \"do 3000ft\"), o tom diskuse jinde.
bb) VFR letadlo, které má na VATSIMU vyplněno VFR-cestovní hladinu, tzv. \"řízený let VFR\", se předpokládá, že vstoupí - a bude tedy žádat - o vstup do TMA, jak na příletu, tak na odletu. Tj. tuto letadlo má právo na stoupání do TMA přímo po vzletu i na průlet TMA a klesání uvnitř neho - i když mu to nemusí být z provozních důvodů povoleno. Takové letadlo volá LKXX_APP(Radar) nebo LKAA_CTR - mělo by dostat individuální SQWK a současně radarový kontakt.
bc) VFR letadlo má jako hladinu VFR (do 3000ft - v reálu toto odpovídá tzv. \"neřízenému letu VFR\" - viz diskuse jinde). Všechny tyto letu jsou - v souladu s reálem - vedeni POD TMA daného letiště, dokonce mají napevno AIPem stanovenu povinnost klesat tak, aby byla nejpozději na vstupních bodech pod TMA. Tyto lety nežádají o vstup do TMA. Komunikaci s těmito lety - po dlouhé diskusi DP, DC, PS, Ace, jiní - přebírá na VATSIMu rovnou TWR. Tj., není správné, aby takový VFR let volal ještě před vstupem do CTR Ruzně jinou, vyšší pozici.
bd) VFR lety do \"CTR Praha\" v reálu může odbavovat LKPR_INFO, což je radarové pracoviště, které se na VATSIMU vyskytuje zřídka (nicméně může být zřízeno). Ve stejné dohodě (mezi DP, PS, JD, ACe, jiní) se stanovilo, že činnost pozice RUZNĚ INFO bude delegována na pozici LKPR_TWR - tedy v tomto případě bude vyjimečně provádět činnosti \"vyšší\" pozice, pozice \"nižší\" a to výhradně z důvodů praktičnosti tohoto postupu. Jediný rozdíl od reálného letu pak je v tom, že letadlo nepřelaďuje mezi Ruzyně Info (Radar) a Ruzyně Vjež, nicméně informace poskytované z pracoviště TWR jsou obsahově stejné. V tomto případě dochází ke \"kolizi\" v tom smyslu, že frázi \"Radar Contact\" dává \"neradarové pracoviště\".
be) Uvedené vznikalo v době, kdy +/- platilo, že TWR nejosu radarová pracoviště - neřízené lety VFR, nedostávaly obvykle radarový kontakt, především na regionálních letištích. Ale, pokud si vzpomenete na exkursi do VO, tak tam byla jako první sdělena informace, že jde o pracoviště \"radarové\", že na to mají výjimku. Mám dojem, že podobný stav platí také v LKKV (jde o sdružené pracoviště TWR a RADAR- disponuje radarovým zobrazením - s výhradami diskutovanými výše). Zřejmě proto v reálu dávají tato pracoviště \"Radar Contact\" a individuální SQWK - nejméně v LKVO a LKKV (+ LKPR - Info). Kombinací všeho výše uvedeného je tedy zjevné, že v reálu i LKXX_TWR, dává frázi Radar Contact.
Můj názor na tuto je podobný tomu, co má Matěj, proto mám tendenci chovat se k VFRR letům pod TMA tak, že nedostávají Radarový kontakt, především ne na regionálních letištích (LKKV). Současně upozorňuji, že zdaleka ne všechny lety v LKKV dostávají radarový kontakt - typicky jde jen o přílety/odlety v \"letové hladině nad 3500ft\", odpovídající tzv. \"řízenému letu VFR\". Vše co jde pod, dostává 7000a via S, N, něco ven/dovnitř.
PavelS
VACC CZ